|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. júla 2010
Podľa Európanov sú rizikom na cestách opití vodiči
Najväčším bezpečnostným rizikom na cestách je alkohol v krvi vodičov. V prieskume Eurobarometer sa na tom zhodlo 94 percent Európanov zo všetkých členských krajín EÚ. Slováci ...
Zdieľať
Foto: SITA/AP
BRATISLAVA 20. júla (WEBNOVINY) - Najväčším bezpečnostným rizikom na cestách je alkohol v krvi vodičov. V prieskume Eurobarometer sa na tom zhodlo 94 percent Európanov zo všetkých členských krajín EÚ. Slováci sú k alkoholu za volantom ešte nekompromisnejší, za riziko ho považuje 96 percent opýtaných. Naopak, až tretina Írov alkohol za volanom za vážny problém nepovažuje. Väčšina respondentov pritom riziká na cestách pozná z vlastnej skúsenosti, sedem z desiatich respondentov boli šoféri.
Bezpečnosť na cestách ďalej podľa respondentov prieskumu ohrozujú najmä vodiči, ktorí prekračujú rýchlostné limity. Problém to je pre 78 percent Európanov, 76 percent sa zhodlo na telefonovaní za volantom bez hands-free. Šoféri či spolujazdci, ktorí nepoužívajú bezpečnostné pásy, sú rizikoví podľa 74 percent opýtaných.
Tesná väčšina Európanov (52 %) uviedla, že otázka bezpečnosti na cestách by mala byť hlavnou alebo druhou prioritou národnej vlády. Takmer tretina (31 %) respondentov uviedla, že ich vláda by sa mala prioritne zamerať na zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky. Druhým najčastejším opatrením, ktorým by sa národné vlády mali zaoberať, je zlepšenie dodržiavania dopravných predpisov. Vlády by sa mali sústrediť na zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky podľa 42 % respondentov.
Ako agentúru SITA informoval Tomáš Halán zo slovenského zastúpenia EK, odhaduje sa, že keby všetci
používali pri jazde bezpečnostné pásy, dodržiavali rýchlostné limity a nešoférovali pod vplyvom alkoholu, každý rok by sa mohlo na európskych cestách zachrániť až 12-tisíc ľudských životov.
SITA
Bezpečnosť na cestách ďalej podľa respondentov prieskumu ohrozujú najmä vodiči, ktorí prekračujú rýchlostné limity. Problém to je pre 78 percent Európanov, 76 percent sa zhodlo na telefonovaní za volantom bez hands-free. Šoféri či spolujazdci, ktorí nepoužívajú bezpečnostné pásy, sú rizikoví podľa 74 percent opýtaných.
Tesná väčšina Európanov (52 %) uviedla, že otázka bezpečnosti na cestách by mala byť hlavnou alebo druhou prioritou národnej vlády. Takmer tretina (31 %) respondentov uviedla, že ich vláda by sa mala prioritne zamerať na zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky. Druhým najčastejším opatrením, ktorým by sa národné vlády mali zaoberať, je zlepšenie dodržiavania dopravných predpisov. Vlády by sa mali sústrediť na zvýšenie bezpečnosti cestnej premávky podľa 42 % respondentov.
Ako agentúru SITA informoval Tomáš Halán zo slovenského zastúpenia EK, odhaduje sa, že keby všetci
používali pri jazde bezpečnostné pásy, dodržiavali rýchlostné limity a nešoférovali pod vplyvom alkoholu, každý rok by sa mohlo na európskych cestách zachrániť až 12-tisíc ľudských životov.
SITA