|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. septembra 2013
Podnikatelia v Žilinskom kraji sú nespokojní s tempom výstavby diaľnic
Podnikatelia v Žilinskom kraji nie sú spokojní s tempom výstavby diaľnic D1 a D3, ktoré zdržuje najmä rozostavaný úsek tunela Dubná skala - Višňové na D1 a úsek Svrčinovec - Skalité na D3. ...
Zdieľať
Žilina 11. septembra (TASR) – Podnikatelia v Žilinskom kraji nie sú spokojní s tempom výstavby diaľnic D1 a D3, ktoré zdržuje najmä rozostavaný úsek tunela Dubná skala – Višňové na D1 a úsek Svrčinovec – Skalité na D3. Na tlačovej konferencii to dnes v Žiline povedal riaditeľ Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) Žilinskej regionálne komory (ŽSK) Ján Mišura.
Na diaľniciach D1 a D3 v Žilinskom kraji sa podľa neho medzi rokmi 2006 až 2010 a po roku 2012 nezačala žiadna výstavba. „Živnostenská komora, Združenie podnikateľov Slovenska, Slovensko-kórejský hospodársky výbor a zahraničné komory sa zhodli, že tunel Višňové – Dubná skala a úsek Svrčinovec – Skalité sú kľúčovými úsekmi. Naše argumenty opakujeme od roku 2000, keď sa zastavila výstavba na úseku Svrčinovec – Skalité a od roku 2002, keď sa zastavila výstavba na úseku Višňové – Dubná skala. Kompetentní stále iba deklarujú vôľu a v praxi sa situácia na spomínaných úsekoch stále zhoršuje,” povedal Mišura.
Prvý podpredseda Slovensko-kórejského hospodárskeho výboru Milan Vašanič na margo súčasného stavu diaľničnej infraštruktúry v Žilinskom kraji pripomenul, že kórejská automobilka Kia dostala pri príchode na Slovensko prísľub vybudovania diaľnic a ciest. „Do dnešného dňa sa nič neudialo. Chceme, aby bola v regióne zamestnanosť, chceme, aby fungovala infraštruktúra. Ale skutočnosť je úplne iná. Otázka znie, dokedy naši partneri budú znášať pomery, ktoré tu vznikli,” zdôraznil Vašanič.
Riaditeľ ŽRK SOPK pripomenul, že rozostavané úseky diaľnic D1 a D3 v Žilinskom kraji sú súčasťou európskych koridorov a o urýchlené pokračovanie v ich výstavbe niekoľkokrát požiadalo Poľsko aj Česko. „Je tam stavebné povolenie a sú ukončené tendre. Ak nevedia zohnať financie z Európskej únie, tento úsek je efektívne financovať aj zo štátneho rozpočtu,” dodal Mišura.
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR podľa vedúcej oddelenia pre vzťahy s verejnosťou Gabriely Jarošovej nerozumie snahe SOPK v Žiline o bulvarizáciu tak zásadnej témy, akou je výstavba diaľnic a rýchlostných ciest. „Žilina je v súčasnosti regiónom, kde je rozpracovaných najviac veľkých infraštruktúrnych projektov. Aktuálne sú totiž v procese verejného obstarávania úseky D3 Žilina Strážov - Žilina Brodno, D1 Hričovcké Podhradie - Lietavská Lúčka a D1 Lietavská lúčka - Dubná Skala (Višňové). Rovnako nie je pravdivé ani tvrdenie, že sa v okolí Žiliny v poslednom čase nerozostaval žiadny diaľničný úsek. V lete tohto roku NDS podpísala kontrakt so zhotoviteľom na diaľničný úsek D3 Svrčinovec - Skalité. Očakávame, že do konca roka sa nám podarí vyhodnotiť aj súťaže na ostatných diaľničných úsekoch,“ informovala Jarošová.
Zároveň upozornila, že diaľnica D3 je po diaľnici D1, ktorá je už vo vysokom štádiu rozpracovania, prakticky najdôležitejšia diaľničná priorita. „Tomu zodpovedá aj pozornosť, ktorú tejto otázke venuje MDVRR. Minister Ján Počiatek niekoľkokrát rokoval v Bruseli aj s poľským rezortným kolegom, aby urýchlili výstavbu tejto diaľnice. Ďalšie miliardy eur sa investujú do modernizácie železničných koridorov práve v okolí Žiliny a rovnako v Žiline bude aj pilotný projekt (jediný na Slovensku) železničného intermodálneho terminálu. Môžeme zodpovedne povedať, že dnes na Slovensku neexistuje región, kde by bolo rozrobených viac veľkých infraštruktúrnych projektov ako práve v okolí Žiliny,“ uzatvorila vedúca oddelenia pre vzťahy s verejnosťou MDVRR.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Na diaľniciach D1 a D3 v Žilinskom kraji sa podľa neho medzi rokmi 2006 až 2010 a po roku 2012 nezačala žiadna výstavba. „Živnostenská komora, Združenie podnikateľov Slovenska, Slovensko-kórejský hospodársky výbor a zahraničné komory sa zhodli, že tunel Višňové – Dubná skala a úsek Svrčinovec – Skalité sú kľúčovými úsekmi. Naše argumenty opakujeme od roku 2000, keď sa zastavila výstavba na úseku Svrčinovec – Skalité a od roku 2002, keď sa zastavila výstavba na úseku Višňové – Dubná skala. Kompetentní stále iba deklarujú vôľu a v praxi sa situácia na spomínaných úsekoch stále zhoršuje,” povedal Mišura.
Prvý podpredseda Slovensko-kórejského hospodárskeho výboru Milan Vašanič na margo súčasného stavu diaľničnej infraštruktúry v Žilinskom kraji pripomenul, že kórejská automobilka Kia dostala pri príchode na Slovensko prísľub vybudovania diaľnic a ciest. „Do dnešného dňa sa nič neudialo. Chceme, aby bola v regióne zamestnanosť, chceme, aby fungovala infraštruktúra. Ale skutočnosť je úplne iná. Otázka znie, dokedy naši partneri budú znášať pomery, ktoré tu vznikli,” zdôraznil Vašanič.
Riaditeľ ŽRK SOPK pripomenul, že rozostavané úseky diaľnic D1 a D3 v Žilinskom kraji sú súčasťou európskych koridorov a o urýchlené pokračovanie v ich výstavbe niekoľkokrát požiadalo Poľsko aj Česko. „Je tam stavebné povolenie a sú ukončené tendre. Ak nevedia zohnať financie z Európskej únie, tento úsek je efektívne financovať aj zo štátneho rozpočtu,” dodal Mišura.
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR podľa vedúcej oddelenia pre vzťahy s verejnosťou Gabriely Jarošovej nerozumie snahe SOPK v Žiline o bulvarizáciu tak zásadnej témy, akou je výstavba diaľnic a rýchlostných ciest. „Žilina je v súčasnosti regiónom, kde je rozpracovaných najviac veľkých infraštruktúrnych projektov. Aktuálne sú totiž v procese verejného obstarávania úseky D3 Žilina Strážov - Žilina Brodno, D1 Hričovcké Podhradie - Lietavská Lúčka a D1 Lietavská lúčka - Dubná Skala (Višňové). Rovnako nie je pravdivé ani tvrdenie, že sa v okolí Žiliny v poslednom čase nerozostaval žiadny diaľničný úsek. V lete tohto roku NDS podpísala kontrakt so zhotoviteľom na diaľničný úsek D3 Svrčinovec - Skalité. Očakávame, že do konca roka sa nám podarí vyhodnotiť aj súťaže na ostatných diaľničných úsekoch,“ informovala Jarošová.
Zároveň upozornila, že diaľnica D3 je po diaľnici D1, ktorá je už vo vysokom štádiu rozpracovania, prakticky najdôležitejšia diaľničná priorita. „Tomu zodpovedá aj pozornosť, ktorú tejto otázke venuje MDVRR. Minister Ján Počiatek niekoľkokrát rokoval v Bruseli aj s poľským rezortným kolegom, aby urýchlili výstavbu tejto diaľnice. Ďalšie miliardy eur sa investujú do modernizácie železničných koridorov práve v okolí Žiliny a rovnako v Žiline bude aj pilotný projekt (jediný na Slovensku) železničného intermodálneho terminálu. Môžeme zodpovedne povedať, že dnes na Slovensku neexistuje región, kde by bolo rozrobených viac veľkých infraštruktúrnych projektov ako práve v okolí Žiliny,“ uzatvorila vedúca oddelenia pre vzťahy s verejnosťou MDVRR.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR