|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 27.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Filoména
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Podnikanie nás baví, tvrdia školáci
Deti zo siedmich základných škôl na Slovensku dostali vďaka projektu iKid príležitosť realizovať svoje podnikateľské nápady. Vysoká úroveň prezentovaných funkčných prototypov spôsobila, že ...
Zdieľať
BRATISLAVA 26. mája (WBN/PR) - Deti zo siedmich základných škôl na Slovensku dostali vďaka projektu iKid príležitosť realizovať svoje podnikateľské nápady. Vysoká úroveň prezentovaných funkčných prototypov spôsobila, že finále malo nakoniec dvoch víťazov. Nápad na termosku, ktorá zároveň varí, s názvom Flasky a projekt interaktívnej školskej lavice FARAVEJ.
Úlohou účastníkov iKid bolo inovatívne vyriešiť bežné problémy, ktoré vnímajú vo svojom okolí. Po stanovení problému prišli deti s nápadom riešenia a identifikovali potenciálnych zákazníkov. S pomocou mentora z praxe následne našli spôsob, ako realizovať funkčný prototyp, postavili ho, stanovili cenu a vybrali vhodné distribučné a marketingové kanály.
Tento rok tímom pomáhalo 16 mentorov a absolvovali spolu 24 exkurzií do rôznych firiem. Do projektu sa bezplatne zapojili startupy, živnostníci, malé a stredné podniky aj nadnárodné spoločnosti. Odborníci im poradili ohľadom produktu a dostali na chvíľu možnosť vyskúšať si prácu na produktoch na vlastnej koži. Šili, vŕtali, rezali, zvárali, dokonca kódovali aplikácie.
Finále už tretieho ročníka súťaže iKid sa uskutočnilo minulý týždeň v Bratislave. Svoje nápady prezentovalo 13 detských tímov zo 7 škôl geograficky pokrývajúcich celé Slovensko. Tohtoročné témy boli rôzne: ako sa zdravo a kvalitne vyspať, ako zabezpečiť komfortnejšie sedenie, urobiť vyučovanie efektívnejšie až po projekty z oblasti módy.
O víťazoch rozhodla porota v zložení Andrej Kiska ml., Partner, Credo Ventures; Michal Meško, Výkonný riaditeľ Martinus; Tomáš Peťovský, Industry Manager, Google Slovensko a Matej Ftáčnik, spoluzakladateľ kreatívneho priestoru The Spot.
"Za víťazné sme vybrali tímy, ktoré nás zaujali ideou, čiže priniesli inováciu, ktorá rieši reálny problém. Do úvahy sme brali aj prezentáciu a biznisový rozmer. Je dôležité, aby bol nápad nielen zaujímavý, ale aj uplatniteľný na trhu a v praxi. Štvrté kritérium bol samotný produkt a fáza, do akej ho tím dokázal dopracovať", povedal člen poroty Michal Meško.
Fotogaléria:
Porota rozhodla, že víťaznými projektami sa stali Flasky a FARAVEJ. Projekt tímu Flasky z Cirkevnej základnej školy Narnia v Bratislave je varič vody a termoska v jednom. Šetrí čas. Stačí zadať hodinu, kedy chcete mať napríklad čaj hotový. Samé to aj lúhuje a nemusíte prelievať horúci nápoj z jednej nádoby do druhej, čím sa vyhnete popáleniu.
Deti zo ZŠ Rudolfa Dilonga v Trstenej v rámci projektu FARAVEJ navrhli školskú lavicu, ktorá je kompatibilná s tabuľou a to, čo učiteľ napíše, si žiaci môžu ukladať ako poznámky. Podobne to funguje aj naopak. Keď žiak ponúkne riešenie daného problému, učiteľ si to môže preniesť na tabuľu a preberie riešenie spoločne s triedou.
"iKid sme založili, aby sme v deťoch podporili podnikateľského ducha a užili si trochu zábavy. Je úžasné sledovať, aké projekty vytvoria 10-12 ročné deti. Tento rok sa počet zúčastnených škôl zdvojnásobil a ja dúfam, že každý ďalší ročník bude ešte kvalitnejší účasťou i nápadmi", povedal Kenneth Ryan, autor myšlienky projektu iKid a Riadiaci partner KPMG na Slovensku.
Hlavnou cenou pre víťazov je výlet do Dublinu spojený s návštevou centrály Google, ktorý sa uskutoční v septembri 2015.
Úlohou účastníkov iKid bolo inovatívne vyriešiť bežné problémy, ktoré vnímajú vo svojom okolí. Po stanovení problému prišli deti s nápadom riešenia a identifikovali potenciálnych zákazníkov. S pomocou mentora z praxe následne našli spôsob, ako realizovať funkčný prototyp, postavili ho, stanovili cenu a vybrali vhodné distribučné a marketingové kanály.
Tento rok tímom pomáhalo 16 mentorov a absolvovali spolu 24 exkurzií do rôznych firiem. Do projektu sa bezplatne zapojili startupy, živnostníci, malé a stredné podniky aj nadnárodné spoločnosti. Odborníci im poradili ohľadom produktu a dostali na chvíľu možnosť vyskúšať si prácu na produktoch na vlastnej koži. Šili, vŕtali, rezali, zvárali, dokonca kódovali aplikácie.
Finále už tretieho ročníka súťaže iKid sa uskutočnilo minulý týždeň v Bratislave. Svoje nápady prezentovalo 13 detských tímov zo 7 škôl geograficky pokrývajúcich celé Slovensko. Tohtoročné témy boli rôzne: ako sa zdravo a kvalitne vyspať, ako zabezpečiť komfortnejšie sedenie, urobiť vyučovanie efektívnejšie až po projekty z oblasti módy.
O víťazoch rozhodla porota v zložení Andrej Kiska ml., Partner, Credo Ventures; Michal Meško, Výkonný riaditeľ Martinus; Tomáš Peťovský, Industry Manager, Google Slovensko a Matej Ftáčnik, spoluzakladateľ kreatívneho priestoru The Spot.
"Za víťazné sme vybrali tímy, ktoré nás zaujali ideou, čiže priniesli inováciu, ktorá rieši reálny problém. Do úvahy sme brali aj prezentáciu a biznisový rozmer. Je dôležité, aby bol nápad nielen zaujímavý, ale aj uplatniteľný na trhu a v praxi. Štvrté kritérium bol samotný produkt a fáza, do akej ho tím dokázal dopracovať", povedal člen poroty Michal Meško.
Fotogaléria:
Porota rozhodla, že víťaznými projektami sa stali Flasky a FARAVEJ. Projekt tímu Flasky z Cirkevnej základnej školy Narnia v Bratislave je varič vody a termoska v jednom. Šetrí čas. Stačí zadať hodinu, kedy chcete mať napríklad čaj hotový. Samé to aj lúhuje a nemusíte prelievať horúci nápoj z jednej nádoby do druhej, čím sa vyhnete popáleniu.
Deti zo ZŠ Rudolfa Dilonga v Trstenej v rámci projektu FARAVEJ navrhli školskú lavicu, ktorá je kompatibilná s tabuľou a to, čo učiteľ napíše, si žiaci môžu ukladať ako poznámky. Podobne to funguje aj naopak. Keď žiak ponúkne riešenie daného problému, učiteľ si to môže preniesť na tabuľu a preberie riešenie spoločne s triedou.
"iKid sme založili, aby sme v deťoch podporili podnikateľského ducha a užili si trochu zábavy. Je úžasné sledovať, aké projekty vytvoria 10-12 ročné deti. Tento rok sa počet zúčastnených škôl zdvojnásobil a ja dúfam, že každý ďalší ročník bude ešte kvalitnejší účasťou i nápadmi", povedal Kenneth Ryan, autor myšlienky projektu iKid a Riadiaci partner KPMG na Slovensku.
Hlavnou cenou pre víťazov je výlet do Dublinu spojený s návštevou centrály Google, ktorý sa uskutoční v septembri 2015.