|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Podnikateľom sa nenarodíme, potrebujeme vzdelávanie
Štúdia zameraná na vnímanie podnikania ukázala, že samostatné podnikanie si dokáže predstaviť len 20 percent obyvateľov Slovenskej republiky. Prieskum zadala spoločnosť ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. novembra (WBN/PR) - Štúdia zameraná na vnímanie podnikania ukázala, že samostatné podnikanie si dokáže predstaviť len 20 percent obyvateľov Slovenskej republiky.
Prieskum zadala spoločnosť Amway v 38 krajinách sveta a okrem podnikateľského potenciálu sa zameral aj na podnikateľské vzdelávanie.
Vyplýva z neho, že 55% Slovákov sice vníma podnikanie pozitívne, ale len 20% z nich si vie predstaviť, že skutočne podnikať začne. Najpozitívnejšie sa k podnikaniu stavajú Slováci vo veku do 35 rokov a ľudia s vyššími príjmami.
Najvyšší podnikateľský potenciál zo skúmaných krajín má Mexiko, kde možnosť vlastného podnikania pripúšťa 80% ľudí. V rámci Európy sa veľmi pozitívne k podnikaniu stavajú tradične v Škandinávii, naopak podobne naladení ako Slováci sú napríklad Nemci.
Vnímanie podnikania sa odlišuje tiež podľa regiónov. Najvyšší podnikateľský potenciál vykazujú respondenti v Trenčíne (77%), naopak najnižší v Nitre (44%) a v Bratislave (48%). Vo všeobecnosti sú podnikaniu viac naklonení ľudia žijúci vo väčších mestách ako v menších obciach.
Prieskum skúmal aj otázku podnikateľského prostredia v jednotlivých štátoch. V tejto otázke sú Slováci skôr skeptickejší – 33% si myslí, že naša spoločnosť, politika a média sú k podnikaniu a podnikateľom skôr alebo dokonca veľmi nepriateľské. Najmenej pozitívne vnímanie bolo zistené v Portugalsku, ktoré je podnikateľsky priateľské len podľa 18% oslovených ľudí.
V rámci projektu sa skúmali názory, či je možné naučiť sa podnikaniu, alebo či je skôr potrebné mať vrodený talent. Napriek tomu že 50% Slovákov sa prikláňa k prvej teórii, vnímajú na Slovensku nedostatok vzdelávacích príležitostí orientovaných na získanie informácii potrebných na rozbeh podnikateľských aktivít. Len 5% z oslovených vníma vzdelávanie v tejto oblasti ako dostatočné, tretina si myslí, že podnikanie by sa malo vyučovať na stredných a vysokých školách.
Štúdia ukázala, že 37% ľudí na Slovensku na vlastnom podnikaní najviac oceňuje možnosť mať vedľajší príjem. Rovnaký počet ľudí považuje za dôležitú nezávislosť na zamestnávateľovi. 28% opýtaných vyzdvihuje možnosť realizáciu vlastných nápadov.
Prieskumu sa zúčastnilo celkom 44 tisíc ľudí v 38 krajinách celého sveta, pre spoločnosť Amway ho realizovala Technická univerzita v Mníchove a spoločnosť GfK. "Cieľom prieskumu je najmä upozorniť na to, ako verejnosť vníma podnikanie, ale tiež na jeho ekonomický potenciál. Chceme podporiť diskusiu o odstraňovaní prekážok, ktoré zakladaniu podnikaniu bránia,” hovorí riaditeľka Amway na Slovensku Ildiko Dikošová.
Amway je celosvetovo najväčšia spoločnosť v oblasti priameho predaja. Jej celosvetový obrat bol v roku 2013 11,8 miliárd dolárov. Zamestnáva viac ako 21 tisíc ľudí a spolupracuje s tromi miliónmi distribútorov. Amway, ktorú založili v roku 1959 Rich DeVos a Jay Van Andel v americkom Michigane, ponúka spotrebiteľský tovar a obchodnú príležitosť podporené globálnym potravinárskym, výrobným a logistickým reťazcom s viac ako 900 vedcami. Novinky zo spoločnosti nájdete na news.amway.cz.
Prieskum zadala spoločnosť Amway v 38 krajinách sveta a okrem podnikateľského potenciálu sa zameral aj na podnikateľské vzdelávanie.
Vyplýva z neho, že 55% Slovákov sice vníma podnikanie pozitívne, ale len 20% z nich si vie predstaviť, že skutočne podnikať začne. Najpozitívnejšie sa k podnikaniu stavajú Slováci vo veku do 35 rokov a ľudia s vyššími príjmami.
Najvyšší podnikateľský potenciál zo skúmaných krajín má Mexiko, kde možnosť vlastného podnikania pripúšťa 80% ľudí. V rámci Európy sa veľmi pozitívne k podnikaniu stavajú tradične v Škandinávii, naopak podobne naladení ako Slováci sú napríklad Nemci.
Vnímanie podnikania sa odlišuje tiež podľa regiónov. Najvyšší podnikateľský potenciál vykazujú respondenti v Trenčíne (77%), naopak najnižší v Nitre (44%) a v Bratislave (48%). Vo všeobecnosti sú podnikaniu viac naklonení ľudia žijúci vo väčších mestách ako v menších obciach.
Prieskum skúmal aj otázku podnikateľského prostredia v jednotlivých štátoch. V tejto otázke sú Slováci skôr skeptickejší – 33% si myslí, že naša spoločnosť, politika a média sú k podnikaniu a podnikateľom skôr alebo dokonca veľmi nepriateľské. Najmenej pozitívne vnímanie bolo zistené v Portugalsku, ktoré je podnikateľsky priateľské len podľa 18% oslovených ľudí.
V rámci projektu sa skúmali názory, či je možné naučiť sa podnikaniu, alebo či je skôr potrebné mať vrodený talent. Napriek tomu že 50% Slovákov sa prikláňa k prvej teórii, vnímajú na Slovensku nedostatok vzdelávacích príležitostí orientovaných na získanie informácii potrebných na rozbeh podnikateľských aktivít. Len 5% z oslovených vníma vzdelávanie v tejto oblasti ako dostatočné, tretina si myslí, že podnikanie by sa malo vyučovať na stredných a vysokých školách.
Štúdia ukázala, že 37% ľudí na Slovensku na vlastnom podnikaní najviac oceňuje možnosť mať vedľajší príjem. Rovnaký počet ľudí považuje za dôležitú nezávislosť na zamestnávateľovi. 28% opýtaných vyzdvihuje možnosť realizáciu vlastných nápadov.
Prieskumu sa zúčastnilo celkom 44 tisíc ľudí v 38 krajinách celého sveta, pre spoločnosť Amway ho realizovala Technická univerzita v Mníchove a spoločnosť GfK. "Cieľom prieskumu je najmä upozorniť na to, ako verejnosť vníma podnikanie, ale tiež na jeho ekonomický potenciál. Chceme podporiť diskusiu o odstraňovaní prekážok, ktoré zakladaniu podnikaniu bránia,” hovorí riaditeľka Amway na Slovensku Ildiko Dikošová.
Amway je celosvetovo najväčšia spoločnosť v oblasti priameho predaja. Jej celosvetový obrat bol v roku 2013 11,8 miliárd dolárov. Zamestnáva viac ako 21 tisíc ľudí a spolupracuje s tromi miliónmi distribútorov. Amway, ktorú založili v roku 1959 Rich DeVos a Jay Van Andel v americkom Michigane, ponúka spotrebiteľský tovar a obchodnú príležitosť podporené globálnym potravinárskym, výrobným a logistickým reťazcom s viac ako 900 vedcami. Novinky zo spoločnosti nájdete na news.amway.cz.