|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. mája 2009
Podľa prieskumu trh s technickým tovarom v SR klesá
Trh s technickým spotrebným tovarom na Slovensku sa v prvom štvrťroku tohto roku medziročne znížil o 13 %. Vyplýva to z prieskumu z prieskumu GfK Temax Slovak Republic, ktorú realizuje divízia GfK Retail ...
Zdieľať
BRATISLAVA 27. mája (WEBNOVINY) - Trh s technickým spotrebným tovarom na Slovensku sa v prvom štvrťroku tohto roku medziročne znížil o 13 %. Vyplýva to z prieskumu z prieskumu GfK Temax Slovak Republic, ktorú realizuje divízia GfK Retail and Technology za účelom sledovania trhu s technickým tovarom. "Medziročný nárast z hľadiska hodnoty vykázali v prvom štvrťroku tohto roka segmenty telekomunikácií a kancelárskej techniky. Ostatné sledované sektory, ako spotrebná elektronika, malé a veľké domáce spotrebiče, foto a IT vykázali negatívny vývoj," uvádza sa v prieskume.
Podľa prieskumu sa u malých domácich elektrospotrebičov recesia prehlbuje. "Recesia z vianočnej periódy sa začala v prvom štvrťroku tohto roku ešte prehlbovať. Poklesy sa týkali celej oblasti a viedli k poklesu trhu o 11 % na 13 mil. eur. Ťahúň rastu z vianočnej periódy, kávovary, zaznamenali pokles," dodáva spoločnosť GfK v prieskume. Podľa neho tržby všetkých domácich spotrebičov mali negatívny vývoj, medziročne klesli o 11%. Tento pokles ide podľa prieskumu plne na vrub samostatných spotrebičov, zatiaľ čo predaj vstavaných spotrebičov si udržal hodnoty z prvého štvrťroku minulého roka. Podľa prieskumu pokračuje dopyt po notebookoch. Sektor informačných technológií poklesol v porovnaní s prvým štvrťrokom predchádzajúceho roka celkovo o 11,7 %. Jedinou produktovou kategóriou, ktorá si dokázala udržať dvojciferný medziročný nárast predaného objemu sú podľa prieskumu notebooky. "Rastie hlavne dopyt po malých lacnejších notebookoch. Pozitívny vývoj bol však oslabený pokračujúcou cenovou eróziou a poklesom predajov v ostatných produktových skupinách ako sú monitory a stolné PC," spresňuje prieskum.
Trh so spotrebnou elektronikou na Slovensku klesol v medziročnom porovnaní o 27%. Najdôležitejšou kategóriou sú podľa prieskumu ploché televízory, ktoré tvoria viac ako polovicu obratu. Telekomunikačný trh zaznamenal medziročný nárast. "Sektor v prvom štvrťroku dokázal v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka rásť v hodnote o 6,3 %. Pozitívny vývoj je ovplyvnený hlavne produktovou kategóriou smartphones, ktorá rastie ako v objeme tak i v hodnote. Z hľadiska počtu predaných kusov bol zaznamenaný nárast aj u mobilných telefónov," konštatoval prieskum. Foto trh vykazoval za prvý štvrťrok tohto roku, tak ako v minulom roku, negatívny vývoj, kancelárska technika mala v sledovanom období pozitívny vývoj.
Skupina GfK je celosvetovo štvrtou najväčšou spoločnosťou zameranou na marketingový výskum. Pôsobí v troch obchodných segmentoch, Custom Research, Retail and Technology a Media. Skupina GfK svojimi 115 spoločnosťami pokrýva viac ako 100 krajín. Z celkového počtu približne 10 tisíc zamestnancov pracuje viac ako 80 % mimo Nemecko.
SITA
Podľa prieskumu sa u malých domácich elektrospotrebičov recesia prehlbuje. "Recesia z vianočnej periódy sa začala v prvom štvrťroku tohto roku ešte prehlbovať. Poklesy sa týkali celej oblasti a viedli k poklesu trhu o 11 % na 13 mil. eur. Ťahúň rastu z vianočnej periódy, kávovary, zaznamenali pokles," dodáva spoločnosť GfK v prieskume. Podľa neho tržby všetkých domácich spotrebičov mali negatívny vývoj, medziročne klesli o 11%. Tento pokles ide podľa prieskumu plne na vrub samostatných spotrebičov, zatiaľ čo predaj vstavaných spotrebičov si udržal hodnoty z prvého štvrťroku minulého roka. Podľa prieskumu pokračuje dopyt po notebookoch. Sektor informačných technológií poklesol v porovnaní s prvým štvrťrokom predchádzajúceho roka celkovo o 11,7 %. Jedinou produktovou kategóriou, ktorá si dokázala udržať dvojciferný medziročný nárast predaného objemu sú podľa prieskumu notebooky. "Rastie hlavne dopyt po malých lacnejších notebookoch. Pozitívny vývoj bol však oslabený pokračujúcou cenovou eróziou a poklesom predajov v ostatných produktových skupinách ako sú monitory a stolné PC," spresňuje prieskum.
Trh so spotrebnou elektronikou na Slovensku klesol v medziročnom porovnaní o 27%. Najdôležitejšou kategóriou sú podľa prieskumu ploché televízory, ktoré tvoria viac ako polovicu obratu. Telekomunikačný trh zaznamenal medziročný nárast. "Sektor v prvom štvrťroku dokázal v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka rásť v hodnote o 6,3 %. Pozitívny vývoj je ovplyvnený hlavne produktovou kategóriou smartphones, ktorá rastie ako v objeme tak i v hodnote. Z hľadiska počtu predaných kusov bol zaznamenaný nárast aj u mobilných telefónov," konštatoval prieskum. Foto trh vykazoval za prvý štvrťrok tohto roku, tak ako v minulom roku, negatívny vývoj, kancelárska technika mala v sledovanom období pozitívny vývoj.
Skupina GfK je celosvetovo štvrtou najväčšou spoločnosťou zameranou na marketingový výskum. Pôsobí v troch obchodných segmentoch, Custom Research, Retail and Technology a Media. Skupina GfK svojimi 115 spoločnosťami pokrýva viac ako 100 krajín. Z celkového počtu približne 10 tisíc zamestnancov pracuje viac ako 80 % mimo Nemecko.
SITA