|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
07. júna 2010
Pod Spišským hradom pribudli kilometre diaľnic
Motoristi majú oddnes k dispozícii ďalších vyše 8,5 km diaľnic pod Spišským hradom. Národná diaľničná spoločnosť dnes odovzdala motoristom do užívania ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/Tomáš Benedikovič POPRAD 7. júna (WEBNOVINY) – Motoristi majú oddnes k dispozícii ďalších vyše 8,5 km diaľnic pod Spišským hradom. Národná diaľničná spoločnosť dnes odovzdala motoristom do užívania dva úseky Jablonov – Studenec a Studenec Behárovce. Oba úseky priamo nadväzujú na tunel Branisko. Po novej diaľnici prejdú motoristi už dnes. „Odpraceme všetko, čo tu nemá byť a o 19:00 je úsek sprejazdnený,“ povedal po slávnostnom otvorení pre médiá generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Igor Choma. Prvý úsek Jablonov – Studenec v dĺžke vyše 5,2 km je postavený v polovičnom profile, druhý, vyše trojkilometrový úsek Studenec – Behárovce, je v plnom profile.
Prvý úsek postavený v polovičnom profile postavila diaľničná spoločnosť z vlastných zdrojov „z príjmov z diaľničných nálepiek,“ povedal Choma. Vyše päťkilometrový úsek v polovičnom profile stál takmer 49 mil. eur bez DPH. Výstavbu druhého úseku financovala Európska únia. Náklady na jeho výstavbu dosiahli 22 mil. eur. Technologickou zaujímavosťou úseku Jablonov – Studenec je oceľový oblúkový most, „ktorý ešte na Slovensku nie je,“ uviedol Choma. Výstavba tohto úseku bola zložitá aj z dôvodu archeologického objavu vyše 200 hrobov z neskorej doby bronzovej. Archeologický objav podobného druhu sa podľa Chomu počas výstavby diaľnic na Slovensku zatiaľ nepodaril.
Národná diaľničná spoločnosť má podľa riaditeľa diaľničnej spoločnosti diaľnici D1 ešte „tri povinnosti“. Ide o druhý profil úseku Jablonov – Studenec, druhá tunelová rúra pod Braniskom a plný profil úseku Prešov-západ – Prešov-juh. Druhý profil medzi Jablonovom a Studencom chce diaľničná spoločnosť začať stavať ešte tohto roku. Druhú tunelovú rúru tunela Branisko ako aj diaľničný úsek okolo Prešova chce diaľničná spoločnosť začať stavať v roku 2012.
SITA
Prvý úsek postavený v polovičnom profile postavila diaľničná spoločnosť z vlastných zdrojov „z príjmov z diaľničných nálepiek,“ povedal Choma. Vyše päťkilometrový úsek v polovičnom profile stál takmer 49 mil. eur bez DPH. Výstavbu druhého úseku financovala Európska únia. Náklady na jeho výstavbu dosiahli 22 mil. eur. Technologickou zaujímavosťou úseku Jablonov – Studenec je oceľový oblúkový most, „ktorý ešte na Slovensku nie je,“ uviedol Choma. Výstavba tohto úseku bola zložitá aj z dôvodu archeologického objavu vyše 200 hrobov z neskorej doby bronzovej. Archeologický objav podobného druhu sa podľa Chomu počas výstavby diaľnic na Slovensku zatiaľ nepodaril.
Národná diaľničná spoločnosť má podľa riaditeľa diaľničnej spoločnosti diaľnici D1 ešte „tri povinnosti“. Ide o druhý profil úseku Jablonov – Studenec, druhá tunelová rúra pod Braniskom a plný profil úseku Prešov-západ – Prešov-juh. Druhý profil medzi Jablonovom a Studencom chce diaľničná spoločnosť začať stavať ešte tohto roku. Druhú tunelovú rúru tunela Branisko ako aj diaľničný úsek okolo Prešova chce diaľničná spoločnosť začať stavať v roku 2012.
SITA