|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. mája 2011
Podľa štúdie spoločnosti MasterCard bude finále Ligy majstrov UEFA historicky najbohatšie
Na štadióne vo Wembley sa stretnú dvaja európski futbaloví giganti, majster Anglicka Manchester United FC a víťaz španielskej Ligy FC Barcelona.
Zdieľať
Stretnutie dvoch svetových tímov s najbohatšími sponzormi podporí hospodársky dopad finále Ligy majstrov UEFA v rekordnej výške 369 miliónov eur.
Podľa novej štúdie, ktorú si nechala spracovať spoločnosť MasterCard, zbohatne víťazný tím finále Ligy majstrov UEFA približne o 126 miliónov eur. Po spočítaní oficiálnej odmeny za víťazstvo, zvýšenia hodnoty mužstva, širších prenosových práv pre televízne stanice a ďalšie oznamovacie prostriedky a vyššej hodnoty značky získa víťazný tím rekordný príjem. Mužstvo porazené vo finále si odnesie približne 73 miliónov eur.
V správe vydanej pod názvom „MasterCard Heart of Sports Commerce“ sa odhaduje, že finálový zápas najlepších európskych klubov má v súčasnom období hodnotu približne 369 miliónov eur – čo je o 17,5 milióna eur viac, ako bola hodnota minuloročného finále. Tento nárast bol spôsobený predovšetkým tým, že finále Ligy majstrov UEFA sa zúčastnia dve pravdepodobne najcennejšie futbalové značky na svete.
Najdôležitejšie čísla o ekonomickom dopade finále Ligy majstrov UEFA – Wembley 2011:
• Londýn ako hostiteľské mesto získa ekonomický prínos vo výške 52 miliónov eur.
• Klub, ktorý v sobotu večer vyhrá, zbohatne približne o 126 miliónov eur – nárast o 16 miliónov eur v porovnaní s tým, keď sa Manchester United FC a FC Barcelona naposledy stretli v Ríme v roku 2009.
• Porazený finalista si odnesie sumu vo výške 73 miliónov eur.
• Európska športová ekonomika si polepší o 100 miliónov eur.
• Záujem v Latinskej Amerike by mohol vyprodukovať hospodársku aktivitu v hodnote až 100 miliónov eur.
„Manchester United FC verzus FC Barcelona, to je pre drvivú väčšinu futbalových fanúšikov finále snov. Obom tímom prinesie tento zápas spolu 200 miliónov eur, čo znamená zatiaľ najlukratívnejšie finále v histórii európskeho klubového futbalu,“ uviedol profesor Simon Chadwick[1], autor správy vypracovanej pre MasterCard.
Pred olympijskými hrami a paraolympijskými hrami v Londýne, ktoré sa uskutočnia na budúci rok, sa hlavné mesto Veľkej Británie chystá na zlatý dážď v hodnote 52 miliónov eur. Tieto prostriedky prinesú futbaloví fanúšikovia, ktorí zamieria do Londýna pozrieť si sobotný večerný zápas. Podľa štúdie budú míňať svoje peniaze v baroch, kluboch a hoteloch v meste aj na samotnom štadióne vo Wembley.
Nielen Londýn bude zbierať plody tohtoročného finále Ligy majstrov UEFA. Mesto finálového víťazného klubu pravdepodobne dostane ekonomický stimul vo výške 18 miliónov eur ako dôsledok zvýšeného turistického ruchu aj vyšších miestnych výdavkov.
Tohtoročné finále Ligy majstrov UEFA podporí aj hospodársku aktivitu za anglickými i španielskymi hranicami. Širšia európska ekonomika očakáva finančnú injekciu približne vo výške 100 miliónov eur, pretože milióny ľudí budú zápas sledovať v pohostinstvách a baroch a budú míňať za spotrebný tovar; súčasne by sa mal na celom kontinente zvýšiť objem stávkovania na tento zápas.
„Spoločnosť MasterCard je hrdá na to, že túto najprestížnejšiu klubovú súťaž na svete sponzoruje už od roku 1994. V rámci tohto partnerstva sme schopní poskytovať majiteľom kariet na celom svete mnoho zážitkov na nezaplatenie. Pomocou štúdií, ktoré počas posledných piatich rokov zadávame, navyše poskytujeme unikátny pohľad na to, aký majú vplyv udalosti tohto druhu na ekonomiku. Tohtoročné historické finále Ligy majstrov UEFA vygeneruje približne 369 miliónov eur vo Veľkej Británii, v Európe aj za jej hranicami – a to je skutočne pozoruhodný výkon,“ uviedol Paul Meulendijk, viceprezident a vedúci oblasti pre Sponzoring spoločnosti MasterCard Europe.
Finalisti podporujú značku Ligy majstrov UEFA
Podľa správy MasterCard sa odhady, že tohtoročné finále Ligy majstrov UEFA zrejme prekoná všetky rekordy v hospodárskej oblasti, spoliehajú do značnej miery na jeho účastníkov.
Vo finále Ligy majstrov UEFA sa stretnú dve najsilnejšie športové značky na svete: Manchester United FC a FC Barcelona. Magazín Forbes v minulom roku uviedol Manchester United FC ako najcennejšiu športovú značku na planéte, zatiaľ čo FC Barcelona si nárokovala v tejto ligovej tabuľke ôsme miesto.
„Akokoľvek je Liga majstrov UEFA významnou značkou sama o sebe, povaha a sila tejto značky je jednoznačne významne posilňovaná jej zložkami – účastníckymi klubmi,“ hovorí profesor Chadwick.
„Tohtoročné finále Ligy majstrov UEFA obsahuje perfektné ingrediencie k tomu, aby podporilo ekonomickú aktivitu – dva najväčšie kluby Európy hrajú v takom meste, ako je Londýn. Účasť tejto dvojice vo finále bezpochyby posilní hodnotu značky aj atraktivitu Ligy majstrov UEFA v budúcnosti,“ dodáva Chadwick.
Londýn posilňuje svoju povesť mesta športu
Tohtoročná správa MasterCard Heart of Sports Commerce zdôrazňuje ohromný ekonomický prínos, ktorý má finále Ligy majstrov UEFA pre hostiteľské mesto. Finále, ktoré sa má konať v sobotu večer, by malo Londýnu priniesť viac ako 52 miliónov eur, a to vďaka približne 110 000 fanúšikom z celej Európy a z celého sveta, ktorí sa v meste na zápas zhromaždia.
Zatiaľ čo Londýn si bude vďaka tomuto zápasu užívať krátkodobý príliv peňazí, finále prinesie britskému hlavnému mestu aj určitý dlhodobý ekonomický odkaz. Ten je spojený predovšetkým s prílivom turistov, investícii do infraštruktúry a s vyššou pravdepodobnosťou konania ďalších veľkých akcií.
Tým, že je Londýn centrom oznamovacích prostriedkov pôsobiacich v Európe, získa toto hlavné mesto zrejme významné ekonomické výhody aj zo zvýšeného využívania reklamy v elektronických médiách, tlači a v telekomunikačných a spravodajských službách.
„Usporiadanie tohtoročného finále Ligy majstrov UEFA v Londýne ďalej zvýši reputáciu Londýna ako jedného z „najšportovejších“ miest sveta,“ hovorí profesor Chadwick a dodáva: „Londýnska športová ekonomika sa v posledných rokoch rýchlo rozvíjala a odhadujeme, že do konca tohto desaťročia ekonomické aktivity súvisiace so športom dosiahnu hodnotu až 3 500 miliónov eur.“
Latinská Amerika získa vďaka Lige majstrov UEFA až 100 miliónov eur
Správa predpovedá, že tohtoročné finále Ligy majstrov UEFA pravdepodobne vyvolá rekordný záujem futbalových fanúšikov v latinskoamerických krajinách.
V mužstvách oboch finalistov pôsobí celkovo 12 latinskoamerických hráčov a vzhľadom k tomu, že podľa odhadov, že až 40 % obyvateľstva Južnej Ameriky má španielsky pôvod, záujem z tohto svetadielu tento rok dosiahne nové výšiny.
„Vzhľadom k veľkosti populácie a sile takých ekonomík ako Brazília, by sa hospodársky a komerčný dopad finále Ligy majstrov UEFA v Latinskej Amerike dal porovnávať s tým, čo sa odohráva v Európe,“ hovorí profesor Chadwick a dodáva: „To znamená, že by hodnota tohto dopadu mohla prevyšovať 100 miliónov eur.“
[1] Profesor Simon Chadwick pôsobí ako vedúci katedry Stratégie a marketingu v športe na Obchodnej škole Coventry University, UK.
Súvisiace články:
MasterCard: 97 % Slovákov považuje debetnú kartu za svoju hlavnú platobnú kartu (21. 10. 2010)
MasterCard predstavuje „kartu novej generácie“ so zabudovaným displejom (8. 6. 2010)
Súťažte v multikinách Palace Cinemas s platobnými kartami MasterCard a Maestro (17. 3. 2010)
Na Slovensku je teraz možné platiť hodinkami (29. 9. 2009)