|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. februára 2011
Pohoda a Uprising dominujú medzi festivalmi na Facebooku
Najpopulárnejším slovenským hudobným festivalom z hľadiska počtu fanúšikov na sociálnej sieti Facebook je trenčianska Pohoda. Na druhom mieste je s miernym odstupom ...
Zdieľať
Foto: SITA/APBRATISLAVA 17. februára (WEBNOVINY) - Najpopulárnejším slovenským hudobným festivalom z hľadiska počtu fanúšikov na sociálnej sieti Facebook je trenčianska Pohoda.
Na druhom mieste je s miernym odstupom bratislavský Uprising reggae festival. Kým Pohoda mala k 16. februáru 14 110 fanúšikov, žánrovo viac vymedzený Uprising reggae festival mal 13 858 priaznivcov. Oficiálna stránka Pohody existuje v súčasnej podobe len rok a tak je podľa PR manažéra tohto podujatia Mária Gešvantnera ťažké hodnotiť jej vplyv na samotnú návštevnosť festivalu.
Koncert pre Haiti
"V čase založenia stránky bola návštevnosť festivalu cez tridsať tisíc. V každom prípade sa naše informácie cez tento kanál dostanú ľahšie aj k ľuďom, ktorí nenavštevujú našu oficiálnu stránku pohodafestival.sk. Facebook sme ocenili napríklad pri organizácii Koncertu pre Haiti, kde sme v rámci minimalizovania nákladov, aby bol výnos čo najvyšší, takmer neinvestovali do tradičnej propagácie a aj napriek tomu prišlo na akciu cez šesťsto divákov. Bola to rýchlo organizovaná charitatívna akcia a sme presvedčení, že aj vďaka Facebooku bola úspešná," uviedol v rozhovore pre agentúru SITA Gešvantner. Podľa Sveťa Moravčíka z Uprisingu patrí Facebook k hlavným komunikačným prostriedkom podujatia.
"Popri našej domovskej stránke veľmi efektívne funguje ako zdroj informácií a prostriedok pre komunikáciu s našimi fanúšikmi a návštevníkmi. To, že máme jeden z najväčších festivalových 'fanpageov' na Slovensku, je aj základ pre rýchle šírenie noviniek o festivale alebo informácií o predpredaji a špeciálnych ponukách," povedal Moravčík, ktorý poznamenal, že v dnešnej dobe je vzhľadom na pohodlnosť ľudí potrebné servírovať im informácie priamo "pod nos".
Požiadavky na kapely
Facebook ako komunikačný kanál využívajú organizátori aj na to, aby spoznali chute ľudí. "Našu oficiálnu stránku, tak aj tú na Facebooku, čítame denne, na relevantné otázky sa snažíme odpovedať a určite sledujeme aj tipy od fanúšikov. Nielen na kapely, ale aj na detaily v organizácii festivalu," uviedol Gešvantner z Pohody. Podobne k ľuďom pristupujú aj organizátori Uprisingu. Foto: Ilustračné foto SITA/Michal Burza
"Najčastejšie sú to požiadavky na rôzne kapely. My sa každý rok snažíme robiť dostatočne atraktívny a pestrý program, aby sme uspokojili pokiaľ možno čo najviac našich priaznivcov. Nechávame sa pritom inšpirovať aj nápadmi, ktoré nám posielajú," povedal Moravčík zastupujúci Uprising reggae festival. Mário Gešvantner, ktorý patrí do tímu najväčšieho festivalu na Slovensku, si myslí, že predpredaj určite súvisí s propagáciou na Facebooku, no výsledné čísla sú kombináciou viacerých faktorov.
"Z hľadiska nášho pripravovaného ročníka to je akciové vstupné, potvrdenie skupiny Portishead tesne pred Vianocami, ale aj vernosť a dôvera stále sa zväčšujúcej skupiny návštevníkov. Súvisí s tým aj väčšia informovanosť, teda aj Facebook a náš oficiálny web. Ten je previazaný na Facebook, jeho návštevníci môžu tiež 'likeovať' novinky," povedal na záver Gešvantner.
Kráľom je Sziget
Topfest, ďalší z veľkých slovenských festivalov, má na Facebooku vytvorenú stránku Topfest 2010, ktorá má približne 6 880 fanúšikov. Vzhľadom na nezmeniteľný názov skupiny nedávno vytvorili novú s názvom Topfest - rock festival official. Piešťanský Grape festival, ktorý sa vlani uskutočnil po prvý raz, je na Facebooku aktuálne na čísle 6 661 fanúšikov.
Spomedzi stredoeurópskych festivalov kraľuje v počte fanúšikov na Facebooku logicky ten najväčší - budapeštiansky Sziget. K 16. februáru mal 83 422 priaznivcov. Rakúsky Nova Rock, ktorý tento rok privíta kapely ako System of a Down, Korn, Iron Maiden či Linkin Park, má 53 888 fanúšikov a maďarský Balaton Sound len o necelú tisícku menej. Vyše 40 000 fanúšikov má aj rakúske podujatie Frequency. Najpopulárnejšiu stránku na Faceboku má spomedzi českých festivalov Rock for People - 17 907 fanúšikov. Masters of Rock má 13 405 priaznivcov a jednodňový Sonisphere Festival 10 629 fanúšikov.
Na druhom mieste je s miernym odstupom bratislavský Uprising reggae festival. Kým Pohoda mala k 16. februáru 14 110 fanúšikov, žánrovo viac vymedzený Uprising reggae festival mal 13 858 priaznivcov. Oficiálna stránka Pohody existuje v súčasnej podobe len rok a tak je podľa PR manažéra tohto podujatia Mária Gešvantnera ťažké hodnotiť jej vplyv na samotnú návštevnosť festivalu.
Koncert pre Haiti
"V čase založenia stránky bola návštevnosť festivalu cez tridsať tisíc. V každom prípade sa naše informácie cez tento kanál dostanú ľahšie aj k ľuďom, ktorí nenavštevujú našu oficiálnu stránku pohodafestival.sk. Facebook sme ocenili napríklad pri organizácii Koncertu pre Haiti, kde sme v rámci minimalizovania nákladov, aby bol výnos čo najvyšší, takmer neinvestovali do tradičnej propagácie a aj napriek tomu prišlo na akciu cez šesťsto divákov. Bola to rýchlo organizovaná charitatívna akcia a sme presvedčení, že aj vďaka Facebooku bola úspešná," uviedol v rozhovore pre agentúru SITA Gešvantner. Podľa Sveťa Moravčíka z Uprisingu patrí Facebook k hlavným komunikačným prostriedkom podujatia.
"Popri našej domovskej stránke veľmi efektívne funguje ako zdroj informácií a prostriedok pre komunikáciu s našimi fanúšikmi a návštevníkmi. To, že máme jeden z najväčších festivalových 'fanpageov' na Slovensku, je aj základ pre rýchle šírenie noviniek o festivale alebo informácií o predpredaji a špeciálnych ponukách," povedal Moravčík, ktorý poznamenal, že v dnešnej dobe je vzhľadom na pohodlnosť ľudí potrebné servírovať im informácie priamo "pod nos".
Požiadavky na kapely
Facebook ako komunikačný kanál využívajú organizátori aj na to, aby spoznali chute ľudí. "Našu oficiálnu stránku, tak aj tú na Facebooku, čítame denne, na relevantné otázky sa snažíme odpovedať a určite sledujeme aj tipy od fanúšikov. Nielen na kapely, ale aj na detaily v organizácii festivalu," uviedol Gešvantner z Pohody. Podobne k ľuďom pristupujú aj organizátori Uprisingu. Foto: Ilustračné foto SITA/Michal Burza
"Najčastejšie sú to požiadavky na rôzne kapely. My sa každý rok snažíme robiť dostatočne atraktívny a pestrý program, aby sme uspokojili pokiaľ možno čo najviac našich priaznivcov. Nechávame sa pritom inšpirovať aj nápadmi, ktoré nám posielajú," povedal Moravčík zastupujúci Uprising reggae festival. Mário Gešvantner, ktorý patrí do tímu najväčšieho festivalu na Slovensku, si myslí, že predpredaj určite súvisí s propagáciou na Facebooku, no výsledné čísla sú kombináciou viacerých faktorov.
"Z hľadiska nášho pripravovaného ročníka to je akciové vstupné, potvrdenie skupiny Portishead tesne pred Vianocami, ale aj vernosť a dôvera stále sa zväčšujúcej skupiny návštevníkov. Súvisí s tým aj väčšia informovanosť, teda aj Facebook a náš oficiálny web. Ten je previazaný na Facebook, jeho návštevníci môžu tiež 'likeovať' novinky," povedal na záver Gešvantner.
Kráľom je Sziget
Topfest, ďalší z veľkých slovenských festivalov, má na Facebooku vytvorenú stránku Topfest 2010, ktorá má približne 6 880 fanúšikov. Vzhľadom na nezmeniteľný názov skupiny nedávno vytvorili novú s názvom Topfest - rock festival official. Piešťanský Grape festival, ktorý sa vlani uskutočnil po prvý raz, je na Facebooku aktuálne na čísle 6 661 fanúšikov.
Spomedzi stredoeurópskych festivalov kraľuje v počte fanúšikov na Facebooku logicky ten najväčší - budapeštiansky Sziget. K 16. februáru mal 83 422 priaznivcov. Rakúsky Nova Rock, ktorý tento rok privíta kapely ako System of a Down, Korn, Iron Maiden či Linkin Park, má 53 888 fanúšikov a maďarský Balaton Sound len o necelú tisícku menej. Vyše 40 000 fanúšikov má aj rakúske podujatie Frequency. Najpopulárnejšiu stránku na Faceboku má spomedzi českých festivalov Rock for People - 17 907 fanúšikov. Masters of Rock má 13 405 priaznivcov a jednodňový Sonisphere Festival 10 629 fanúšikov.