Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

02. júla 2008

Podľa Baráta úspešnosť kampane potvrdzujú aj štatistiky



Podľa vládneho splnomocnenca pre zavedenie eura na Slovensku Igora Baráta, úspešnosť informačnej kampane o zavádzaní novej meny potvrdzujú aj najčerstvejšie štatistické údaje, podľa ktorých ...



Zdieľať
BRATISLAVA 2. júla (WEBNOVINY) - Podľa vládneho splnomocnenca pre zavedenie eura na Slovensku Igora Baráta, úspešnosť informačnej kampane o zavádzaní novej meny potvrdzujú aj najčerstvejšie štatistické údaje, podľa ktorých hodnotilo v júni informácie o eure ako postačujúce skoro dvojnásobne viac ľudí ako v máji. Podľa prieskumu Ústavu pre výskum verejnej mienky pri Štatistickom úrade SR považovalo v júni informácie o eure za postačujúce alebo viac postačujúce ako nepostačujúce 70 % respondentov. V máji to pritom bolo iba 39 %. Barát tak reagoval na slová predsedu Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) Petra Mihóka, ktorý v stredu uviedol, že úvodná informačná kampaň o eure bola slabá a nič nehovoriaca. Barát tieto slová považuje za osobný názor P. Mihóka, pričom podľa jeho slov práve ten neodráža realitu. Podľa vyjadrení Petra Mihóka sa informačná kampaň o eure rozbieha zle. Ako ďalej uviedol, úvodná kampaň bola slabá a nič nehovoriaca. Podľa Mihóka by mala kampaň vysvetliť to, že na Slovensku nie sú dve lode - podnikatelia a obyvatelia. Poukázal pritom na fakt, že ak po zavedení eura bude fungovať ekonomika, tak aj dôsledky novej meny budú lepšie. "Zbytočne veľa sa aj v politickej a mediálnej rovine strašia ľudia," dodal Mihók. Podľa neho sa však za pol roka do zavedenia eura dá ešte veľa urobiť. Úvodná časť kampane bola podľa Mihóka necielená, neadresná a nezrozumiteľná najmä pre tých, ktorým mala niečo povedať. "Ak budeme takto pokračovať v kampani, tak sa nemôžme diviť, že tu budú narastať rôzne obavy, riziká, ľudia budú nespokojní, nervózni," konštatoval Mihók. Ako ďalej uviedol, kampaň by mala byť viac transparentnejšia z hľadiska jej zamerania a gradácie. Podľa predsedu SOPK je časť kampane aj otázkou celoštátnych médií, ale ako zdôraznil, absolútne minimálne sa využívajú miestne a regionálne média a samosprávy, pričom práve oni sú v priamom kontakte s občanom. Kampaň by tak podľa neho mala byť viac decentralizovaná. SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Bývalí členovia SDKÚ-DS vytvárajú Občianske kluby
<< predchádzajúci článok
Po tradičnej obriezke zomrelo v JAR 14 chlapcov