|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 5.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Oto
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. júna 2006
Podľa MEMO 98 kampaň v médiách korektnejšia ako v minulosti
Na rozdiel od minulosti bola vo všeobecnosti kampaň v médiách podľa organizácie MEMO 98 viac korektná. Podľa analýzy mediálnej prezentácie politických subjektov a ich lídrov kandidujúcich do ...
Zdieľať
BRATISLAVA 15. júna (WN/SITA) - Na rozdiel od minulosti bola vo všeobecnosti kampaň v médiách podľa organizácie MEMO 98 viac korektná. Podľa analýzy mediálnej prezentácie politických subjektov a ich lídrov kandidujúcich do Národnej rady Slovenskej republiky v STV, TV Markíza, TA3, TV Joj, Slovenskom rozhlase, Rádiu Expres, Rádiu Okey a Rádiu Viva (1. máj – 31. máj 2006) vyplýva, že médiá si splnili svoju informačnú povinnosť a občan mohol získať rôznorodé informácie o kandidujúcich subjektoch. Na druhej strane však bola kampaň podľa analýzy miestami nudná, chýbal jej väčší konfrontačný náboj, predovšetkým vzhľadom na opatrnú a vyčkávaciu taktiku väčšiny relevantných strán, ktoré si nechceli znižovať koaličný potenciál po voľbách.
Najviac priestoru v médiách získali v máji dve opozičné strany – Smer-SD a ĽS-HZDS. Téma volieb v máji dominovala v spravodajských reláciách všetkých monitorovaných médií, ale najviac sa jej venovala STV. Zo všetkých lídrov kandidátok získal najväčší priestor Robert Fico, pričom Mikuláš Dzurinda bol až šiestym najviac prezentovaným lídrom. Najviac kritiky zo všetkých lídrov odznelo v máji na adresu Vladimíra Mečiara.
Preferenčne najsilnejšia strana Smer – SD získala súhrnne v sledovaných médiách 1 hodinu a 18 minút, pričom najvýraznejší podiel jej poskytla TV Markíza (18,4 %). ĽS-HZDS dostalo priestor súhrnne 51 minút a 7 sekúnd, SDKÚ-DS (44 minút 43 sekúnd). Na druhej strane, najmenej času zo všetkých kandidujúcich subjektov venovali monitorované média vo svojich spravodajských reláciách stranám Prosperita Slovenska a SLNKO.
Všetky sledované subjekty boli zobrazené predovšetkým neutrálne - tri subjekty boli zobrazené výlučne neutrálne (Strana občianskej solidarity, SLNKO a Prosperita Slovenska). Pri všetkých ostatných stranách (o ktorých odznela čo len sekunda politických informácií) prevažovali neutrálne informácie nad negatívnymi – výnimkou je prezentácia SNS na TV Joj, kde jednoznačne prevažovali negatívne informácie nad neutrálnymi a pozitívnymi. Najviac negatívnych informácií súhrnne odznelo na adresu Smeru-SD (10 minút 28 sekúnd), potom ĽS–HZDS (8 minút 13 sekúnd) a SNS (7 minút 45 sekúnd).
Monitorované médiá nevenovali za sledované obdobie ani sekundu spravodajského priestoru lídrom 8 strán J. Kalman (ĽB), I. Šimko (Misia 21), L. Kozmon (SDĽ), V. Móric (SLNKO), P. Tatár (OKS), F. A. Zvrškovec (Prosperita Slovenska), J. Sásik (SĽS) a A. Novotná (Nádej). Najviac priestoru vo všetkých médiách súhrnne získal líder Smeru-SD R. Fico (27 minút 8 sekúnd). Druhým najzobrazovanejším lídrom bol V. Mečiar (17 minút 46 sekúnd) a treťou v poradí bola líderka Slobodného fóra Z. Martináková, ktorá získala súhrnne 14 minút 15 sekúnd.
Informácie o zobrazených lídroch boli dominantne neutrálne, s výnimkou Jána Slotu, u ktorého tesne prevažujú negatívne informácie nad neutrálnymi, najmä v súvislosti s incidentom v jednom bratislavskom
podniku. V prípade štyroch lídrov bola prezentácia prevažne neutrálno-pozitívna (J. Ľupták, P. Hrušovský, B. Bugár a J. Vaškeba), naopak pri ostatných prevažne neutrálno-negatívna.
FOTO:SITA