|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 26.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Štefan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. januára 2012
Pohľad do mysle spotrebiteľa
Spoločnosť IBM predstavila výsledky rozsiahleho prieskumu, ktorého sa zúčastnilo viac ako 28 tisíc spotrebiteľov. Prieskum ukázal, že mnohí zákazníci hľadajú personalizovanejšie ...
Zdieľať
ARMONK, N.Y. /BRATISLAVA 30. januára (WBN/PR) - Spoločnosť IBM predstavila výsledky rozsiahleho prieskumu, ktorého sa zúčastnilo viac ako 28 tisíc spotrebiteľov. Prieskum ukázal, že mnohí zákazníci hľadajú personalizovanejšie nakupovanie a sú ochotní podeliť sa so svojimi obľúbenými obchodníkmi o niektoré osobné údaje, aby obchodníci následne vedeli ako, kedy a kde chcú byť zastihnuteľní. Ide o najväčší prieskum takétoho druhu na svete. Podľa výsledkov sú spotrebitelia ochotní podeliť sa s obchodníkom o informácie, ktoré dokážu prispieť k cielenejšiemu a inteligentnejšiemu osloveniu. Napríklad ako využívajú sociálne médiá (75 percent), demografické údaje (73 percent), meno a adresu (61 percent) alebo informácie o životnom štýle (59 percent).
Spotrebitelia chcú dostávať viac informácií, ale chcú ich získavať preferovanými kanálmi a relevantným spôsobom.
Dômyselnejší obchodníci na to reagujú využitím sofistikovaných technológií, ktoré umožnia interakciu presne podľa zákazníkových individuálnych preferencií, polohy a životného štýlu. Prebiehajúci výskum IBM ukazuje, že obchodníci musia dať spotrebiteľom jasný a pádny dôvod k nákupu, musia prísť s personalizovanou ponukou a zastihnúť zákazníkov v čase a na mieste, ktoré preferujú. Jedine tak sa im dostanú do peňaženky. A prieskum potvrdil ochotu zákazníkov podeliť sa o tieto údaje.
Nárast objemu digitálnych údajov zároveň predstavuje pre obchodníkov výzvu. Zákazníci sa delia o svoje skúsenosti online so širokou skupinou užívateľov. Posilňuje to ich vplyv nad budúcnosťou značiek. Nedávna štúdia IBM, do ktorej sa zapojilo vyše 1700 riaditeľov marketingu a komunikácie zo 64 krajín a 19 odvetví, odhalila, že väčšina marketérov si uvedomuje zásadný a trvalý posun v spôsobe interakcie so spotrebiteľmi. Otázkou však ostáva, či sú marketingové organizácie pripravené na takúto zmenu. Je potrebný nový prístup k marketingu, nové nástroje a zručnosti, aby efektívne komunikovali so spotrebiteľmi.
„Rýchlosť, akou napredujú technologické inovácie, zmena spotrebiteľského správania a jednoduchší prístup k informáciám vytvorili nové prostredie, v ktorom sa o všetkom vie a zákazník má moc,“ povedal Jill Puleri, globálny líder pre retailové riešenia v divízii globálnych konzultačných služieb v IBM. „Obchodníci môžu získať výhodu vybudovaním dôveryhodného vzťahu a lojality zlepšovaním prostredia v obchodoch, produktového mixu a komunikácie.“
Počúvajte, čo spotrebitelia hovoria online
Popri priamom oslovení spotrebiteľov IBM počúvala aj to, ako a o čom sa spotrebitelia rozprávajú medzi sebou. Využila na to analytický nástroj pre sociálne média IBM Cognos Consumer Insight. Počas 6 mesiacov IBM preskúmala 1,2 milióna verejne dostupných dokumentov, videí, tweetov, statusov na Facebooku, diskusných fór a blogov a študovala postoje spotrebiteľov k predajcom športového vybavenia a odevov.
Analýza priniesla zaujímavé poznatky o postoji kupujúcich k značkám. Pri niektorých značkách sa diskusie točili len okolo praktických logistických informácií (cena, dostupnosť, odporúčania, kde nakupovať a podobne). Jasne z toho vyplynulo, že zákazníci sú pri týchto značkách veľmi citliví na cenu. Na druhej strane, pri niektorých značkách sa diskusie zameriavali na životný štýl, objavovali sa hodnotenia a emocionálne prejavy, napríklad „bez tejto značky nedokážem žiť“. Naznačuje to, že citlivosť na cenu je pri týchto značkách nižšia. Vďaka poznatkom o preferenciách dokážu obchodníci lepšie cieliť kampane a pracovať s maržou.
Výskum IBM zároveň ukázal, že keď spotrebitelia pri diskusiách o značkách často vyzdvihujú určité vlastnosti, napríklad kvalitu podrážok. Výrobcom i predávajúcim to poskytne lepší obraz, čo je pre klientov dôležité a umožní im inteligentne využiť tieto poznatky v obchodnej politike.
Viac informácií nájdete na stránke www.ibm.com/iibv.
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva takmer 400 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu.
Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej novým generálnym riaditeľom je Branislav Šebo. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.
Spotrebitelia chcú dostávať viac informácií, ale chcú ich získavať preferovanými kanálmi a relevantným spôsobom.
Dômyselnejší obchodníci na to reagujú využitím sofistikovaných technológií, ktoré umožnia interakciu presne podľa zákazníkových individuálnych preferencií, polohy a životného štýlu. Prebiehajúci výskum IBM ukazuje, že obchodníci musia dať spotrebiteľom jasný a pádny dôvod k nákupu, musia prísť s personalizovanou ponukou a zastihnúť zákazníkov v čase a na mieste, ktoré preferujú. Jedine tak sa im dostanú do peňaženky. A prieskum potvrdil ochotu zákazníkov podeliť sa o tieto údaje.
Nárast objemu digitálnych údajov zároveň predstavuje pre obchodníkov výzvu. Zákazníci sa delia o svoje skúsenosti online so širokou skupinou užívateľov. Posilňuje to ich vplyv nad budúcnosťou značiek. Nedávna štúdia IBM, do ktorej sa zapojilo vyše 1700 riaditeľov marketingu a komunikácie zo 64 krajín a 19 odvetví, odhalila, že väčšina marketérov si uvedomuje zásadný a trvalý posun v spôsobe interakcie so spotrebiteľmi. Otázkou však ostáva, či sú marketingové organizácie pripravené na takúto zmenu. Je potrebný nový prístup k marketingu, nové nástroje a zručnosti, aby efektívne komunikovali so spotrebiteľmi.
„Rýchlosť, akou napredujú technologické inovácie, zmena spotrebiteľského správania a jednoduchší prístup k informáciám vytvorili nové prostredie, v ktorom sa o všetkom vie a zákazník má moc,“ povedal Jill Puleri, globálny líder pre retailové riešenia v divízii globálnych konzultačných služieb v IBM. „Obchodníci môžu získať výhodu vybudovaním dôveryhodného vzťahu a lojality zlepšovaním prostredia v obchodoch, produktového mixu a komunikácie.“
Počúvajte, čo spotrebitelia hovoria online
Popri priamom oslovení spotrebiteľov IBM počúvala aj to, ako a o čom sa spotrebitelia rozprávajú medzi sebou. Využila na to analytický nástroj pre sociálne média IBM Cognos Consumer Insight. Počas 6 mesiacov IBM preskúmala 1,2 milióna verejne dostupných dokumentov, videí, tweetov, statusov na Facebooku, diskusných fór a blogov a študovala postoje spotrebiteľov k predajcom športového vybavenia a odevov.
Analýza priniesla zaujímavé poznatky o postoji kupujúcich k značkám. Pri niektorých značkách sa diskusie točili len okolo praktických logistických informácií (cena, dostupnosť, odporúčania, kde nakupovať a podobne). Jasne z toho vyplynulo, že zákazníci sú pri týchto značkách veľmi citliví na cenu. Na druhej strane, pri niektorých značkách sa diskusie zameriavali na životný štýl, objavovali sa hodnotenia a emocionálne prejavy, napríklad „bez tejto značky nedokážem žiť“. Naznačuje to, že citlivosť na cenu je pri týchto značkách nižšia. Vďaka poznatkom o preferenciách dokážu obchodníci lepšie cieliť kampane a pracovať s maržou.
Výskum IBM zároveň ukázal, že keď spotrebitelia pri diskusiách o značkách často vyzdvihujú určité vlastnosti, napríklad kvalitu podrážok. Výrobcom i predávajúcim to poskytne lepší obraz, čo je pre klientov dôležité a umožní im inteligentne využiť tieto poznatky v obchodnej politike.
Viac informácií nájdete na stránke www.ibm.com/iibv.
O IBM
Spoločnosť IBM je jednou z najväčších IT spoločností na svete a pod názvom International Business Machines poskytuje klientom svoje služby už viac ako 100 rokov. Celosvetovo pôsobí vo vyše 170 krajinách, pričom neustále rozširuje svoje geografické pokrytie, a zamestnáva takmer 400 tisíc zamestnancov. Poslaním spoločnosti IBM je pomocou integrovaných, flexibilných a efektívnych riešení pomáhať svojim zákazníkom redukovať náklady a zvýšiť tak ich konkurencieschopnosť na trhu.
Na Slovensku spoločnosť IBM aktívne pôsobí od roku 1990. Samostatná pobočka IBM Slovensko s.r.o. bola založená 7. decembra 1992 a jej novým generálnym riaditeľom je Branislav Šebo. Hlavné sídlo IBM Slovensko sa nachádza v Bratislave s pobočkami v Banskej Bystrici a Košiciach.