|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 8.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Bohumír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. novembra 2018
Podľa OĽaNO hrozí útlm alebo úplné zastavenie prác na tuneli Višňové
Na archívnej snímke Ján Marosz.
Zdieľať
Na archívnej snímke Ján Marosz. Foto: TASR/Jakub Kotian
Bratislava 29. novembra (TASR) - Podľa opozičného hnutia OĽaNO hrozí, že sa práce na výstavbe tunela Višnové na diaľnici D1 pri Žiline výrazne utlmia alebo úplne zastavia. Na štvrtkovej tlačovej konferencii v Národnej rade (NR) SR to vyhlásil poslanec hnutia Ján Marosz.Podľa informácií hnutia sa má totiž zo stavby stiahnuť hlavný člen konzorcia, talianska spoločnosť Salini Impregilo. "Túto informáciu máme potvrdenú z viacerých zdrojov vrátane vysokopostaveného člena manažmentu konzorcia," uviedol Marosz.
Podľa neho to potvrdzuje aj to, že sa v tuneli začalo s prepúšťaním robotníkov. "Podľa našich informácií vyhodili už viac ako 70 ľudí, ďalším aj v týchto chvíľach rozväzujú zmluvy a postupne má prísť o prácu viac ako 160 ľudí," vyčíslil Marosz.
Podľa neho to predstavuje takmer štvrtinu zamestnancov, ktorí v tuneli pracujú. Preto hrozí, že sa práce na stavbe buď výrazne utlmia alebo úplne zastavia.
Ak by zhotoviteľ zo stavby odišiel, podľa poslanca by to znamenalo odsunutie dokončenia stavby o ďalšie tri roky. Už v súčasnosti je pritom podľa neho jasné, že sa stavba sa dokončí s ročným oneskorením. Odhaduje preto, že po odchode talianskej spoločnosti zo stavby by sa tunel Višňové nedokončil skôr ako v roku 2024.
Hnutie OĽaNO tak očakáva od ministra dopravy Árpáda Érseka (Most-Híd), že predstaví krízový plán na to, ako situáciu riešiť. "Zároveň sme sa rozhodli urobiť v tuneli poslanecký prieskum, pretože ľudia sa musia dozvedieť pravdu o tom, ako bude stavba pokračovať," avizoval Marosz.
Úsek diaľnice D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala má byť po dokončení dlhý takmer 14 kilometrov, s jeho výstavbou sa začalo v lete 2014. Cena stavebných prác je takmer 500 miliónov eur s daňou z pridanej hodnoty. Súčasťou stavby je aj 7,5-kilometrový tunel Višňové, ktorý má byť po dokončení najdlhším diaľničným tunelom na Slovensku. Podľa odhadu Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) sa pôvodný termín ukončenia stavby z decembra 2019 posunie, prevádzka by sa mala spustiť do konca roku 2020.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
<< predchádzajúci článok
Prešovská OC EPERIA Shopping Mall prilákala za prvý rok viac ako 3,5 milióna návštevníkov
Prešovská OC EPERIA Shopping Mall prilákala za prvý rok viac ako 3,5 milióna návštevníkov