Podľa Baráta úspešnosť kampane potvrdzujú aj štatistiky
Podľa vládneho splnomocnenca pre zavedenie eura na Slovensku Igora Baráta, úspešnosť informačnej kampane o zavádzaní novej meny potvrdzujú aj najčerstvejšie štatistické údaje, podľa ktorých ...
BRATISLAVA 2. júla (WEBNOVINY) - Podľa vládneho splnomocnenca pre zavedenie eura na Slovensku Igora Baráta, úspešnosť informačnej kampane o zavádzaní novej meny potvrdzujú aj najčerstvejšie štatistické údaje, podľa ktorých hodnotilo v júni informácie o eure ako postačujúce skoro dvojnásobne viac ľudí ako v máji. Podľa prieskumu Ústavu pre výskum verejnej mienky pri Štatistickom úrade SR považovalo v júni informácie o eure za postačujúce alebo viac postačujúce ako nepostačujúce 70 % respondentov. V máji to pritom bolo iba 39 %. Barát tak reagoval na slová predsedu Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) Petra Mihóka, ktorý v stredu uviedol, že úvodná informačná kampaň o eure bola slabá a nič nehovoriaca. Barát tieto slová považuje za osobný názor P. Mihóka, pričom podľa jeho slov práve ten neodráža realitu.
Podľa vyjadrení Petra Mihóka sa informačná kampaň o eure rozbieha zle. Ako ďalej uviedol, úvodná kampaň bola slabá a nič nehovoriaca. Podľa Mihóka by mala kampaň vysvetliť to, že na Slovensku nie sú dve lode - podnikatelia a obyvatelia. Poukázal pritom na fakt, že ak po zavedení eura bude fungovať ekonomika, tak aj dôsledky novej meny budú lepšie. "Zbytočne veľa sa aj v politickej a mediálnej rovine strašia ľudia," dodal Mihók. Podľa neho sa však za pol roka do zavedenia eura dá ešte veľa urobiť.
Úvodná časť kampane bola podľa Mihóka necielená, neadresná a nezrozumiteľná najmä pre tých, ktorým mala niečo povedať. "Ak budeme takto pokračovať v kampani, tak sa nemôžme diviť, že tu budú narastať rôzne obavy, riziká, ľudia budú nespokojní, nervózni," konštatoval Mihók. Ako ďalej uviedol, kampaň by mala byť viac transparentnejšia z hľadiska jej zamerania a gradácie. Podľa predsedu SOPK je časť kampane aj otázkou celoštátnych médií, ale ako zdôraznil, absolútne minimálne sa využívajú miestne a regionálne média a samosprávy, pričom práve oni sú v priamom kontakte s občanom. Kampaň by tak podľa neho mala byť viac decentralizovaná.
SITA