|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. júla 2014
Podľa SGI, magistrát sa málo venuje podnetom z webu Odkazprestarostu
Primaciálny palác
Zdieľať
Primaciálny palác Foto: TASR/ Michal Svítok
Bratislava 23. júla (TASR) – Podľa Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť (SGI) nerieši magistrát hlavného mesta Bratislavy podnety z internetového portálu Odkazprestarostu.sk tak promptne a aktívne, ako to prezentuje. Projektoví manažéri portálu, ktorý SGI zastrešuje, majú výhrady voči tomu, koľkými podnetmi sa magistrát zaoberá a v akej časovej lehote ich rieši.Magistrát prostredníctvom riaditeľa kancelárie primátora Bratislavy Ľubomíra Andrassyho v piatok 18. júla bilancoval podnety od občanov, ktoré hlavné mesto dostalo v prvej polovici tohto roku prostredníctvom stránky Odkazprestarostu.sk, pričom uviedol, že "mesto reaguje na každý podnet, aj keď vo viacerých prípadoch je odpoveď negatívna, pretože popísaný podnet nie je možné operatívne riešiť hlavne z finančných dôvodov".
Projektoví manažéri portálu Mária Žuffová a Jakub Kmeť pre TASR uviedli, že magistrát odpovedal na každý šiesty až siedmy podnet. "Magistrát dostal od januára 2014 spolu 682 podnetov, bez akejkoľvek odpovede ich zostalo 578," uviedla Žuffová.
Nesúhlasí takisto s tvrdením mesta, že pracovníci magistrátu odpovedajú na podnety v lehote dvoch-troch týždňov. "V uvedenej lehote magistrát zodpovedal menej než polovicu podnetov, na ktoré reagoval, konkrétne 48 podnetov," informovala Žuffová. "Medián reakcií bol 44 dní," doplnil Kmeť. Andrassy upozorňuje, že bezmála dve stovky podnetov musel magistrát posunúť na riešenie mestským častiam alebo iným inštitúciám, napríklad dopravnému podniku či mestskej polícii. "Ich riešenie nespadalo do kompetencie bratislavskej samosprávy," podotkol Andrassy.
Podľa údajov magistrátu sa takmer polovica podnetov týkala opravy a kvality ciest a chodníkov. Andrassy spresnil, že Bratislava dostala za prvý polrok prostredníctvom stránky Odkazprestarostu.sk 284 takýchto podnetov. V ďalších 97 sa zase občania sťažovali na nepovolenú reklamu, grafity či rušenie nočného pokoja. Počet podnetov magistrátu hlavného mesta cez portál sa zvyšuje. Kým v prvom polroku 2014 to bolo 682 podnetov, za celý minulý rok pritom bolo podaní 851.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR