|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. januára 2011
Podľa I. Figuru v púšti Atacama sa oddelia plevy od zrna
Keďže organizátori 33. ročníka Rely Dakar dodatočne odsunuli víťaza šiestej etapy v kategórii motocyklov Rubena Faria z ...
Zdieľať
Manažér Hant Logomotion Slovakia Ivan FiguraFoto: SITA/Tomáš Benedikovič ARICA 8. januára (WEBNOVINY) - Keďže organizátori 33. ročníka Rely Dakar dodatočne odsunuli víťaza šiestej etapy v kategórii motocyklov Rubena Faria z Portugalska pre nerešpektovanie povinného zastavenia na tankovačke až na 7. miesto, z triumfu sa dodatočne tešil jeho krajan Hélder Rodrigues. Na základe tejto úpravy výsledkov 6. etapy sa dopredu o jednu priečku posunuli aj obaja Slováci. Štefan Svitko obsadil 4. priečku, Ivana Jakeša klasifikovali na šiestej pozícii. Radek Matoška prišiel do cieľa na 32. priečke. Meraný úsek piatkovej etapy 33. ročníka podujatia Iquique - Alama mal 456 km.
"Števo Svitko v piatkovej etape zajazdil svoje najlepšie umiestnenie na Dakare v histórii. Začal veľmi rýchlo, v jednom sektore bol dokonca na druhej pozícii. V tom momente som nevedel, či sa mám tešiť, alebo báť," povedal v rozhovore pre agentúru SITA manažér Hant Logomotion Slovakia Ivan Figura. "Obával som sa, aby to Števo jazdiaci s blížiacou sa vidinou celodenného oddychu neprepálil, lebo po dni voľna ho čaká ešte veľa náročných kilometrov. Števo však túto etapu išiel fantasticky. Pred dňom voľna je dokonca v elitnej desiatke, čo je výborné," zdôraznil I. Figura a pokračoval: "Po dojazde do cieľa sa posťažoval, že je to už strašne dlhé trápenie, že sa mu ozývajú už aj bolesti chrbta, ale to je v tejto fáze podujatia prirodzené, takže deň voľna prišiel jazdcom veľmi vhod.
Podľa manažéra Figuru tohoročná edícia púštneho dobrodružstva je ešte náročnejšia ako v minulom roku, pretože organizátori zmenili pravidlá hry. Pretekár okolo kontrolného bodu musí prejsť nie vo vzdialenosti 300 metrov, ako to bolo v minulosti, ale vo vzdialenosti sto metrov. "Zmena pravidiel si od jazdcov vyžaduje totálnu koncentráciu pri navigácii a orientácii v teréne. Je to ťažšie, ako to bolo doteraz," zdôraznil Ivan Figura.
Skúsený dakarský harcovník súčasne vyslovil veľkú poklonu 28-ročnému rodákovi z Oravy, ktorý do Argentíny a Čile prišiel veľmi dobre fyzicky i psychicky pripravený. "Pred začiatkom etapy sme si povedali, že pôjdeme na istotu, mali sme hlásené množstvo piesku a dún, chceli sme si udržať výbornú priebežnú 12. priečku. Chceli sme aj šetriť motor, hoci nám ho v KTM skontrolovali a bol v poriadku. Počas voľného dňa ho však predsa len vymeníme.," pokračoval Ivan Figura. Niekoľko slov povedal aj o druhom svojom "zverencovi" Radkovi Matoškovi, ktorý na Dakare v 39 rokoch debutuje. "Števo je skúsenejší jazdec a vďaka prítomnosti Radka Matošku, ktorého som zaradil do tímu, dokáže viac riskovať. Vďaka druhému jazdcovi na trati sme mohli zmeniť aj taktiku. Števo vpredu môže ísť rýchlejšie a razantnejšie, lebo vie, že za sebou má na trati ešte Radka. Vie, že v prípade núdze mu Radek pomôže. Aj preto si viac verí a vidieť to aj na jeho jazde," vysvetlil Ivan Figura, ktorý čakal, že Radek Matoška bude Svitkovi viac dýchať na chrbát. "Na výkone Radka Matošku vidieť, že je na Dakare nováčikom. Osobne som čakal, že bude jazdiť lepšie a bude robiť spoločnosť chalanom vpredu. Som ale rád, že sa už prebral a približuje sa k prvej tridsiatke, pretože 80. - 90. miesto v etape nezodpovedá jeho kvalitám. Samozrejme, že v prvej etape mal veľkú smolu, takže veľa vody už počas tohto ročníka nenamúti. Budem však rád, ak sa bude stále zlepšovať, už to začína byť Matoška, akého som poznal z minulosti. Škoda, že sa mu prilepila smola na päty už v I. etapeš."
Jazdci v sobotu využili deň voľna na oddych, relax a potrebné testovanie zreparovanej techniky, lebo mechanici v sobotu fungovali na plné obrátky. Dôkladne skontrolovali motorku Radka Matošku, ktorý okrem vyzutej pneumatiky už v I. etape neskôr na vlastnom tele okúsil aj tvrdosť argentínskych ciest. "Radkovu motorku celú skontrolujú, odstránia prípadné poruchy a na Števovej 450-ke vymenia motor, všetko poriadne otestujú skúšobnými jazdami. Na ich práci bude veľa záležať v ďalších etapách, keď očakávame pravé púštne peklo. Určite sa v najbližších 3 - 4 ťažkých etapách bude rozhodovať, keďže medzi jazdcami v prvej desiatke sú po polovici súťaže nezvyčajne malé časové rozdiely," doplnil Figura.
Podľa neho tohoročný Dakar sa naozaj začne až po dni voľna. "V atacamskej púšti sa teraz budú deliť plevy od zrna. Až pv priebehu najbližších troch - štyroch mimoriadne náročných etapách sa ukáže sila jednotlivých jazdcov. Doteraz každá etapa bola iná. Boli časté zmeny povrchov, ale všetky boli pre zmenu pravidiel veľmi ťažké najmä navigačne. Aj preto veľa jazdcov vypadlo a ani lídri súťaže ako sú Marc Coma a Cyril Despres nevyhrávajú každú etapu, ako sa to pôvodne predpokladalo. Aj pri sledovaní ich jazdy vidieť, že aj oni idú opatrnejšie ako v minulosti. Najbližšie tri - štyri dni sa bude lámať chlieb tohtoročnej Rely Dakar," konštatoval manažér slovenského tímu Hant Logomotion Slovakia v predvečer nedeľňajšej 7. etapy z Aricy do Antofagasty, na ktorej účastníkov motocyklovej súťaže čaká 631 km.
"Števo Svitko v piatkovej etape zajazdil svoje najlepšie umiestnenie na Dakare v histórii. Začal veľmi rýchlo, v jednom sektore bol dokonca na druhej pozícii. V tom momente som nevedel, či sa mám tešiť, alebo báť," povedal v rozhovore pre agentúru SITA manažér Hant Logomotion Slovakia Ivan Figura. "Obával som sa, aby to Števo jazdiaci s blížiacou sa vidinou celodenného oddychu neprepálil, lebo po dni voľna ho čaká ešte veľa náročných kilometrov. Števo však túto etapu išiel fantasticky. Pred dňom voľna je dokonca v elitnej desiatke, čo je výborné," zdôraznil I. Figura a pokračoval: "Po dojazde do cieľa sa posťažoval, že je to už strašne dlhé trápenie, že sa mu ozývajú už aj bolesti chrbta, ale to je v tejto fáze podujatia prirodzené, takže deň voľna prišiel jazdcom veľmi vhod.
Podľa manažéra Figuru tohoročná edícia púštneho dobrodružstva je ešte náročnejšia ako v minulom roku, pretože organizátori zmenili pravidlá hry. Pretekár okolo kontrolného bodu musí prejsť nie vo vzdialenosti 300 metrov, ako to bolo v minulosti, ale vo vzdialenosti sto metrov. "Zmena pravidiel si od jazdcov vyžaduje totálnu koncentráciu pri navigácii a orientácii v teréne. Je to ťažšie, ako to bolo doteraz," zdôraznil Ivan Figura.
Skúsený dakarský harcovník súčasne vyslovil veľkú poklonu 28-ročnému rodákovi z Oravy, ktorý do Argentíny a Čile prišiel veľmi dobre fyzicky i psychicky pripravený. "Pred začiatkom etapy sme si povedali, že pôjdeme na istotu, mali sme hlásené množstvo piesku a dún, chceli sme si udržať výbornú priebežnú 12. priečku. Chceli sme aj šetriť motor, hoci nám ho v KTM skontrolovali a bol v poriadku. Počas voľného dňa ho však predsa len vymeníme.," pokračoval Ivan Figura. Niekoľko slov povedal aj o druhom svojom "zverencovi" Radkovi Matoškovi, ktorý na Dakare v 39 rokoch debutuje. "Števo je skúsenejší jazdec a vďaka prítomnosti Radka Matošku, ktorého som zaradil do tímu, dokáže viac riskovať. Vďaka druhému jazdcovi na trati sme mohli zmeniť aj taktiku. Števo vpredu môže ísť rýchlejšie a razantnejšie, lebo vie, že za sebou má na trati ešte Radka. Vie, že v prípade núdze mu Radek pomôže. Aj preto si viac verí a vidieť to aj na jeho jazde," vysvetlil Ivan Figura, ktorý čakal, že Radek Matoška bude Svitkovi viac dýchať na chrbát. "Na výkone Radka Matošku vidieť, že je na Dakare nováčikom. Osobne som čakal, že bude jazdiť lepšie a bude robiť spoločnosť chalanom vpredu. Som ale rád, že sa už prebral a približuje sa k prvej tridsiatke, pretože 80. - 90. miesto v etape nezodpovedá jeho kvalitám. Samozrejme, že v prvej etape mal veľkú smolu, takže veľa vody už počas tohto ročníka nenamúti. Budem však rád, ak sa bude stále zlepšovať, už to začína byť Matoška, akého som poznal z minulosti. Škoda, že sa mu prilepila smola na päty už v I. etapeš."
Jazdci v sobotu využili deň voľna na oddych, relax a potrebné testovanie zreparovanej techniky, lebo mechanici v sobotu fungovali na plné obrátky. Dôkladne skontrolovali motorku Radka Matošku, ktorý okrem vyzutej pneumatiky už v I. etape neskôr na vlastnom tele okúsil aj tvrdosť argentínskych ciest. "Radkovu motorku celú skontrolujú, odstránia prípadné poruchy a na Števovej 450-ke vymenia motor, všetko poriadne otestujú skúšobnými jazdami. Na ich práci bude veľa záležať v ďalších etapách, keď očakávame pravé púštne peklo. Určite sa v najbližších 3 - 4 ťažkých etapách bude rozhodovať, keďže medzi jazdcami v prvej desiatke sú po polovici súťaže nezvyčajne malé časové rozdiely," doplnil Figura.
Podľa neho tohoročný Dakar sa naozaj začne až po dni voľna. "V atacamskej púšti sa teraz budú deliť plevy od zrna. Až pv priebehu najbližších troch - štyroch mimoriadne náročných etapách sa ukáže sila jednotlivých jazdcov. Doteraz každá etapa bola iná. Boli časté zmeny povrchov, ale všetky boli pre zmenu pravidiel veľmi ťažké najmä navigačne. Aj preto veľa jazdcov vypadlo a ani lídri súťaže ako sú Marc Coma a Cyril Despres nevyhrávajú každú etapu, ako sa to pôvodne predpokladalo. Aj pri sledovaní ich jazdy vidieť, že aj oni idú opatrnejšie ako v minulosti. Najbližšie tri - štyri dni sa bude lámať chlieb tohtoročnej Rely Dakar," konštatoval manažér slovenského tímu Hant Logomotion Slovakia v predvečer nedeľňajšej 7. etapy z Aricy do Antofagasty, na ktorej účastníkov motocyklovej súťaže čaká 631 km.