|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. februára 2016
Podiel slovenských potravín na pultoch sa kontinuálne zmenšuje
Podiel slovenských potravín na pultoch obchodných reťazcov sa kontinuálne zmenšuje, čo nie je dobrým trendom pre ekonomiku Slovenska a ani pre jednotlivých ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR - Michal Svítok
Bratislava 13. februára (TASR) - Podiel slovenských potravín na pultoch obchodných reťazcov sa kontinuálne zmenšuje, čo nie je dobrým trendom pre ekonomiku Slovenska a ani pre jednotlivých výrobcov potravín. Uviedol to pre TASR prezident Potravinárskej komory Slovenska (PKS) Daniel Poturnay v reakcii na zistenia Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPRV) SR o podiele slovenských potravín v obchodoch.Šéf MPRV Ľubomír Jahnátek pri prezentácii výsledkov prieskumu podielu predaných slovenských potravín v obchodoch v SR vo štvrtok (11.2.) uviedol, že domáce potraviny mali v 2. polroku 2015 pri predaji v obchodoch 62,5-% podiel. V 1. polroku minulého roku tento podiel podľa neho dosiahol 62,4 %.
Pokles podielu domácich potravín v reťazcoch podľa šéfa PKS dokazuje prieskum spoločnosti GfK Slovakia, podľa ktorého sa podiel vystavenia slovenských potravín za päť rokov znížil z 50 % na 40 %. "V tomto roku sa prieskum ešte len bude realizovať. Je len samozrejmé, že od obchodu oprávnene očakávame zmenu prístupu k domácim dodávateľom, a teda aj zlepšenie výsledkov prieskumu," zdôraznil.
Podľa Poturnaya zistenia ministerstva pôdohospodárstva o percentuálnom podiele obratu z predaja potravín konečnému spotrebiteľovi, vyrobených v Slovenskej republike, na celkovom obrate z predaja všetkých potravín spolu v obchodných reťazcoch však len dokazujú, že slovenský spotrebiteľ zvyšuje svoj záujem nakupovať potraviny vyrobené na Slovensku.
So 62,5-% podielom zastúpenia slovenských potravín na pultoch obchodných reťazcov sa Slovenská poľnohospodárska a potravinárska komora (SPPK) podľa slov jej hovorkyne Jany Holéciovej nemôže absolútne stotožniť. "My sme si totiž vypracovali vlastný prieskum, ktorý verejnosti budeme prezentovať na tlačovej besede 24. februára 2016," uviedla pre TASR v reakcii na MPRV Holéciová.
SPPK podľa nej svoj prieskum robila podľa zastúpenia slovenských výrobkov na pultoch v obchodoch, teda úplne inou metodikou, než použilo ministerstvo. "Naše čísla, o ktorých budeme informovať na tlačovej besede, ani zďaleka nie sú také optimistické a naďalej predávame na pultoch obchodných reťazcov príliš málo slovenských výrobkov," dodala hovorkyňa SPPK.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR