Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

13. mája 2022

Podvodníci zmenili stratégiu. Najnovšie vystupujú ako zamestnanci pošty, aby od obetí vylákali peniaze



Slovenská pošta upozorňuje na podvodné zneužívanie mien zamestnancov pošty, a to v oblasti finančných služieb. Podvodníci volajú z utajených čísel, pričom ...



Zdieľať
gettyimages 1322890052 676x451 13.5.2022 (Webnoviny.sk) - Slovenská pošta upozorňuje na podvodné zneužívanie mien zamestnancov pošty, a to v oblasti finančných služieb. Podvodníci volajú z utajených čísel, pričom sa predstavia ako zamestnanci pošty.

Pozor na podvodné e-maily


Klientom následne tvrdia, že pošta mu má vyplatiť väčší obnos peňazí od viacerých spoločností, napríklad od spoločnosti CCS expert.

Podvodníci sa odvolávajú na vyhlášku, podľa ktorej u seba môžu držať hotovosť najviac päť dní, no klienta vyzývajú k zaplateniu poistného.

Cieľom podvodníkov je získať údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité. Informovala o tom hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková v tlačovej správe.

„Slovenská pošta zaznamenala už viac ako 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré sa tvária ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, možnosť vyhrať v súťaži hodnotné ceny či zapojiť sa do prieskumu a vyhrať finančnú hotovosť. Meno pošty je zneužívané aj pri kúpe rozličného tovaru cez inzertné portály, pričom podvodníci sa snažia získať údaje z platobných kariet inzerujúcich občanov," uviedla Dorčáková.

Dodala, že predajcu najskôr kontaktujú cez aplikáciu, ponúknu mu vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť peniaze preposlané.

Nič vopred neplaťte


Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada úhradu poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo iných správ, ani za colné konanie či DPH, ani nesprostredkúva žiadne platby.

Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBOXe. Rovnako je to aj pri platbe colných poplatkov a dane z pridanej hodnoty, ktoré hradí klient pri prevzatí zásielky.

„Podozrivé telefonáty, správy či pochybná adresa phishingových e-mailov, v ktorých žiadajú o bezpečnostné údaje z platobných kariet, jasne napovedajú, že ide o podvod. V prípade, že klienti na tieto podvodné emaily už zareagovali a bola im spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní," uzavrela Dorčáková.


Zdroj: Webnoviny.sk - Podvodníci zmenili stratégiu. Najnovšie vystupujú ako zamestnanci pošty, aby od obetí vylákali peniaze © SITA Všetky práva vyhradené.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Ukrajinskí vojaci zabránili Rusom prekročiť rieku v regióne Donbas, Putinovi velitelia sú pod tlakom
<< predchádzajúci článok
Zrážka s kamiónom si vyžiadala život motorkára, príčinu tragickej nehody už zisťujú (foto)