|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka Foto: TASR
Bratislava 15. februára (TASR) - V roku 2016 dominovali podozrenia z podvodov najmä v neživotnom poistení, tvorili až 94 % všetkých prípadov. Až v 70 % prípadoch z nich, ako informovala poisťovňa Uniqa TASR, sa podarilo preukázať podvodné konanie.Zvyšných 6 % podozrení z podvodného konania sa týkalo životného poistenia, pričom podvod sa podarilo preukázať v takmer 17 % prípadoch.
Aj v roku 2017 dominovalo v podvodoch neživotné poistenie, až 98 % podozrivých škôd tvorili škody v neživotnom poistení a v 54 % prípadoch z nich sa poisťovni podarilo preukázať podvodné konanie. Takmer 2 % podozrivých škôd pripadalo na životné poistenie, pričom podvod sa podarilo preukázať až v 50 % prípadoch.
Podľa poisťovne v roku 2017 klesli podvody v škodách na zdraví, ale vzrástli v neživotnom poistení. Klienti, ktorí sa chcú obohatiť či už na účet poisťovní, alebo na účet poctivých klientov, pristupujú k páchaniu nekalej činnosti čoraz sofistikovanejšie, a tak sa ich úmysly aj ťažšie preukazujú.
Prevažnú väčšinu poistných podvodov sa minulý rok podarilo odhaliť v neživotnom poistení v oblasti poistenia motorových vozidiel a majetku. Ide napríklad o využitie poškodených častí z iných vozidiel pri snahe uplatniť si škodu. Alebo sú to prípady, keď poškodení a vinníci v hláseniach škodových udalostí deklarujú ich vznik inými spôsobmi, ako sa reálne stali, alebo išlo o zámerné navýšenie škody pri havárii.
Najčastejšie prípady v životnom poistení sú poistné zmluvy uzatvorené po poistnej udalosti, alebo prípady, kedy sa klienti snažia presvedčiť, že ich ujma na zdraví vznikla v dôsledku úrazu a až znaleckým skúmaním sa podarilo preukázať, že klienti utrpeli túto ujmu dávno pred úrazom. Ide tiež o fiktívne úrazy, uplatňovanie si nároku dennej dávky pri nezamestnanosti a nároku pri čase nevyhnutého liečenia.
Poisťovňa Generali v rokoch 2016 a 2017 zaznamenala približne rovnaký počet pokusov o poistný podvod. V roku 2016 odhalila 869 takýchto pokusov, minulý rok to bolo celkovo 822 pokusov. Mierny pokles odhalených podvodov, ako uviedol hovorca poisťovne Milan Janásik, pripisujú dôkladnejšiemu prevereniu rizikovosti klientov a predmetu poistenia, a tiež osvete o rizikovosti pokusov o poistný podvod, keďže poisťovne dnes využívajú mnohé vyspelé technológie.
Minulý rok vďaka odhaleniu špekulatívnych pokusov o získanie poistného plnenia uchránila poisťovňa finančné prostriedky za takmer tri milióny eur, rok predtým to bolo viac ako 2,5 milióna eur. Najviac špekulatívnych pokusov o získanie poistného plnenia sa odohralo v Bratislavskom kraji.
Pri poistení vozidiel sa často vyskytujú nafingované parkovacie škody. Klienti sa snažia uvádzať poškodenia väčšieho rozsahu, ako sa v skutočnosti stali. V mnohých prípadoch sa šetrením preukáže, že k poškodeniam auta došlo inak, ako poistený uviedol.
Ďalšou kategóriou častých podozrivých poistných udalostí sú úmyselne vyvolané dopravné nehody. Poisťovňa zaznamenala niekoľko prípadov, keď motorové vozidlá krátko po vzniku poistenia úmyselne spôsobili kolíziu, pričom sa na základe odborného technického šetrenia podarilo tento úmysel preukázať.
Pri úrazovom poistení eviduje Generali podozrenia najmä pri tzv. mäkkých diagnózach, ako napríklad podvrtnutia kĺbov či pomliaždeniny. V takýchto prípadoch poisťovňa žiadala röntgenové snímky, prípadne ďalšiu zdravotnú dokumentáciu na potvrdenie diagnózy. Niektorí poškodení ich však buď následne nedoručili, alebo RTG snímky hlásené diagnózy nepotvrdili.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR