|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. septembra 2006
Poisťovňu chce zmeniť pol milióna ľudí
Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) evidoval k 8. septembru spolu 519 481 prihlášok na zmenu zdravotnej poisťovne. Ide o sumárne číslo za všetkých siedmich zdravotných ...
Zdieľať
BRATISLAVA 11. septembra (WEBNOVINY) - Úrad pre dohľad nad zdravotnou
starostlivosťou (ÚDZS) evidoval k 8. septembru spolu 519 481 prihlášok
na zmenu zdravotnej poisťovne. Ide o sumárne číslo za všetkých siedmich
zdravotných poisťovní. Ako informovala hovorkyňa ÚDZS Radoslava
Miklášová, oproti vlaňajšku ide o viac ako desaťnásobok poistencov. V
minulom roku zmenilo poisťovňu 51 090 klientov.
Poistenec má právo prihlásiť sa do jednej zdravotnej poisťovne
podľa vlastného výberu. Pokiaľ by podal prihlášku do dvoch a viacerých
zdravotných poisťovní, úrad mu môže uložiť pokutu do výšky 5 000 Sk.
Prihlášku do novej poisťovne treba podať do 30. septembra, pričom
klientom novej poisťovne sa poistenec stáva od januára 2007. "Pri zmene
sa poistenec nemusí z pôvodnej poisťovne odhlásiť, urobí to za neho
nová zdravotná poisťovňa. Pôvodnej poisťovni však musí vrátiť preukaz
poistenca do 8. januára a zmenu nahlásiť svojmu lekárovi a
zamestnávateľovi," upozornila Miklášová.
Prihlášku do zdravotnej poisťovne nemôže občan jednostranne
stornovať. "Zákon neukladá poisťovni povinnosť vyhovieť žiadosti o
stornovanie, môže tak urobiť na základe vlastného rozhodnutia do 30.
septembra. Vyzývame preto k obozretnosti a dôkladnému zváženiu pred
podpisom prihlášky či iných dokumentov," uviedla Miklášová. Poistenec
si má podľa nej dôkladne zvážiť zmenu a pred podpisom si preštudovať
prihlášku. Ak nie je výklad na prihláške, musí poistenca použiť maklér
alebo poisťovňa. "Poistenec by si tiež mal dávať pozor, komu a na čo
dáva súhlas na spracovanie osobných údajov," doložila Miklášová.
Zdravotná poisťovňa podľa zákona pri propagácii svojej činnosti nesmie poskytovať nepravdivé alebo zavádzajúce informácie, zamlčovať dôležité skutočnosti a ponúkať výhody, ktorých poskytnutie nevie zaručiť. "Zákon nedefinuje detailnejšie pravidlá reklamných aktivít, čo úrad považuje za nedostatok súčasného znenia zákona. Predseda úradu preto v auguste oslovil ministra zdravotníctva s návrhom na legislatívnu zmenu, ktorá by definovala transparentné podmienky marketingu - jeho podmienky, rozsah a financovanie. Rovnako úrad odporúča zaviesť jasné pravidlá náboru poistencov, ktoré neumožnia zdravotnej poisťovni zbaviť sa zodpovednosti za dodržanie zákona odvolaním sa na svojich maklérov," doložila Miklášová.
SITA