|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. júna 2009
Podľa Čaploviča sa majú médiá vzdelávať o antidiskriminácii
Zamestnanci médií sa majú vzdelávať v oblasti antidiskriminácie. Je to jedna z priorít programu PROGRESS pre oblasť antidiskriminácie a rozmanitosti na roky 2009 až 2010, ktorý dnes bol na programe ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. júna (WEBNOVINY) - Zamestnanci médií sa majú vzdelávať v oblasti antidiskriminácie. Je to jedna z priorít programu PROGRESS pre oblasť antidiskriminácie a rozmanitosti na roky 2009 až 2010, ktorý dnes bol na programe vlády a tá ho vzala na vedomie.
V materiáli, ktorý predložil podpredseda vlády Dušan Čaplovič, sa uvádza, že treba hľadať spôsoby lepšieho mediálneho pohľadu na problematiku diskriminácie ako takej. "Mediálne pokrytie fenoménu diskriminácie a jeho podôb je v SR stále relatívne slabé, čo v konečnom dôsledku prispieva k prehlbovaniu spoločenskej necitlivosti voči diskriminácii, prípadne jej zľahčovaniu. Mediálne pokrytie tematiky rovnosti môže prispieť k pozitívnemu formovaniu spoločenských nálad a postojov, " píše sa v dokumente.
Vzdelávanie a tréning o antidiskriminačnej legislatíve sa má vzťahovať aj na profesijné skupiny, ktoré majú pri výkone povolania vplyv na presadzovanie rovnosti príležitostí, zamestnávateľov či odborové zväzy.
S novelou zákona o cestnej premávke nesúhlasí
Vláda nesúhlasí s návrhom na novelu zákona o cestnej premávke, ktorý predložil opozičný poslanec Martin Pado z SDKÚ-DS. Novela by zrušila povinnosti súvisiace s kontrolou originality pre vlastníkov nepojazdných havarovaných áut, ktorí si na ne našli kupca v zahraničí. Vývoz takýchto áut by bol lacnejší a jednoduchší.
Podľa nového zákona o cestnej premávke, ktorý platí od 1. februára, musí majiteľ nepojazdného havarovaného auta pred vývozom dať urobiť kontrolu originality a požiadať kupujúceho, aby sa dostavil k odhláseniu a prihláseniu auta na dopravný inšpektorát v mieste evidencie vozidla. Nepojazdné havarované auto musí na stanicu kontroly dopraviť odťahovou službou, za čo zaplatí prvý poplatok a samotná kontrola originality stojí ďalších 100 až 130 €.
Poslanec Pado navrhuje, aby majiteľ pri odhlasovaní nepojazdného havarovaného auta z evidencie nemusel predkladať odborný posudok o kontrole originality, ale výpis z policajnej evidencie dopravných nehôd a výpis z registra kancelárie poisťovateľov. Tieto doklady potvrdzujú, že ide o auto, ktoré sa stalo nepojazdným po nehode. Kupujúci by nemusel byť pri zmene evidencie osobne prítomný, postačilo by jeho splnomocnenie. Pado predpokladá, že zjednodušenie odhlasovania nepojazdných havarovaných vozidiel môže mať za následok aj urýchlenie znižovania počtu značne poškodených vozidiel na Slovensku, možnosť lepšieho peňažného zhodnotenia takýchto áut a tým aj vytvorenie väčších zdrojov na obmenu automobilového parku.
Podľa ministerstva vnútra sa nemožno s Padovým návrhom stotožniť, lebo nie je presne definovaný pojem nepojazdné havarované vozidlo, takže pripúšťa veľmi široké možnosti výkladu – od vozidla s prasknutým nárazníkom a defektom po úplne zničené a neopraviteľné vozidlo. Ani výpis z evidencie dopravných nehôd, ani výpis z registra Slovenskej kancelárie poisťovateľov podľa MV neposkytuje informáciu, či na aute bol alebo nebol pozmeňovaný jeho identifikátor. Táto informácia pritom zásadne ovplyvňuje možnosť odhlásenia vozidla do cudziny.
MV na adresu spomínaných zvýšených nákladov hovorí, že havarované auto nemusí dopraviť na pracovisko kontroly originality odťahová služba, ale priamo to auto, na ktorom sa bude prevážať do cudziny. MV upozorňuje, že ak by auto neprešlo kontrolou originality a nezistili by sa teda chybné údaje v osvedčení o evidencii alebo v evidencii vozidiel, môže to byť vážnou prekážkou pre prihlásenie vozidla v cudzine.
SITA
V materiáli, ktorý predložil podpredseda vlády Dušan Čaplovič, sa uvádza, že treba hľadať spôsoby lepšieho mediálneho pohľadu na problematiku diskriminácie ako takej. "Mediálne pokrytie fenoménu diskriminácie a jeho podôb je v SR stále relatívne slabé, čo v konečnom dôsledku prispieva k prehlbovaniu spoločenskej necitlivosti voči diskriminácii, prípadne jej zľahčovaniu. Mediálne pokrytie tematiky rovnosti môže prispieť k pozitívnemu formovaniu spoločenských nálad a postojov, " píše sa v dokumente.
Vzdelávanie a tréning o antidiskriminačnej legislatíve sa má vzťahovať aj na profesijné skupiny, ktoré majú pri výkone povolania vplyv na presadzovanie rovnosti príležitostí, zamestnávateľov či odborové zväzy.
S novelou zákona o cestnej premávke nesúhlasí
Vláda nesúhlasí s návrhom na novelu zákona o cestnej premávke, ktorý predložil opozičný poslanec Martin Pado z SDKÚ-DS. Novela by zrušila povinnosti súvisiace s kontrolou originality pre vlastníkov nepojazdných havarovaných áut, ktorí si na ne našli kupca v zahraničí. Vývoz takýchto áut by bol lacnejší a jednoduchší.
Podľa nového zákona o cestnej premávke, ktorý platí od 1. februára, musí majiteľ nepojazdného havarovaného auta pred vývozom dať urobiť kontrolu originality a požiadať kupujúceho, aby sa dostavil k odhláseniu a prihláseniu auta na dopravný inšpektorát v mieste evidencie vozidla. Nepojazdné havarované auto musí na stanicu kontroly dopraviť odťahovou službou, za čo zaplatí prvý poplatok a samotná kontrola originality stojí ďalších 100 až 130 €.
Poslanec Pado navrhuje, aby majiteľ pri odhlasovaní nepojazdného havarovaného auta z evidencie nemusel predkladať odborný posudok o kontrole originality, ale výpis z policajnej evidencie dopravných nehôd a výpis z registra kancelárie poisťovateľov. Tieto doklady potvrdzujú, že ide o auto, ktoré sa stalo nepojazdným po nehode. Kupujúci by nemusel byť pri zmene evidencie osobne prítomný, postačilo by jeho splnomocnenie. Pado predpokladá, že zjednodušenie odhlasovania nepojazdných havarovaných vozidiel môže mať za následok aj urýchlenie znižovania počtu značne poškodených vozidiel na Slovensku, možnosť lepšieho peňažného zhodnotenia takýchto áut a tým aj vytvorenie väčších zdrojov na obmenu automobilového parku.
Podľa ministerstva vnútra sa nemožno s Padovým návrhom stotožniť, lebo nie je presne definovaný pojem nepojazdné havarované vozidlo, takže pripúšťa veľmi široké možnosti výkladu – od vozidla s prasknutým nárazníkom a defektom po úplne zničené a neopraviteľné vozidlo. Ani výpis z evidencie dopravných nehôd, ani výpis z registra Slovenskej kancelárie poisťovateľov podľa MV neposkytuje informáciu, či na aute bol alebo nebol pozmeňovaný jeho identifikátor. Táto informácia pritom zásadne ovplyvňuje možnosť odhlásenia vozidla do cudziny.
MV na adresu spomínaných zvýšených nákladov hovorí, že havarované auto nemusí dopraviť na pracovisko kontroly originality odťahová služba, ale priamo to auto, na ktorom sa bude prevážať do cudziny. MV upozorňuje, že ak by auto neprešlo kontrolou originality a nezistili by sa teda chybné údaje v osvedčení o evidencii alebo v evidencii vozidiel, môže to byť vážnou prekážkou pre prihlásenie vozidla v cudzine.
SITA