![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
27. septembra 2011
Podľa Figeľa nie je stavba R1 do Ružomberka pripravená
Predĺženie rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka sa do programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014 nedostalo preto, lebo nie je dostatočne projektovo a ...
Zdieľať

Rezort sa chce vyhnúť sa chybám
Pripomenul, že plánovaná spojnica Banskej Bystrice s Ružomberkom zasahuje do územia Natura 2000, chráneného slovenskými aj európskymi normami, preto príprava musí spĺňať stanovené kritériá. "Pracuje sa na tom a čas, ktorý je pred nami, treba kvalitne využiť tak, aby schvaľovanie bolo úspešné a následná realizácia prospešná z hľadiska ekonomiky aj ekológie," uviedol Figeľ. Dodal, že pri príprave výstavby sa chce vyhnúť chybám, akých sa predchádzajúca garnitúra dopustila pri úseku D1 Turany - Hubová, ktorého výstavba stále nemá súhlas Európskej komisie. "Nateraz ešte stále neodblokovaný úsek D1 Turany - Hubová je pre nás mementom," uviedol Figeľ. Podľa neho v prípade, ak úsek Turany - Hubová v navrhovanom variante nezíska súhlas komisie, čo bude znamenať odloženie scelenia diaľnice na severe, o to viac vzrastie na váhe R1 a jej predĺženie z Banskej Bystrice do Ružomberka.
Súťaž na zhotoviteľa bystrického obchvatu sa má začať už v krátkom čase
Na rýchlostnej ceste, ktorá má po dokončení spájať Trnavu cez Nitru a Banskú Bystricu s Ružomberkom, majú budúci mesiac uviesť do prevádzky úseky medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami a v lete budúceho roka obchvat Banskej Bystrice, budované formou projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP). Nedostavaný potom zostane len zhruba 50-kilometrový úsek z Banskej Bystrice do Ružomberka. Ako pripomenul minister Figeľ v projekte výstavby diaľnice D1 v úseku pri Ružomberku je už zahrnutá aj križovatka D1 s R1, súťaž na zhotoviteľa tohto úseku sa má začať v najbližších dňoch.
"Viem si predstaviť, že po ukončení bystrického obchvatu, by sme mohli pristúpiť k predlžovaniu R1 medzi Bystricou a Slovenskou Ľupčou a následne spustiť spojnicu medzi Ružomberkom a Slovenskou Ľupčou. Ešte stále nie je rozhodnutá forma investovania, či to bude klasickým spôsobom kombinácie štátnych prostriedkov a eurofondov, alebo pôjde o PPP projekt," dodal Figeľ.
Medzinárodný koridor E77
Predĺženie R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka je plánované aj ako nový koridor časti cesty s medzinárodnou dopravou E77 od hraníc s Maďarskom cez Šahy, Zvolen, Banskú Bystricu, Ružomberok a Tvrdošín po hranice s Poľskom, respektíve od Budapešti na Krakov. Tranzitnú dopravu má odkloniť z horského priechodu Donovaly a okolia zdrojov pitnej vody do tunela popod Hiadeľské sedlo medzi Nízkymi Tatrami a Starohorskými vrchmi.
Podľa zámeru, ktorý na posúdenie vplyvov na životné prostredie (EIA) predložila Slovenská správa ciest, a ktorý od ministerstva životného prostredia ešte na jeseň minulého roka získal súhlasné stanovisko, sa mala na úsekoch Slovenská Ľupča - Korytnica a Korytnica - Ružomberok začať výstavba v tomto roku a na úseku Banská Bystrica - Slovenská Ľupča v roku 2012. Celé predĺženie R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka malo byť podľa zámeru hotové v októbri 2016.