|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Berlín 9. apríla (TASR) - Národná akadémia vied Leopoldina publikovala svoje hraničné hodnoty pre škodlivé látky v ovzduší. Podľa nej sa má politika viac sústrediť na boj proti jemnému prachu ako na kysličník uhličitý (CO2). Má sa venovať aj „trvalej zmene“ v doprave.Spolková vláda požiadala Národnú akadémiu, aby pomohla vyriešiť ostrý spor o zákaze vjazdu áut do centier miest a aby sa diskusia konkretizovala. Národná akadémia uverejnila svoje odporúčania v utorok v Berlíne. Podľa nej je jemný prach oveľa škodlivejší pre zdravie ľudí ako CO2. Vláda by sa podľa odporúčania vedcov mala orientovať na očistenie vzduchu. Kysličník uhličitý môže zhoršovať príznaky astmy spolu s jemným prachom a ozónom. Jemný prach však môže viesť k dýchacím ťažkostiam, ochoreniam srdca a chorobám krvného obehu, ako aj k rakovine pľúc. Z epidemiologických vyšetrení sa dajú vypočítať rozličné údaje o zdravotnom zaťažení. Ide napríklad o výpočet skrátenia dĺžky dožitia vdychovaním škodlivých látok.
V cestnej doprave nie sú spaľovacie motory jediným zdrojom CO2. Jemný prach vzniká aj opotrebovaním pneumatík a pri brzdení. K záťaži prispievajú aj spaľovacie procesy v domácnostiach. Na jeho tvorbe sa podieľa aj poľnohospodárstvo a priemysel. Niektoré tieto oblasti sa doteraz neregulujú zákonmi. Vedci žiadajú jednotlivé malé opatrenia. Zákazy vjazdu áut do centier miest pokladajú za menej úspešné.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR