|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. septembra 2009
Podľa Zahradníka bude električkový tunel opravený v termíne
Električkový tunel pod Bratislavským hradom by mali stihnúť zrekonštruovať do apríla budúceho roka. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. septembra (WEBNOVINY) - Električkový tunel pod Bratislavským hradom by mali stihnúť zrekonštruovať do apríla budúceho roka. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Branislav Zahradník. "Práce prebiehajú podľa schváleného harmonogramu, v tuneli je rušný stavebný ruch. Nemáme zatiaľ hlásené žiadne problémy. Ak by išli v tomto tempe, dodržíme termín," povedal Zahradník. Po komplexnom vyčistení tunela a odstránení všetkých častí určených na výmenu sa pripravuje vybudovanie špeciálneho kolektora. Ten bude uložený pod zemou pod električkovou traťou a bude doň uložené vodovodné potrubie. Zároveň sa pripravuje podložie na uloženie novej električkovej trate.
Podľa Zahradníka je rekonštrukcia tunela ako "kľúčovej dopravnej tepny z hľadiska bratislavskej električkovej dopravy" naplánovaná tak, aby mohol slúžiť niekoľko desiatok rokov. Spĺňať by mal všetky prísne európske bezpečnostné kritériá. Mal by byť kompletne osvetlený a pod stálym kamerovým dohľadom. "Už to nebude neosvetlená tmavá rúra," povedal Zahradník. Zároveň by sa mala zvýšiť aj rýchlosť električiek, ktorá bola pre bezpečnosť cestujúcich znížená v posledných mesiacoch pred jeho zatvorením na 10 km/h.
Tunel bol vybudovaný v rokoch 1943 až 1949 ako cestný tunel. Vo vojnových rokoch sa predpokladalo jeho využitie aj ako protilietadlového krytu, čomu zodpovedá usporiadanie podzemných priestorov súvisiacich s tunelom. V tuneli boli vybudované tri obojstranné výklenky, v polovici dĺžky tiež úniková chodba ústiaca na Palisády a chodba s rozšírenými priestormi pri východnom portáli s vyústením do svahu východnej časti hradného vrchu. Posledná väčšia rekonštrukcia tunela sa uskutočnila v 80. rokoch, pričom cieľom bola zmena využitia tunela z cestného na električkový tunel.
SITA
Podľa Zahradníka je rekonštrukcia tunela ako "kľúčovej dopravnej tepny z hľadiska bratislavskej električkovej dopravy" naplánovaná tak, aby mohol slúžiť niekoľko desiatok rokov. Spĺňať by mal všetky prísne európske bezpečnostné kritériá. Mal by byť kompletne osvetlený a pod stálym kamerovým dohľadom. "Už to nebude neosvetlená tmavá rúra," povedal Zahradník. Zároveň by sa mala zvýšiť aj rýchlosť električiek, ktorá bola pre bezpečnosť cestujúcich znížená v posledných mesiacoch pred jeho zatvorením na 10 km/h.
Tunel bol vybudovaný v rokoch 1943 až 1949 ako cestný tunel. Vo vojnových rokoch sa predpokladalo jeho využitie aj ako protilietadlového krytu, čomu zodpovedá usporiadanie podzemných priestorov súvisiacich s tunelom. V tuneli boli vybudované tri obojstranné výklenky, v polovici dĺžky tiež úniková chodba ústiaca na Palisády a chodba s rozšírenými priestormi pri východnom portáli s vyústením do svahu východnej časti hradného vrchu. Posledná väčšia rekonštrukcia tunela sa uskutočnila v 80. rokoch, pričom cieľom bola zmena využitia tunela z cestného na električkový tunel.
SITA