|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. septembra 2009
Podanie na SkyEurope sa týka všetkých poškodených
Advokátska kancelária Bizoň & Partners, s.r.o. Bratislava, ktorá podala na Generálnu prokuratúru trestné oznámenie na skrachovanú leteckú spoločnosť SkyEurope Airlines, a.s., koná zatiaľ ...
Zdieľať
BRATISLAVA 11. septembra (WEBNOVINY) - Advokátska kancelária Bizoň & Partners, s.r.o. Bratislava, ktorá podala na Generálnu prokuratúru trestné oznámenie na skrachovanú leteckú spoločnosť SkyEurope Airlines, a.s., koná zatiaľ výlučne ako poškodený subjekt a nezastupuje žiadnych iných poškodených. Agentúru SITA o tom informoval advokát Juraj Bizoň z uvedenej advokátskej kancelárie s tým, že trestné oznámenie je formulované tak, že sa týka všetkých 280 tisíc poškodených a nielen ich. Polícia by sa tak mala zaoberať celou vecou. Výška preukázateľnej škody spomínanej advokátskej kancelárie podľa neho predstavuje 628,43 eur. Jej zamestnancom v zahraničí SkyEurope zrušila let a nechala ich tam s tým, že je ich vecou ako sa dostanú domov.
"Považovali sme preto takýto postup SkyEurope za neslušný a arogantný, až takto nezodpovedne sa zachovať k svojim zákazníkom v zahraničí, ktorí si za službu spätného dovozu riadne zaplatili," zdôvodnil Bizoň podanie trestného oznámenia. Prokuratúra sa ním už začala zaoberať, čo v stredu potvrdil aj generálny prokurátor Dobroslav Trnka.
Advokátskej kancelárii sa nepáči ani to, že ich SkyEurope zavádzala, keď tvrdila, že zákazníci, ktorí platili za letenku kreditnou kartou, sa majú obrátiť na príslušnú banku a uplatniť si náhradu za nepreletené lety. "Tieto platby mali byť riadne vrátené a problémy mali vznikať len tým, ktorí platili iným spôsobom," tvrdí Bizoň. Keď sa však obrátili na svoju banku, zistili, že im nič nevráti. Všetky slovenské banky boli totiž len korešpondenčnými a peniaze smerovali k dovtedy utajovanému obchodníkovi v Taliansku. Ten podľa pravidiel až do 180 dní od reklamácie oznámi, ako so žiadosťou poškodeného zákazníka SkyEurope naloží. Ak peniaze už u neho nebudú, nevráti nič a túto žiadosť si ešte spoplatní, dodal advokát.
Len polícia môže podľa Bizoňa celú vec riadne vyšetriť a rozhodnúť, či sa podozrenie preukázalo, či obviní konkrétne osoby z trestného činu a konečné rozhodnutie bude nakoniec na súde. "V prípade trestnoprávnej dohry by zodpovednosť za škodu prešla na konkrétne fyzické osoby, ktoré by sa trestného činu dopustili a z ich majetku by boli poškodení odškodňovaní. Ide o samostatný nárok náhrady škody, mimo konkurzného konania," vysvetlil predstaviteľ advokátskej kancelárie.
Pokiaľ ide o konkurz na SkyEurope, Bizoň si myslí, že poškodení nemusia byť v konaní úspešní, keďže spoločnosť nemá väčší majetok a záväzky môžu byť mnohonásobne vyššie. V konkurznom zákone je však podľa neho stanovená samostatná zodpovednosť členov štatutárneho orgánu dlžníka, ktorí nepodali návrh na vyhlásenie konkurzu v mene dlžníka do 30 dní, odkedy sa mohli pri zachovaní odbornej starostlivosti dozvedieť o svojom úpadku.
"Je ťažko uveriteľné, aby sa manažment SkyEurope pri čo len minimálnej odbornej starostlivosti nedozvedel, že SkyEurope je kandidátom na konkurzné konanie, keď mali zadržané lietadlo v Paríži kvôli dlhom a Viedeň im taktiež kvôli dlhom odmietla poskytovať letiskový servis. Namiesto toho, aby podali návrh na konkurz, požiadali o ochranu pred veriteľmi v reštrukturalizačnom konaní a pokračovali v masívnom predávaní leteniek," poznamenal Bizoň.
Ak v konkurze nebudú veritelia odškodnení a podľa Bizoňa nastane situácia, že osoba povinná podať návrh na vyhlásenie konkurzu v mene dlžníka, porušila túto povinnosť a neubráni sa, že i napriek tomu konala s odbornou starostlivosťou, je možné úspešne uplatňovať voči nej takýto nárok na náhradu škody až do jedného roka od zrušenia konkurzu. "Preto by som odporúčal prihlásiť svoju pohľadávku do konkurzu, lebo škodou je len výška neuspokojených pohľadávok v konkurznom konaní," uviedol Bizoň.
SITA
"Považovali sme preto takýto postup SkyEurope za neslušný a arogantný, až takto nezodpovedne sa zachovať k svojim zákazníkom v zahraničí, ktorí si za službu spätného dovozu riadne zaplatili," zdôvodnil Bizoň podanie trestného oznámenia. Prokuratúra sa ním už začala zaoberať, čo v stredu potvrdil aj generálny prokurátor Dobroslav Trnka.
Advokátskej kancelárii sa nepáči ani to, že ich SkyEurope zavádzala, keď tvrdila, že zákazníci, ktorí platili za letenku kreditnou kartou, sa majú obrátiť na príslušnú banku a uplatniť si náhradu za nepreletené lety. "Tieto platby mali byť riadne vrátené a problémy mali vznikať len tým, ktorí platili iným spôsobom," tvrdí Bizoň. Keď sa však obrátili na svoju banku, zistili, že im nič nevráti. Všetky slovenské banky boli totiž len korešpondenčnými a peniaze smerovali k dovtedy utajovanému obchodníkovi v Taliansku. Ten podľa pravidiel až do 180 dní od reklamácie oznámi, ako so žiadosťou poškodeného zákazníka SkyEurope naloží. Ak peniaze už u neho nebudú, nevráti nič a túto žiadosť si ešte spoplatní, dodal advokát.
Len polícia môže podľa Bizoňa celú vec riadne vyšetriť a rozhodnúť, či sa podozrenie preukázalo, či obviní konkrétne osoby z trestného činu a konečné rozhodnutie bude nakoniec na súde. "V prípade trestnoprávnej dohry by zodpovednosť za škodu prešla na konkrétne fyzické osoby, ktoré by sa trestného činu dopustili a z ich majetku by boli poškodení odškodňovaní. Ide o samostatný nárok náhrady škody, mimo konkurzného konania," vysvetlil predstaviteľ advokátskej kancelárie.
Pokiaľ ide o konkurz na SkyEurope, Bizoň si myslí, že poškodení nemusia byť v konaní úspešní, keďže spoločnosť nemá väčší majetok a záväzky môžu byť mnohonásobne vyššie. V konkurznom zákone je však podľa neho stanovená samostatná zodpovednosť členov štatutárneho orgánu dlžníka, ktorí nepodali návrh na vyhlásenie konkurzu v mene dlžníka do 30 dní, odkedy sa mohli pri zachovaní odbornej starostlivosti dozvedieť o svojom úpadku.
"Je ťažko uveriteľné, aby sa manažment SkyEurope pri čo len minimálnej odbornej starostlivosti nedozvedel, že SkyEurope je kandidátom na konkurzné konanie, keď mali zadržané lietadlo v Paríži kvôli dlhom a Viedeň im taktiež kvôli dlhom odmietla poskytovať letiskový servis. Namiesto toho, aby podali návrh na konkurz, požiadali o ochranu pred veriteľmi v reštrukturalizačnom konaní a pokračovali v masívnom predávaní leteniek," poznamenal Bizoň.
Ak v konkurze nebudú veritelia odškodnení a podľa Bizoňa nastane situácia, že osoba povinná podať návrh na vyhlásenie konkurzu v mene dlžníka, porušila túto povinnosť a neubráni sa, že i napriek tomu konala s odbornou starostlivosťou, je možné úspešne uplatňovať voči nej takýto nárok na náhradu škody až do jedného roka od zrušenia konkurzu. "Preto by som odporúčal prihlásiť svoju pohľadávku do konkurzu, lebo škodou je len výška neuspokojených pohľadávok v konkurznom konaní," uviedol Bizoň.
SITA