|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. apríla 2011
Podpísali protokol o spolupráci krajín V4 v cestovnom ruchu
Protokol o spolupráci na rok 2011 v oblasti cestovného ruchu podpísali v piatok v Košiciach štátni tajomníci ministerstiev zodpovedných za cestovný ruch v krajinách Visegrádskej ...
Zdieľať
Foto: SITA/Dušan HeinKOŠICE 29. apríla (WEBNOVINY) - Protokol o spolupráci na rok 2011 v oblasti cestovného ruchu podpísali v piatok v Košiciach štátni tajomníci ministerstiev zodpovedných za cestovný ruch v krajinách Visegrádskej štvorky (V4). Ako uviedol štátny tajomník Ministerstva hospodárstva SR Ján Hudacký, podpis protokolu je zavŕšením slovenského predsedníctva v marketingovej skupine krajín V4 a definuje marketingové a propagačné aktivity na podporu predaja produktov cestovného ruchu, ktoré budú Česko, Maďarsko, Poľsko a Slovensko spoločne realizovať na zámorských trhoch v Amerike, Číne, Ázii.
"Protokol o spolupráci, ktorý naša strana predkladá pre rok 2011, vyzýva na aktívnu spoluprácu a spoločné postupy pri napĺňaní cieľov dokumentu Európskej komisie "Európa destinácia č. 1 vo svete - nový politický rámec pre cestovný ruch v Európe", povedal Hudacký. Dodal, že cieľom spolupráce je predávať región V 4 ako jeden celok, jednu destináciu, čo sa dá lepšie, ako keď sa ponúka len jedna krajina.
Marketingové a propagačné aktivity krajín V4 sú realizované pod spoločným sloganom "Európske kvarteto - jedna melódia" (European Quartet – One Melody). Spoločný marketing sa realizuje na najvýznamnejších vzdialených trhoch - v USA, Japonsku, Číne, Ruskej federácii a od roku 2010 aj v Indii a Brazílii. "Samostatná prezentácia a zviditeľnenie krajiny na týchto teritóriách je finančne veľmi náročné. Koordinácia postupov vychádza zo skutočnosti, že turisti zo vzdialených destinácií navštevujú pri svojej ceste do Európy štandardne dve až tri krajiny a spoločná propagácia prináša vyšší efekt, ako individuálna," vysvetlil generálny riaditeľ Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) Peter Belinský.
Prioritami budú kúpele v ruských metropolách
Prioritami v roku 2011 budú prezentácie a workshopy zamerané na podporu predaja produktov kúpeľného turizmu v ruských metropolách Petrohrad, Kaliningrad a Novosibirsk. Pokračovať bude spolupráca s americkými touroperátormi prostredníctvom propagačnej road show v štyroch amerických mestách, pripravuje sa tiež nová verziu korporátneho portálu krajín V4. Od roku 2007 v USA otvorili online vzdelávací program pre americké cestovné kancelárie (CK). Americké cestovky získavajú po absolvovaní školenia štatút "špecialista na destináciu stredná Európa". V súčasnosti je v programe registrovaných viac ako 2 000 zástupcov CK a touroperátorov. Podobný program spustili krajiny V4 v tomto roku aj na ruskom trhu. Kooperatívny marketing krajín V4 je na medzinárodnom trhu hodnotený veľmi pozitívne a uvádzaný ako príklad vzorovej nadregionálnej spolupráce v cestovnom ruchu. V roku 2011 národné organizácie pre cestovný ruch krajín V4 združili pre spoločné marketingové aktivity celkový rozpočet vo výške 430 tisíc eur.
"Výber mesta Košice, ako miesta pre podpis tohto významného dokumentu nie je náhodný. Košice sú v tomto roku dejiskom Majstrovstiev sveta IIHF 2011 v hokeji, v roku 2013 budú Európskym hlavným mestom kultúry a je prirodzené, že sa SACR snaží využiť synergický efekt týchto podujatí pre všetky príležitosti prezentácie metropoly východu ako cieľovej destinácie,“ poznamenal Peter Belinský.
"Protokol o spolupráci, ktorý naša strana predkladá pre rok 2011, vyzýva na aktívnu spoluprácu a spoločné postupy pri napĺňaní cieľov dokumentu Európskej komisie "Európa destinácia č. 1 vo svete - nový politický rámec pre cestovný ruch v Európe", povedal Hudacký. Dodal, že cieľom spolupráce je predávať región V 4 ako jeden celok, jednu destináciu, čo sa dá lepšie, ako keď sa ponúka len jedna krajina.
Marketingové a propagačné aktivity krajín V4 sú realizované pod spoločným sloganom "Európske kvarteto - jedna melódia" (European Quartet – One Melody). Spoločný marketing sa realizuje na najvýznamnejších vzdialených trhoch - v USA, Japonsku, Číne, Ruskej federácii a od roku 2010 aj v Indii a Brazílii. "Samostatná prezentácia a zviditeľnenie krajiny na týchto teritóriách je finančne veľmi náročné. Koordinácia postupov vychádza zo skutočnosti, že turisti zo vzdialených destinácií navštevujú pri svojej ceste do Európy štandardne dve až tri krajiny a spoločná propagácia prináša vyšší efekt, ako individuálna," vysvetlil generálny riaditeľ Slovenskej agentúry pre cestovný ruch (SACR) Peter Belinský.
Prioritami budú kúpele v ruských metropolách
Prioritami v roku 2011 budú prezentácie a workshopy zamerané na podporu predaja produktov kúpeľného turizmu v ruských metropolách Petrohrad, Kaliningrad a Novosibirsk. Pokračovať bude spolupráca s americkými touroperátormi prostredníctvom propagačnej road show v štyroch amerických mestách, pripravuje sa tiež nová verziu korporátneho portálu krajín V4. Od roku 2007 v USA otvorili online vzdelávací program pre americké cestovné kancelárie (CK). Americké cestovky získavajú po absolvovaní školenia štatút "špecialista na destináciu stredná Európa". V súčasnosti je v programe registrovaných viac ako 2 000 zástupcov CK a touroperátorov. Podobný program spustili krajiny V4 v tomto roku aj na ruskom trhu. Kooperatívny marketing krajín V4 je na medzinárodnom trhu hodnotený veľmi pozitívne a uvádzaný ako príklad vzorovej nadregionálnej spolupráce v cestovnom ruchu. V roku 2011 národné organizácie pre cestovný ruch krajín V4 združili pre spoločné marketingové aktivity celkový rozpočet vo výške 430 tisíc eur.
"Výber mesta Košice, ako miesta pre podpis tohto významného dokumentu nie je náhodný. Košice sú v tomto roku dejiskom Majstrovstiev sveta IIHF 2011 v hokeji, v roku 2013 budú Európskym hlavným mestom kultúry a je prirodzené, že sa SACR snaží využiť synergický efekt týchto podujatí pre všetky príležitosti prezentácie metropoly východu ako cieľovej destinácie,“ poznamenal Peter Belinský.