|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. októbra 2014
Podľa tretiny Slovákov ohrozuje zmena majiteľa slobodu médií
Zmeny majiteľov médií ohrozujú slobodu médií na Slovensku, myslí si to tretina opýtaných v prieskume agentúry Polis Slovakia pre agentúru SITA. Prieskum zisťoval názory verejnosti po ...
Zdieľať
BRATISLAVA 26. októbra (WEBNOVINY) - Zmeny majiteľov médií ohrozujú slobodu médií na Slovensku, myslí si to tretina opýtaných v prieskume agentúry Polis Slovakia pre agentúru SITA.
Prieskum zisťoval názory verejnosti po tom, ako niektoré celoslovenské médiá zmenili v poslednom čase majiteľa, keď ich kúpila finančná skupina Penta alebo finančne participuje v ich vydavateľstvách. Telefonický prieskum agentúry Polis Slovakia sa uskutočnil na území celej SR od 14. do 19. októbra na vzorke 1 412 respondentov, starších ako 18 rokov.
Odporúčame:
Penta podporuje Hríbov .týždeň, Večer pod lampou preveria
Dcéra agentúry SITA kupuje 50 percent v Petit Presse
Respondenti mohli odpovedať na otázku, či si myslia, že tieto zmeny ohrozujú slobodu médií na Slovensku. Áno odpovedalo 33,4 percenta opýtaných a nie 28,9 percenta. To, že to je jedno, si myslí 5,8 percenta a odpovedať nevedelo 31,9 percenta respondentov.
Respondenti, ktorí kupujú, respektíve čítajú v tlačenej alebo digitálnej forme denníky a týždenníky Plus jeden deň, Plus 7 dní, Trend a SME odpovedali na otázku, či po zmene majiteľov prestali z tohto dôvodu čítať alebo kupovať tieto médiá. Čitatelia spomínaných periodík odpovedali podobne s výnimkou týždenníka Trend. Na otázku: "Prestali ste preto čítať alebo kupovať nasledujúce médiá?" povedalo z čitateľov denníka Plus jeden deň - áno 19,3 percenta, nie 46,7 percenta a neviem 5,2 percenta.
Z čitateľov týždenníka Plus 7 dní odpovedalo na otázku - áno 18,4 percenta, nie 47,1 percenta a neviem 4,9 percenta. Na rovnakú otázku povedali čitatelia denníka SME, áno odpovedalo 18 percent respondentov, nie 48,8 percenta a neviem 10,7 percenta. Po zmene majiteľov prestala z tohto dôvodu čítať alebo kupovať týždenník Trend 32,1 percenta opýtaných, kupovať a ani čítať ho neprestali 23,2 percenta a nevedelo odpovedať 19,7 percenta respondentov prieskumu, ktorí sú čitateľmi Trendu.
Prieskum zisťoval názory verejnosti po tom, ako niektoré celoslovenské médiá zmenili v poslednom čase majiteľa, keď ich kúpila finančná skupina Penta alebo finančne participuje v ich vydavateľstvách. Telefonický prieskum agentúry Polis Slovakia sa uskutočnil na území celej SR od 14. do 19. októbra na vzorke 1 412 respondentov, starších ako 18 rokov.
Penta podporuje Hríbov .týždeň, Večer pod lampou preveria
Dcéra agentúry SITA kupuje 50 percent v Petit Presse
Respondenti mohli odpovedať na otázku, či si myslia, že tieto zmeny ohrozujú slobodu médií na Slovensku. Áno odpovedalo 33,4 percenta opýtaných a nie 28,9 percenta. To, že to je jedno, si myslí 5,8 percenta a odpovedať nevedelo 31,9 percenta respondentov.
Respondenti, ktorí kupujú, respektíve čítajú v tlačenej alebo digitálnej forme denníky a týždenníky Plus jeden deň, Plus 7 dní, Trend a SME odpovedali na otázku, či po zmene majiteľov prestali z tohto dôvodu čítať alebo kupovať tieto médiá. Čitatelia spomínaných periodík odpovedali podobne s výnimkou týždenníka Trend. Na otázku: "Prestali ste preto čítať alebo kupovať nasledujúce médiá?" povedalo z čitateľov denníka Plus jeden deň - áno 19,3 percenta, nie 46,7 percenta a neviem 5,2 percenta.
Z čitateľov týždenníka Plus 7 dní odpovedalo na otázku - áno 18,4 percenta, nie 47,1 percenta a neviem 4,9 percenta. Na rovnakú otázku povedali čitatelia denníka SME, áno odpovedalo 18 percent respondentov, nie 48,8 percenta a neviem 10,7 percenta. Po zmene majiteľov prestala z tohto dôvodu čítať alebo kupovať týždenník Trend 32,1 percenta opýtaných, kupovať a ani čítať ho neprestali 23,2 percenta a nevedelo odpovedať 19,7 percenta respondentov prieskumu, ktorí sú čitateľmi Trendu.