|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 18.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Sláva, Slávka
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. augusta 2013
Podľa Pavla Freša je Bratislavský kraj v lepšej kondícii
Bratislavský kraj je podľa predsedu vyššieho územného celku Pavla Freša v oveľa lepšej kondícii, ako keď ho preberal. Ako povedal v rozhovore pre agentúru SITA, podarilo sa znížiť ...
Zdieľať
BRATISLAVA 8. augusta (WEBNOVINY) – Bratislavský kraj je podľa predsedu vyššieho územného celku Pavla Freša v oveľa lepšej kondícii, ako keď ho preberal.
Ako povedal v rozhovore pre agentúru SITA, podarilo sa znížiť zadlženie župy približne o osem miliónov eur. Ak by bol opäť na jeseň v regionálnych voľbách zvolený, v znižovaní zadlženia kraja chce pokračovať.
Frešo je pyšný na to, že v priebehu tohto volebného obdobia sa spustila integrovaná doprava v rámci Záhoria a Bratislavy. „O úspechu jej zavedenia svedčí fakt, že 50-tisíc obyvateľov si zakúpilo na Bratislavskú integrovanú dopravu predplatené karty,“ povedal s tým, že nič nestojí v ceste tomu, aby v decembri bola integrovaná doprava spustená aj vo zvyšku kraja.
Frešo si myslí, že k zmenám v doprave bude musieť dôjsť v horizonte najbližšieho volebného obdobia napriek tomu, že sa niektoré veci odkladajú, lebo štát nemá na to peniaze.
Ambíciou Freša je, aby sa v Bratislave prešlo na koľajovú dopravu. Do toho pôjde viac z európskych peňazí. „Nemôžeme všetci jazdiť autom, nemôžeme jazdiť s autobusmi, ale budeme musieť prejsť na koľajovú dopravu. Pri tom je úplne kľúčové mať poriadny dopravný uzol, zahustené zastávky, dopravné terminály v okresných mestách,“ zdôraznil.
Video: Kraj je podľa Freša v lepšej kondícii
Tam ľudia môžu prísť autami a prestúpia na vlaky. „Následne moderným spôsobom sa pohybujú po bratislavskej župe. Nestoja v zápchach na cestách, ktoré považujem za kľúčový problém. Nahradzujeme ich modernou železničnou dopravou,“ konštatoval.
Frešovi je ľúto, že mu nevyšli dve veci, ktoré považuje za kľúčové a o ktorých sa hovorilo pred štyrmi rokmi v župnej predvolebnej kampani. Ide o realizáciu D4, teda obchvatu Bratislavy a R7, ktorá sa podľa Freša pre nedostatok peňazí v štátnej kase odďaľuje.
„Druhý projekt, ktorý si myslím, že je veľká škoda pre Bratislavčanov, že nevyšiel, je projekt bratislavskej filiálky. Ak by sme mali jednu centrálnu stanicu veľmi blízko centra mesta, na ktorú budú jazdiť vlaky zo všetkých smerov, to by urobilo Bratislavu poriadnou metropolou. Zároveň by to odľahčilo výrazne cesty, na ktorých stoja v kolónach autá smerom do Bratislavy, aj z Bratislavy,“ upozornil s tým, že filiálka nebude vďaka silnému politickému rozhodnutiu tejto vládnej garnitúry, ktorá vymenila možnosť takejto stanice za nakúp autobusov, električiek a trolejbusov.
„Potrebujeme síce trolejbusy či električky, ale myslím si, že takúto stanicu a takýto moderný prístup k doprave v bratislavskej župe potrebujeme tiež. O čo viac ľudí sa bude prepravovať po koľajniciach, o to menej ich bude cestovať denne autami,“ dodal.
Ako povedal v rozhovore pre agentúru SITA, podarilo sa znížiť zadlženie župy približne o osem miliónov eur. Ak by bol opäť na jeseň v regionálnych voľbách zvolený, v znižovaní zadlženia kraja chce pokračovať.
Frešo je pyšný na to, že v priebehu tohto volebného obdobia sa spustila integrovaná doprava v rámci Záhoria a Bratislavy. „O úspechu jej zavedenia svedčí fakt, že 50-tisíc obyvateľov si zakúpilo na Bratislavskú integrovanú dopravu predplatené karty,“ povedal s tým, že nič nestojí v ceste tomu, aby v decembri bola integrovaná doprava spustená aj vo zvyšku kraja.
Frešo si myslí, že k zmenám v doprave bude musieť dôjsť v horizonte najbližšieho volebného obdobia napriek tomu, že sa niektoré veci odkladajú, lebo štát nemá na to peniaze.
Ambíciou Freša je, aby sa v Bratislave prešlo na koľajovú dopravu. Do toho pôjde viac z európskych peňazí. „Nemôžeme všetci jazdiť autom, nemôžeme jazdiť s autobusmi, ale budeme musieť prejsť na koľajovú dopravu. Pri tom je úplne kľúčové mať poriadny dopravný uzol, zahustené zastávky, dopravné terminály v okresných mestách,“ zdôraznil.
Video: Kraj je podľa Freša v lepšej kondícii
Tam ľudia môžu prísť autami a prestúpia na vlaky. „Následne moderným spôsobom sa pohybujú po bratislavskej župe. Nestoja v zápchach na cestách, ktoré považujem za kľúčový problém. Nahradzujeme ich modernou železničnou dopravou,“ konštatoval.
Frešovi je ľúto, že mu nevyšli dve veci, ktoré považuje za kľúčové a o ktorých sa hovorilo pred štyrmi rokmi v župnej predvolebnej kampani. Ide o realizáciu D4, teda obchvatu Bratislavy a R7, ktorá sa podľa Freša pre nedostatok peňazí v štátnej kase odďaľuje.
„Druhý projekt, ktorý si myslím, že je veľká škoda pre Bratislavčanov, že nevyšiel, je projekt bratislavskej filiálky. Ak by sme mali jednu centrálnu stanicu veľmi blízko centra mesta, na ktorú budú jazdiť vlaky zo všetkých smerov, to by urobilo Bratislavu poriadnou metropolou. Zároveň by to odľahčilo výrazne cesty, na ktorých stoja v kolónach autá smerom do Bratislavy, aj z Bratislavy,“ upozornil s tým, že filiálka nebude vďaka silnému politickému rozhodnutiu tejto vládnej garnitúry, ktorá vymenila možnosť takejto stanice za nakúp autobusov, električiek a trolejbusov.
„Potrebujeme síce trolejbusy či električky, ale myslím si, že takúto stanicu a takýto moderný prístup k doprave v bratislavskej župe potrebujeme tiež. O čo viac ľudí sa bude prepravovať po koľajniciach, o to menej ich bude cestovať denne autami,“ dodal.