![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Sobota 22.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Etela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
24. septembra 2013
Podiel domácich produktov v nákupnom košíku Slovákov stúpol na 59 %
Podiel domácich produktov sa v nákupnom košíku Slovákov tento rok medziročne zvýšil na 59 %.
Zdieľať

Uviedla to dnes v Bratislave pri hodnotení jarnej kampane 3. ročníka vzdelávacieho projektu Kvalita z našich regiónov (KzNR) jej autorka a členka predstavenstva Zväzu obchodu a cestovného ruchu (ZOCR) SR Bohumila Tauchmannová.
"Podarilo sa nám napĺňať ciele, ktoré sme si dali, aby v nákupnom košíku Slovákov bolo čoraz viac slovenského tovaru. V medziročnom porovnaní nám vyšli potešujúce výsledky – slovenský spotrebiteľ dá reálne do svojho košíka o 5 % viac slovenských produktov," spresnila.
Zvyšovanie podielu slovenských výrobkov v nákupných košíkoch spotrebiteľov sa darí podľa jej slov najmä vzdelávaním, pretože pokiaľ ľudia nedostanú informácie, tak si neuvedomia dôsledky svojho nákupného správania.
Pripomenula, že vzdelávať spotrebiteľa a stabilizovať jeho spotrebiteľské návyky nie je snahou na pár rokov. "To sa musí vžiť do celej jednej generácie, aby sa spotrebiteľské návyky medzi generáciami odovzdávali v rodinách doslova ako rozprávka," zdôraznila.
Informovala zároveň, že 4. ročník projektu KzNR sa zameria okrem vzdelávania v doterajších témach aj na vzdelávanie spotrebiteľa v súvislosti s jeho zdravotným stavom. "Budeme sa snažiť ísť aj do sektora služieb, najmä do segmentu verejného stravovania – jednak závodného stravovania, ako aj školského stravovania," dodala.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR