|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 30.1.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Ema
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
10. apríla 2006
Podľa SNS Rada pre reklamu alibisticky zlyhala
Odmietnutím Rady pre reklamu (RPR) rozhodovať o sťažnosti SNS na billboard spoločnosti Billboart Gallery Europe s názvom Magyarország došlo podľa hovorcu SNS Rafaela Rafaja k alibistickému zlyhaniu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. apríla (WN/SITA) - Odmietnutím Rady pre reklamu (RPR) rozhodovať o sťažnosti SNS na billboard spoločnosti Billboart Gallery Europe s názvom Magyarország došlo podľa hovorcu SNS Rafaela Rafaja k alibistickému zlyhaniu samoregulačnej inštitúcie. "SNS preto zaradí zákon o reklame do plánu novelizácie zákonov v novom parlamente," uviedol dnes pre agentúru SITA Rafaj. Podľa SNS na billboarde išlo jednoznačne o reklamu vykonanú nekomerčným subjektom, na ktorú sa vzťahuje zákon a etický kódex reklamy.
Rada podľa SNS nerozhodovala odborne a eticky podľa zákona, ale politicky a lobisticky na nátlak galérie. "Podľa SNS ide o precedens legitimizovania štvavých symbolov pod pláštikom umeleckého diela. Rada pochybila nielen objektívnym výkladom zákona, ale aj v subjektívnom úsudku, keď prekopírovanie kioskovej iredentistickej autonálepky vyhlásila za umelecký exponát," vyhlásil Rafaj. RPR musí podľa etického kódexu rozhodovať aj o “reklame” vykonávanej nekomerčnými subjektmi, vrátane galérií. Rada obišla, že galéria musela billboardovej spoločnosti zaplatiť za jej reklamný nosič, na ktorom je umiestnený kontroverzný “exponát”.
Rada pre reklamu po posúdení podkladov dospela k záveru, že nie je príslušná o sťažnosti SNS a Matice slovenskej rozhodnúť, pretože napadnutý komunikát na billboarde nie je reklamou. V tomto prípade ide o exponát - súčasť výstavy umeleckých diel a daný billboard predstavuje tzv. Readymade typ umeleckého diela, ktorý využíva médium billboardu ako public art. Ide o umenie, ktoré sa prezentuje mimo tradičného rámca uzavretých múzeí a galérií. Vzhľadom na to, že ide o nie celkom bežný spôsob vystavovania umeleckých diel, bol sťažovateľ zrejme v domnení, že ide o reklamu.
FOTO:SITA