|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. marca 2010
Podnikateľom sa človek nerodí, ale stáva sa ním - Veľtrh študentských spoločností
15. ročník pod záštitou prezidenta Slovenskej republiky Ivana Gašparoviča
Zdieľať
Okrúhleho 15. ročníka veľtrhu sa zúčastní 250 stredoškolských študentov z 50 stredných škôl rôzneho typu a zamerania z celého Slovenska. Podujatie je vyvrcholením práce študentských spoločností v rámci vzdelávacieho programu Aplikovaná ekonómia, ktorý ponúka podnikateľské, ekonomické a finančné vzdelávanie. Program je zároveň určený ako voliteľný alebo nepovinný predmet pre všetky typy stredných škôl.
Podujatie predstavuje pre študentov jedinečnú možnosť prezentovať výsledky svojej niekoľkomesačnej práce, doterajšiu podnikateľskú činnosť, výrobky, poskytované služby, prístupy k riadeniu firmy, zvolené marketingové stratégie aj finančné hospodárenie. Táto súťaž je zároveň i simuláciou väčšieho trhového priestoru, kde sa okrem vlastných obchodných partnerov a konkurentov stretnú aj s nezávislou odbornou porotou a mnohopočetnou verejnosťou.
„Pre mladých ľudí je to na jednej strane zábava, ale čo je dôležitejšie, je to aj skúsenosť a skvelá príprava na prvé zamestnanie. Študenti pred porotou a verejnosťou prezentujú svoje nápady, ktoré zrealizovali vo forme výrobkov alebo služieb. Zároveň aj navzájom spolupracujú, tvoria pracovný tím so svojou štruktúrou a delením práce i zodpovednosti. Presne tak, ako to funguje v reálnych firmách,“ zdôraznil význam súťaže programový riaditeľ JASR Adam Šepetka. „Prostredníctvom súťaže sa snažíme meniť myslenie a postoj mladých ľudí vo vzťahu k slobodnému podnikaniu a zdôrazňovať etiku rozhodovania v podnikateľských aktivitách,“ uzatvára Adam Šepetka.
Polus City Center sa stal hostiteľom a partnerom tohto študentského podujatia po prvýkrát. „Sme radi, že môžeme podporiť tento výborný projekt, zameraný na vzdelávanie našich študentov. O tom, že Polus podporuje aktivity súvisiace s rozširovaním poznania svedčia aj mnohé ďalšie z našich podujatí. Spomeniem napríklad Mesiac dizajnu či nedávny Festival krajín. Verím, že zasadenie prezentácií študentov priamo do reálnych obchodných priestorov bude mať dvojaký význam – jednak skúsenosť pre študentov, ktorí sa ocitnú zoči-voči skutočným nakupujúcim a jednak pre verejnosť, ktorá sa vo svojom prirodzenom prostredí stretne so zaujímavými prácami týchto mladých ľudí,“ povedala Danka Hanzelová, riaditeľka marketingu.
V súťaži sa hodnotia nasledujúce kategórie:
Najlepší manažérsky tím – Odborná porota hodnotí vzájomnú spoluprácu členov tímu, spôsob ich komunikácie medzi sebou a aj to, ako reprezentujú firmu navonok. Rovnako budú posudzovať znalosť fungovania študentskej spoločnosti a taktiež znalosť finančných a účtovných materiálov firmy.
Marketingová prezentácia študentskej spoločnosti –Hodnotísa celkový vzhľad stánku, výber názvu a loga spoločnosti a úroveň propagačných materiálov.
Microsoft Inovatívny výrobok alebo služba – V tejto kategórii je prvoradým kritériom nápaditosť a úžitkovosť pri výrobe výrobkov alebo poskytovaní služieb.
HP Responsible Business Award – Ide o osobitnú kategóriu s Cenou za spoločensky zodpovedne podnikajúcu študentskú spoločnosť od spoločnosti Hewlett-Packard Slovensko