Podľa Ďurkovského sa projekt rýchloelektričky nepredraží
Vybudovanie rýchlodrážnej električky zo Šafárikovho námestia do Janíkovho dvora v Petržalke sa podľa primátora Bratislavy Andreja Ďurkovského nepredraží. Rozpočet z roku 2006 mesto dodrží, ...
BRATISLAVA 8. augusta (WEBNOVINY) - Vybudovanie rýchlodrážnej električky zo Šafárikovho námestia do Janíkovho dvora v Petržalke sa podľa primátora Bratislavy Andreja Ďurkovského nepredraží. Rozpočet z roku 2006 mesto dodrží, výstavba trate a nákup električiek by teda mali stáť osem miliárd korún (265,55 mil. €). "Je to konečná suma," potvrdil v rozhovore pre agentúru SITA Ďurkovský. Celkové náklady na výstavbu by nemala zvýšiť ani totálna rekonštrukcia Starého mosta. Primátor navrhuje, aby vybudovanie viaduktov z mosta zaplatili aj súkromní investori, ktorí stavajú alebo plánujú stavať v okolí Starého mosta na petržalskej strane. Mesto požiada aj o štátne peniaze. Dôvodom sú niektoré podmienky rekonštrukcie mosta súvisiace s medzinárodnou dopravou, ktorú garantuje štát. Bratislava chce získať peniaze aj z EÚ. Na otázku, či si mesto plánuje zobrať na projekt aj ďalší úver okrem úveru z roku 2004 vo výške 3,2 miliardy korún (106,22 mil. €), odpovedal primátor záporne.
Vybudovanie rýchlodrážnej električky zo Šafárikovho námestia do Janíkovho dvora v bratislavskej Petržalke sa podľa primátora Andreja Ďurkovského nepredraží.
Autor: Janka Harmadyová
Podľa primátora je však v súčasnosti otázne, či sa v Petržalke vybuduje trať len pre rýchlodrážnu električku alebo tiež trať, po ktorej budú premávať aj vlaky. Definitívne riešenie by malo byť známe do konca tohto roka. Mesto má zatiaľ so Železnicami SR a Ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií podpísané memorandum o spolupráci, v súčasnosti rokuje o definitívnej dohode o spolufinancovaní. Podľa primátora závisí od železníc, či nájdu dostatok peňazí na financovanie projektu. Ak projekt dokážu podporiť, mesto začne so zmenou územného plánu. "Zmena územného plánu prejde, ak bude podpísaná definitívna dohoda. V opačnom prípade nemá zmysel budovať dva oddelené systémy," konštatoval primátor. Ak sa však zainteresované strany dohodnú, materiál by sa mal dostať do mestského zastupiteľstva najneskôr v decembri.
Rýchlodrážna električka mala podľa prvotných plánov začať premávať zo Šafárikovho námestia cez Bosákovu ulicu do Janíkovho dvora v roku 2010. Rozsiahla rekonštrukcia Starého mosta však spôsobí posunutie termínu na rok 2011. Pre primátora je pritom hraničným termínom rok 2012. V súvislosti s električkou sa uvažuje o tzv. rozkývanom variante. Zo Starého mosta pôjde trasa električky po viaduktoch ponad diaľnicu, trasa by mala následne pokračovať po zemi. Podľa Ďurkovského sa neuvažuje so zapustením električkovej trate pod zem.
SITA