|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. januára 2009
Podľa Vážneho elektronický výber mýta by mal začať fungovať v januári 2010
Elektronický výber mýta na Slovensku by mal začať fungovať od začiatku roka 2010 a v decembri tohto roka by mal byť skúšobne sprevádzkovaný. Minister dopravy Ľubomír Vážny o tom v stredu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 14. januára (WEBNOVINY) - Elektronický výber mýta na Slovensku by mal začať fungovať od začiatku roka 2010 a v decembri tohto roka by mal byť skúšobne sprevádzkovaný. Minister dopravy Ľubomír Vážny o tom v stredu informoval média po rokovaní vlády. S uvedeným termínom zavedenia mýtneho systému podľa neho počíta aj zmluva, ktorú Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. podpísala 13. januára so spoločnosťou SkyToll, a.s. Bratislava. Tá má mýtny systém v tomto roku vybudovať a počas ďalších trinástich rokov aj prevádzkovať. Firmu SkyToll podľa NDS založili členovia víťazného konzorcia v mýtnom tendri - spoločnosti Ibertax, a.s. Bratislava a SanToll s.r.o. Bratislava, za ktorou je francúzsky Sanef.
"Zmluva je verejne prístupná podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám. Vôbec mi nenapadlo, že by NDS mala podpisovať zmluvu pred médiami," vyslovil Vážny počudovanie nad tým, prečo nebola zmluva o výstavbe a prevádzke mýtneho systému uzatvorená v prítomnosti zástupcov médií. Minister dopravy tvrdí, že nevie, kto stojí za spoločnosťou Ibertax. Dôležité je podľa Vážneho to, či táto firma splní svoju úlohu v konzorciu. Vážny pripomenul, že prevádzkovateľ mýtneho systému dostane prvé poplatky až po začiatku výberu mýtneho. Minister dopravy by mal odpovedať na list Európskej komisie k priebehu mýtneho tendra do konca januára.
Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta s predpokladanou cenou v prepočte 663,9 mil. € bez dane z pridanej hodnoty predložilo konzorcium Slovakpass, a to 630,9 mil. € vrátane dane. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 651,3 mil. € a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 749,35 mil. €. Konzorcium SanToll - Ibertax, ktoré ako jediné nebolo z tendra vylúčené, navrhlo za mýtny systém najvyššiu cenu - 852,1 mil. €. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS uzavrela zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.
Priebeh mýtneho tendra, ktorý bol dvakrát opakovaný, označil Vážny za transparentný v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní. Po podpise zmluvy s budúcim prevádzkovateľom mýtneho systému môžu byť podľa neho zverejnené aj mená členov hodnotiacej komisie NDS. Vážny označil za správne vylúčenie troch konzorcií z mýtneho tendra, aj keď predložili nižšie ceny ako víťaz, pretože nesplnili podmienky účasti. Dôvody ich vylúčenia mali podľa neho zásadný charakter. Vážny dodal, že víťazom tendra sa stalo konzorcium, ktoré splnilo podmienky účasti, pričom jeho ponuka nebola najdrahšia, keďže v hre zostalo ako jediné.
Ak by SkyToll podľa Vážneho nestihol pripraviť mýtny systém do požadovaného termínu, nebude mu investícia preplatená. Zmluva v takom prípade počíta aj so sankciami. Prevádzkovateľ mýtneho systému by mal podľa Vážneho dostať počas 13 rokov okolo 18 % z objemu vybraného mýta. Výber mýta by mal v prvom roku fungovania, v roku 2010, dosiahnuť podľa odhadov do 200 mil. €. Vážny predpokladá, že mýto pre osobné vozidla by mohlo byť zavedené v roku 2013 a zmluva so SkyToll počíta s rozšírením mýtneho systému.
SITA
Výsledok mýtneho tendra nepovažuje Choma za škandál
BRATISLAVA 14. januára (WEBNOVINY) - Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Igor Choma nepovažuje výsledok tendra na elektronický výber mýta, v ktorom zvíťazilo konzorcium SanToll - Ibertax s najvyššou cenovou ponukou, za škandál. "Nemyslím si, že je to škandál. Ani mne nie je príliš príjemné, že vyhral najdrahší," povedal v stredu šéf diaľničiarov. Podľa Chomu však vyhral najlepší, aj keď nie najlacnejší. Reagoval tak na to, že NDS 13. januára podpísala zmluvu o výstavbe a prevádzke mýtneho systému s firmou SkyToll, a.s., založenou členmi úspešného konzorcia. To zostalo v hre ako jediné, ďalšie tri konzorciá NDS vylúčila pre nesplnenie podmienok účasti.
S podpisom zmluvy nebolo podľa Chomu potrebné počkať na stanovisko Európskej komisie k priebehu mýtneho tendra. Ako uviedol, NDS už raz odpovedala EK v súvislosti s tendrom na výber mýta. Teraz ide o podobný prípad, keď EK požiadala o vysvetlenie priebehu tendra na základe žiadosti jedného z vylúčených konzorcií Slovakpass. "Nevidím v tom problém a netreba čakať. Čakali sme už osem mesiacov a stratili sme príliš veľa prostriedkov," povedal Choma s tým, že ďalšie čakanie nie je možné.
Choma zopakoval, že tlačová beseda o výsledkoch a priebehu mýtneho tendra sa uskutoční 20. januára na ministerstve dopravy. Na tlačovej konferencii majú byť podľa neho vysvetlené aj dôvody vylúčenia troch uchádzačov. "Vylúčení boli jednoznačne oprávnene, ako to dvanásťkrát potvrdil Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO)," dodal Choma v súvislosti s tým, že ÚVO odmietol, alebo neprijal na konanie všetkých dvanásť námietok vylúčených uchádzačov.
Choma sa neobáva, že do výsledkov tendra môže zasiahnuť ešte Krajskú súd v Bratislave, kam neúspešní uchádzači podali vlani sedem žalôb na preskúmanie rozhodnutí ÚVO. Za bežné označil podpísanie zmluvy o mýtnom systému s firmou, ktorá sa v súťaži nezúčastnila a založili ju členovia víťazného konzorcia.
SITA
"Zmluva je verejne prístupná podľa zákona o slobodnom prístupe k informáciám. Vôbec mi nenapadlo, že by NDS mala podpisovať zmluvu pred médiami," vyslovil Vážny počudovanie nad tým, prečo nebola zmluva o výstavbe a prevádzke mýtneho systému uzatvorená v prítomnosti zástupcov médií. Minister dopravy tvrdí, že nevie, kto stojí za spoločnosťou Ibertax. Dôležité je podľa Vážneho to, či táto firma splní svoju úlohu v konzorciu. Vážny pripomenul, že prevádzkovateľ mýtneho systému dostane prvé poplatky až po začiatku výberu mýtneho. Minister dopravy by mal odpovedať na list Európskej komisie k priebehu mýtneho tendra do konca januára.
Najnižšiu cenu v tendri na výber mýta s predpokladanou cenou v prepočte 663,9 mil. € bez dane z pridanej hodnoty predložilo konzorcium Slovakpass, a to 630,9 mil. € vrátane dane. Slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 651,3 mil. € a konzorcium rakúskej spoločnosti Kapsch 749,35 mil. €. Konzorcium SanToll - Ibertax, ktoré ako jediné nebolo z tendra vylúčené, navrhlo za mýtny systém najvyššiu cenu - 852,1 mil. €. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS uzavrela zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.
Priebeh mýtneho tendra, ktorý bol dvakrát opakovaný, označil Vážny za transparentný v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní. Po podpise zmluvy s budúcim prevádzkovateľom mýtneho systému môžu byť podľa neho zverejnené aj mená členov hodnotiacej komisie NDS. Vážny označil za správne vylúčenie troch konzorcií z mýtneho tendra, aj keď predložili nižšie ceny ako víťaz, pretože nesplnili podmienky účasti. Dôvody ich vylúčenia mali podľa neho zásadný charakter. Vážny dodal, že víťazom tendra sa stalo konzorcium, ktoré splnilo podmienky účasti, pričom jeho ponuka nebola najdrahšia, keďže v hre zostalo ako jediné.
Ak by SkyToll podľa Vážneho nestihol pripraviť mýtny systém do požadovaného termínu, nebude mu investícia preplatená. Zmluva v takom prípade počíta aj so sankciami. Prevádzkovateľ mýtneho systému by mal podľa Vážneho dostať počas 13 rokov okolo 18 % z objemu vybraného mýta. Výber mýta by mal v prvom roku fungovania, v roku 2010, dosiahnuť podľa odhadov do 200 mil. €. Vážny predpokladá, že mýto pre osobné vozidla by mohlo byť zavedené v roku 2013 a zmluva so SkyToll počíta s rozšírením mýtneho systému.
SITA
Výsledok mýtneho tendra nepovažuje Choma za škandál
BRATISLAVA 14. januára (WEBNOVINY) - Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. Igor Choma nepovažuje výsledok tendra na elektronický výber mýta, v ktorom zvíťazilo konzorcium SanToll - Ibertax s najvyššou cenovou ponukou, za škandál. "Nemyslím si, že je to škandál. Ani mne nie je príliš príjemné, že vyhral najdrahší," povedal v stredu šéf diaľničiarov. Podľa Chomu však vyhral najlepší, aj keď nie najlacnejší. Reagoval tak na to, že NDS 13. januára podpísala zmluvu o výstavbe a prevádzke mýtneho systému s firmou SkyToll, a.s., založenou členmi úspešného konzorcia. To zostalo v hre ako jediné, ďalšie tri konzorciá NDS vylúčila pre nesplnenie podmienok účasti.
S podpisom zmluvy nebolo podľa Chomu potrebné počkať na stanovisko Európskej komisie k priebehu mýtneho tendra. Ako uviedol, NDS už raz odpovedala EK v súvislosti s tendrom na výber mýta. Teraz ide o podobný prípad, keď EK požiadala o vysvetlenie priebehu tendra na základe žiadosti jedného z vylúčených konzorcií Slovakpass. "Nevidím v tom problém a netreba čakať. Čakali sme už osem mesiacov a stratili sme príliš veľa prostriedkov," povedal Choma s tým, že ďalšie čakanie nie je možné.
Choma zopakoval, že tlačová beseda o výsledkoch a priebehu mýtneho tendra sa uskutoční 20. januára na ministerstve dopravy. Na tlačovej konferencii majú byť podľa neho vysvetlené aj dôvody vylúčenia troch uchádzačov. "Vylúčení boli jednoznačne oprávnene, ako to dvanásťkrát potvrdil Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO)," dodal Choma v súvislosti s tým, že ÚVO odmietol, alebo neprijal na konanie všetkých dvanásť námietok vylúčených uchádzačov.
Choma sa neobáva, že do výsledkov tendra môže zasiahnuť ešte Krajskú súd v Bratislave, kam neúspešní uchádzači podali vlani sedem žalôb na preskúmanie rozhodnutí ÚVO. Za bežné označil podpísanie zmluvy o mýtnom systému s firmou, ktorá sa v súťaži nezúčastnila a založili ju členovia víťazného konzorcia.
SITA