|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. februára 2016
Podiel reklamy v celoštátnych televíziách stúpol vlani o jednu pätinu
Diváci sledovali na obrazovkách celoštátnych slovenských televízií v uplynulom roku viac reklamy. Jej objem narástol takmer o jednu pätinu (19 %), čo sa ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Tomáš Halász
Bratislava 13. februára (TASR) – Diváci sledovali na obrazovkách celoštátnych slovenských televízií v uplynulom roku viac reklamy. Jej objem narástol takmer o jednu pätinu (19 %), čo sa týka počtu odvysielaných hodín. Informovala o tom spoločnosť TNS Slovakia.Minitoring agentúry ukázal, že celoštátne televízie odvysielali v roku 2015 takmer 1,164 milióna komerčných a sponzorských odkazov v celkovej dĺžke 7255 hodín. Celková kumulovaná dĺžka odvysielaných reklamných a sponzorských spotov predstavuje takmer 302 dní nepretržitého vysielania jednej stanice, informovala PR manažérka spoločnosti Vladimíra Bunčáková. Všetko pri nezmenenom počte monitorovaných staníc.
Zvýšené množstvo reklamy bolo nasledované medziročným nárastom výdavkov na reklamu, a to o jednu štvrtinu (25 %). Zadávatelia reklamy podľa monitoringu TNS Slovakia preinvestovali v televíziách v roku 2015 bezmála miliardu (viac ako 935 miliónov) eur. Údaj vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje žiadne zľavy, barter, či bonusy, zdôraznila Bunčáková.
Reklamný televízny spot sa vlani skrátil o jednu sekundu na priemerných 22 sekúnd. Najčastejšie boli podľa monitoringu vysielané polminútové spoty, ktorých počet sa oproti roku 2014 zvýšil približne o 35.000, teda takmer o 10 percent. Počet 10-sekundových reklám sa zvýšil o viac ako polovicu (53 %) a o tretinu (33 %) počet 20-sekundových spotov.
Reklamou bolo vysielanie celoštátnych televízií najviac zahltené v piatok 4. decembra 2015. Spolu bolo odvysielaných počas jedného dňa 4321 spotov, zistil monitoring. Najviac divákov si pozrelo spot obchodného reťazca Lidl z kampane Fandíme hokeju 10. mája 2015 počas poslednej tretiny hokejového zápasu Slovensko – Rusko na MS v hokeji.
Rozloženie zadávateľov reklamy z hľadiska segmentov trhu sa na prvých troch priečkach medziročne nezmenilo. Najviac sa investovalo do reklamy bánk a bankových produktov, vrátane stavebných sporiteľní. Na druhom mieste sú mobilní operátori nasledovaní kategóriou voľnopredajných liekov.
Druhý rok po sebe sú na prvých troch priečkach zadávateľov reklamy výlučne mobilní operátori. Pozíciu lídra si udržal Slovak Telekom, za ním nasledujú Orange a O2. Obchodný reťazec Lidl sa oproti roku 2014 posunul zo 6. na 4. miesto. Po prvý raz sa do desiatky najväčších zadávateľov reklamy prepracoval obchodný reťazec Kaufland (6. miesto) a internetový obchod Alza (10. miesto). Najviac do reklamy investujúcou bankou je Slovenská sporiteľňa na 7. priečke. Zvyšné miesta patria spoločnostiam Unilever (5. miesto), Henkel (8. miesto) a Prima banke (9. miesto).
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR