|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. januára 2016
Podiel Volkswagenu na európskom trhu klesol, prvýkrát od roku 2007
Podiel nemeckého automobilového koncernu Volkswagen (VW) na európskom trhu vlani klesol, prvýkrát od roku 2007. Dôvodom je emisný škandál, ktorý v posledných mesiacoch ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Brusel 15. januára (TASR) - Podiel nemeckého automobilového koncernu Volkswagen (VW) na európskom trhu vlani klesol, prvýkrát od roku 2007. Dôvodom je emisný škandál, ktorý v posledných mesiacoch minulého roka odradil ľudí od nákupu vozidiel z produkcie VW. Informovala o tom agentúra Bloomberg.Podľa odhadov Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA) podiel Volkswagenu na predaji nových áut v Európe sa vlani znížil na 24,8 % z 25,5 % v roku 2014.
Celkovo sa počet nových zaregistrovaných áut v Európe vlani zvýšil o 9,2 % na 14,2 milióna vozidiel a dosiahol tak najvyššiu úroveň za šesť rokov. Koncern VW zaznamenal za celý minulý rok miernejší nárast predaja, o 6,2 %.
VW, najväčší výrobca áut v Európe, po vypuknutí emisného škandálu vlani na jeseň stratil čas podielu na trhu, ktorý si rozdelili konkurenti, najmä Fiat Chrysler Automobiles (FAC) a výrobcovia luxusných áut BMW a Daimler.
Americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA) totiž v septembri obvinila VW, že nainštaloval do zhruba 500.000 dieselových áut vyrobených v rokoch 2009 až 2015 softvér, ktorý počas testovania umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že na celom svete jazdí zhruba 11 miliónov vozidiel s týmto softvérom. Volkswagen musí teraz upraviť autá tak, aby spĺňali normy o emisiách. Koncern buď preprogramuje softvér, alebo namontuje do áut nové komponenty.
Z údajov ACEA ďalej vyplýva, že predaj vozidiel značky VW v Európe vani vzrástol o 6,5 % a odbyt výrobcu luxusných áut Audi, ktorý patrí tiež nemeckému koncernu, sa zvýšil o 5,7 %.
Decembrový predaj celého koncernu Volkswagen stúpol medziročne o 4,4 %. Tempo jeho rastu výrazne zaostalo za rastom celkového predaja áut v EÚ, ktorý sa v poslednom mesiaci vlani zvýšil o 16 % na 1,16 milióna vozidiel, aj za konkurenciou. V rámci EÚ sa v decembri najstrmšie zvýšil odbyt automobiliek Renault (o 28 %), Ford (24 %) a PSA Peugeot Citroën (21 %).
Spomedzi desiatky najväčších predajcov áut v Európe za celý minulý rok najviac vzrástol predaj vozidiel koncernu Daimler, a to o 18,5 %, najmä vďaka dopytu po modeloch Smart, ktorý vyskočil až o 72 %. Druhú priečku obsadil Nissan, ktorý vlani zvýšil predaj v EÚ o 16 %, po ktorom nasledujú FAC (14 %) a BMW (12 %).
Do štatistík ACEA sú zahrnuté údaje z 27 štátov Európskej únie - bez Malty a zo Švajčiarska, Nórska a Islandu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR