|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. apríla 2012
Podľa ministra Počiatka sa výstavba D1 posunie o rok
Plán dostavby diaľnice D1 z Bratislavy do Košíc sa nedodrží. Predpokladaný termín dostavby diaľnice D1 - rok 2017 sa bude musieť posunúť. Podľa prvých odhadov nového ministra ...
Zdieľať
BRATISLAVA 14. apríla (WEBNOVINY) - Plán dostavby diaľnice D1 z Bratislavy do Košíc sa nedodrží. Predpokladaný termín dostavby diaľnice D1 - rok 2017 sa bude musieť posunúť.
Podľa prvých odhadov nového ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jána Počiatka posun by mal byť "zatiaľ na rok 2018", uviedol to dnes v rozhovore pre denník SME.
Eurofondy považuje Počiatek za nevyhnutnosť
Ako povedal Počiatek pre denník, "keď hovoríme o úplne kompletnom prepojení, ide o dostavbu úplne všetkých úsekov. Na vyriešenie viacerých nevie dať nikto odpoveď. Je tu úsek Turany - Hubová, kde je problém s environmentálnym posudzovaním. Alternatívny plán tunelových prepojení by znamenal posun minimálne o dva roky."
Ak budú platiť súčasné pravidlá, vie si nový šéf rezortu dopravy predstaviť ako jediného kandidáta na výstavbu cez PPP obchvat Bratislavy D4, pretože na tomto území sa nedá uchádzať o eurofondy. Trend financovať čo najviac z eurofondov považuje za nevyhnutnosť.
Bratislavské letisko potrebuje know-how
Ján Počiatek v rozhovore tiež tvrdí, že treba uvažovať napríklad o prepojení R1 a D1. Pri tuneli Višňové nevidí dôvod, prečo by nepokračovali vo výstavbe.
Bratislavské letisko podľa Počiatka viac ako peniaze potrebuje know-how. "To vybavenie, ako keby už bolo, ale obsah letisku chýba. Strategické partnerstvo by som pripustil," konštatoval v rozhovore pre SME. Myslí si, že pre letisko existujú dve možnosti. Jednou je nájsť tím, ktorý bude schopný sám rozvíjať letisko do rozmeru, ako by to vedel robiť v spolupráci s niekým. Druhou možnosťou je hľadať partnera v nejakej forme spolupráce. Na otázku, či by dohadoval spoločný postup s Viedňou, odpovedal, že aj s inými. "Je tu otázka carga, nákladnej a osobnej prepravy," dodal v rozhovore pre denník.
Podľa prvých odhadov nového ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jána Počiatka posun by mal byť "zatiaľ na rok 2018", uviedol to dnes v rozhovore pre denník SME.
Eurofondy považuje Počiatek za nevyhnutnosť
Ako povedal Počiatek pre denník, "keď hovoríme o úplne kompletnom prepojení, ide o dostavbu úplne všetkých úsekov. Na vyriešenie viacerých nevie dať nikto odpoveď. Je tu úsek Turany - Hubová, kde je problém s environmentálnym posudzovaním. Alternatívny plán tunelových prepojení by znamenal posun minimálne o dva roky."
Ak budú platiť súčasné pravidlá, vie si nový šéf rezortu dopravy predstaviť ako jediného kandidáta na výstavbu cez PPP obchvat Bratislavy D4, pretože na tomto území sa nedá uchádzať o eurofondy. Trend financovať čo najviac z eurofondov považuje za nevyhnutnosť.
Bratislavské letisko potrebuje know-how
Ján Počiatek v rozhovore tiež tvrdí, že treba uvažovať napríklad o prepojení R1 a D1. Pri tuneli Višňové nevidí dôvod, prečo by nepokračovali vo výstavbe.
Bratislavské letisko podľa Počiatka viac ako peniaze potrebuje know-how. "To vybavenie, ako keby už bolo, ale obsah letisku chýba. Strategické partnerstvo by som pripustil," konštatoval v rozhovore pre SME. Myslí si, že pre letisko existujú dve možnosti. Jednou je nájsť tím, ktorý bude schopný sám rozvíjať letisko do rozmeru, ako by to vedel robiť v spolupráci s niekým. Druhou možnosťou je hľadať partnera v nejakej forme spolupráce. Na otázku, či by dohadoval spoločný postup s Viedňou, odpovedal, že aj s inými. "Je tu otázka carga, nákladnej a osobnej prepravy," dodal v rozhovore pre denník.