|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. marca 2010
Podnikateľom sa človek nerodí, ale stáva sa ním
Prezentačný a súťažný veľtrh študentských spoločností, ktorý organizuje vzdelávacia nezisková organizácia Junior Achievement Slovensko, n.o., sa snaží priblížiť študentom ...
Zdieľať
Foto: JASR
BRATISLAVA 16. marca (WBN/PR) - Prezentačný a súťažný veľtrh študentských spoločností, ktorý organizuje vzdelávacia nezisková organizácia Junior Achievement Slovensko, n.o., sa snaží priblížiť študentom skutočný svet ekonomiky a vyzdvihnúť ich úspechy v rámci študentských spoločností. Chce oceniť silné stránky študentov a formou súťaže naučiť ich uspieť v konkurenčnom boji. Tento rok sa veľtrh uskutoční pod záštitou prezidenta Slovenskej republiky Ivana Gašparoviča, a to 18. marca od 10.00 do 17.00 h v Polus City Centre.
Okrúhleho 15. ročníka veľtrhu sa zúčastní 250 stredoškolských študentov z 50 stredných škôl rôzneho typu a zamerania z celého Slovenska. Podujatie je vyvrcholením práce študentských spoločností v rámci vzdelávacieho programu Aplikovaná ekonómia, ktorý ponúka podnikateľské, ekonomické a finančné vzdelávanie. Program je zároveň určený ako voliteľný alebo nepovinný predmet pre všetky typy stredných škôl.
Podujatie predstavuje pre študentov jedinečnú možnosť prezentovať výsledky svojej niekoľkomesačnej práce, doterajšiu podnikateľskú činnosť, výrobky, poskytované služby, prístupy k riadeniu firmy, zvolené marketingové stratégie aj finančné hospodárenie. Táto súťaž je zároveň i simuláciou väčšieho trhového priestoru, kde sa okrem vlastných obchodných partnerov a konkurentov stretnú aj s nezávislou odbornou porotou a mnohopočetnou verejnosťou.
„Pre mladých ľudí je to na jednej strane zábava, ale čo je dôležitejšie, je to aj skúsenosť a skvelá príprava na prvé zamestnanie. Študenti pred porotou a verejnosťou prezentujú svoje nápady, ktoré zrealizovali vo forme výrobkov alebo služieb. Zároveň aj navzájom spolupracujú, tvoria pracovný tím so svojou štruktúrou a delením práce i zodpovednosti. Presne tak, ako to funguje v reálnych firmách,“ zdôraznil význam súťaže programový riaditeľ JASR Adam Šepetka. „Prostredníctvom súťaže sa snažíme meniť myslenie a postoj mladých ľudí vo vzťahu k slobodnému podnikaniu a zdôrazňovať etiku rozhodovania v podnikateľských aktivitách,“ uzatvára Adam Šepetka.
Polus City Center sa stal hostiteľom a partnerom tohto študentského podujatia po prvýkrát. „Sme radi, že môžeme podporiť tento výborný projekt, zameraný na vzdelávanie našich študentov. O tom, že Polus podporuje aktivity súvisiace s rozširovaním poznania svedčia aj mnohé ďalšie z našich podujatí. Spomeniem napríklad Mesiac dizajnu či nedávny Festival krajín. Verím, že zasadenie prezentácií študentov priamo do reálnych obchodných priestorov bude mat dvojaký význam – jednak skúsenosť pre študentov, ktorí sa ocitnú zoči-voči skutočným nakupujúcim a jednak pre verejnosť, ktorá sa vo svojom prirodzenom prostredí stretne so zaujímavými prácami týchto mladých ľudí,“ povedala Danka Hanzelová, riaditeľka marketingu.
V súťaži sa hodnotia nasledujúce kategórie:
Najlepší manažérsky tím – Odborná porota hodnotí vzájomnú spoluprácu členov tímu, spôsob ich komunikácie medzi sebou a aj to, ako reprezentujú firmu navonok. Rovnako budú posudzovať znalosť fungovania študentskej spoločnosti a taktiež znalosť finančných a účtovných materiálov firmy.
Marketingová prezentácia študentskej spoločnosti – Hodnotí sa celkový vzhľad stánku, výber názvu a loga spoločnosti a úroveň propagačných materiálov.
Microsoft Inovatívny výrobok alebo služba – V tejto kategórii je prvoradým kritériom nápaditosť a úžitkovosť pri výrobe výrobkov alebo poskytovaní služieb.
HP Responsible Business Award – Ide o osobitnú kategóriu s Cenou za spoločensky zodpovedne podnikajúcu študentskú spoločnosť od spoločnosti Hewlett-Packard Slovensko.
O ORGANIZÁTOROVI
Junior Achievement Slovensko, n.o., je stabilná profesionálna vzdelávacia nezisková organizácia, ktorá 18 rokov realizuje na Slovensku podnikateľské, ekonomické a finančné vzdelávacie programy pre mladých ľudí. Programy sú realizované metódou zážitkového učenia, podporujú ekonomické a podnikateľské myslenie, učia etickému rozhodovaniu, orientujú študentov v trhovej ekonomike ešte pred vstupom na trh práce a ponúkajú preventívne riešenia pre zamestnanosť mládeže. Programy mladých ľudí motivujú ako byť podnikateľmi, ako si zlepšiť svoje zručnosti pre zamestnanosť a zvýšiť finančnú gramotnosť. V školskom roku 2009/2010 je do programov a projektov JASR zapojených asi 16 000 študentov a v júni 2009 dosiahol počet absolventov z celého Slovenska 174 000
Junior Achievement Slovensko je licenčným partnerom Junior Achievement Worldwide a Junior Achievement – Young Enterprise Europe. Viac informácií o organizácii JASR nájdete na webovej stránke www.jasr.sk
Okrúhleho 15. ročníka veľtrhu sa zúčastní 250 stredoškolských študentov z 50 stredných škôl rôzneho typu a zamerania z celého Slovenska. Podujatie je vyvrcholením práce študentských spoločností v rámci vzdelávacieho programu Aplikovaná ekonómia, ktorý ponúka podnikateľské, ekonomické a finančné vzdelávanie. Program je zároveň určený ako voliteľný alebo nepovinný predmet pre všetky typy stredných škôl.
Podujatie predstavuje pre študentov jedinečnú možnosť prezentovať výsledky svojej niekoľkomesačnej práce, doterajšiu podnikateľskú činnosť, výrobky, poskytované služby, prístupy k riadeniu firmy, zvolené marketingové stratégie aj finančné hospodárenie. Táto súťaž je zároveň i simuláciou väčšieho trhového priestoru, kde sa okrem vlastných obchodných partnerov a konkurentov stretnú aj s nezávislou odbornou porotou a mnohopočetnou verejnosťou.
„Pre mladých ľudí je to na jednej strane zábava, ale čo je dôležitejšie, je to aj skúsenosť a skvelá príprava na prvé zamestnanie. Študenti pred porotou a verejnosťou prezentujú svoje nápady, ktoré zrealizovali vo forme výrobkov alebo služieb. Zároveň aj navzájom spolupracujú, tvoria pracovný tím so svojou štruktúrou a delením práce i zodpovednosti. Presne tak, ako to funguje v reálnych firmách,“ zdôraznil význam súťaže programový riaditeľ JASR Adam Šepetka. „Prostredníctvom súťaže sa snažíme meniť myslenie a postoj mladých ľudí vo vzťahu k slobodnému podnikaniu a zdôrazňovať etiku rozhodovania v podnikateľských aktivitách,“ uzatvára Adam Šepetka.
Polus City Center sa stal hostiteľom a partnerom tohto študentského podujatia po prvýkrát. „Sme radi, že môžeme podporiť tento výborný projekt, zameraný na vzdelávanie našich študentov. O tom, že Polus podporuje aktivity súvisiace s rozširovaním poznania svedčia aj mnohé ďalšie z našich podujatí. Spomeniem napríklad Mesiac dizajnu či nedávny Festival krajín. Verím, že zasadenie prezentácií študentov priamo do reálnych obchodných priestorov bude mat dvojaký význam – jednak skúsenosť pre študentov, ktorí sa ocitnú zoči-voči skutočným nakupujúcim a jednak pre verejnosť, ktorá sa vo svojom prirodzenom prostredí stretne so zaujímavými prácami týchto mladých ľudí,“ povedala Danka Hanzelová, riaditeľka marketingu.
V súťaži sa hodnotia nasledujúce kategórie:
Najlepší manažérsky tím – Odborná porota hodnotí vzájomnú spoluprácu členov tímu, spôsob ich komunikácie medzi sebou a aj to, ako reprezentujú firmu navonok. Rovnako budú posudzovať znalosť fungovania študentskej spoločnosti a taktiež znalosť finančných a účtovných materiálov firmy.
Marketingová prezentácia študentskej spoločnosti – Hodnotí sa celkový vzhľad stánku, výber názvu a loga spoločnosti a úroveň propagačných materiálov.
Microsoft Inovatívny výrobok alebo služba – V tejto kategórii je prvoradým kritériom nápaditosť a úžitkovosť pri výrobe výrobkov alebo poskytovaní služieb.
HP Responsible Business Award – Ide o osobitnú kategóriu s Cenou za spoločensky zodpovedne podnikajúcu študentskú spoločnosť od spoločnosti Hewlett-Packard Slovensko.
O ORGANIZÁTOROVI
Junior Achievement Slovensko, n.o., je stabilná profesionálna vzdelávacia nezisková organizácia, ktorá 18 rokov realizuje na Slovensku podnikateľské, ekonomické a finančné vzdelávacie programy pre mladých ľudí. Programy sú realizované metódou zážitkového učenia, podporujú ekonomické a podnikateľské myslenie, učia etickému rozhodovaniu, orientujú študentov v trhovej ekonomike ešte pred vstupom na trh práce a ponúkajú preventívne riešenia pre zamestnanosť mládeže. Programy mladých ľudí motivujú ako byť podnikateľmi, ako si zlepšiť svoje zručnosti pre zamestnanosť a zvýšiť finančnú gramotnosť. V školskom roku 2009/2010 je do programov a projektov JASR zapojených asi 16 000 študentov a v júni 2009 dosiahol počet absolventov z celého Slovenska 174 000
Junior Achievement Slovensko je licenčným partnerom Junior Achievement Worldwide a Junior Achievement – Young Enterprise Europe. Viac informácií o organizácii JASR nájdete na webovej stránke www.jasr.sk