|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR - Lenka Krošláková
Trnava 4. marca (TASR) – Podniku ŽOS Trnava priniesol rok 2018 rast prevádzkového zisku. TASR o tom informoval v tlačovej správe. Hlavnými činnosťami akciovej spoločnosti sú výroba, opravy, modernizácie nákladných a osobných vozňov, a tiež výroba nových nákladných železničných vagónov."Počas posledných rokov sa menila stratégia a zameranie hlavných činností firmy na opravy, revízie a modernizácie, čo prinieslo spoločnosti v roku 2018 hospodársky výsledok pred zdanením 2,5 milióna eur," uvádza sa v správe.
V minulom roku vo firme opravili vrátane revízií 4850 vagónov, v roku 2017 to bolo 4550 a plán na rok 2019 je 6000. "Napriek rozšírenej predstave, že spoločnosť je závislá od slovenských železníc, až 80 percent našich výkonov smeruje do zahraničia. Spolupracujeme s najvýznamnejšími hráčmi v oblasti koľajovej dopravy z Rakúska, Nemecka, Českej republiky, Švajčiarska a ďalších štátov západnej Európy," uviedol generálny riaditeľ Miloš Kyselica.
Medzi najvýznamnejších zahraničných klientov podniku v oblasti nákladných vozňov patria spoločnosti OBB z Rakúska, nemecké Deutsche Bahn, České dráhy a fleetové firmy - VTG, GATX, Ermewa, Lineas.
Trnavská spoločnosť je aktívna aj na poli výskumu a vývoja. "Minulý rok v septembri sme na veľtrhu InnoTrans Berlín v spolupráci s rakúskym partnerom RCA predstavili prototyp intermodálneho nákladného vagóna. Prioritne je určený pre zahraničný trh. Pri tomto type vagóna je možné meniť nadstavbu," doplnil výkonný riaditeľ firmy Zdenko Lančarič.
Ako ďalej doplnil, popri primárne kontajnerovej preprave je možné využiť tieto vozne na prepravu sypkého alebo kusového materiálu, ako sú stavebné diely alebo drevo. "O vozne prejavili vážny záujem spoločnosti z Európskej únie. Táto skutočnosť ponúka šancu stať sa v strednodobom horizonte stabilným partnerom pre sériovú výrobu takýchto vozňov," prezradil výkonný riaditeľ. Spoločnosť v súčasnosti zamestnáva 1500 zamestnancov s priemerným platom 1100 eur.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR