|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. júla 2006
Počítačový čip v bikinách varuje pred UV žiarením
Bikiny oslavujú svoje 60. narodeniny prechodom do elektronickej éry. V novom modeli populárnych ženských plaviek nechýba ani vstavaný alarm, ktorý slniace sa dámy upozorňuje, kedy nastal ten správny ...
Zdieľať
BRATISLAVA 27. júla (WEBNOVINY) - Bikiny oslavujú svoje 60.
narodeniny prechodom do elektronickej éry. V novom modeli populárnych
ženských plaviek nechýba ani vstavaný alarm, ktorý slniace sa dámy
upozorňuje, kedy nastal ten správny čas odísť do tieňa. Americká
spoločnosť pre výskum rakoviny (American Cancer Society) odporúča, že
najlepší spôsob, ako predísť rakovine kože, je vyhnúť sa prílišnému
vystaveniu slnku a iným zdrojom ultrafialového svetla. Kanadská firma
Solestrom tak prišla s nápadom, ktorý sa na pulty obchodov dostane už
budúci mesiac - bikiny so snímačom UV žiarenia zabudovaným v páse
plaviek a alarmom, ktorý začne pípať v prípade, keď nastane čas odísť
zo slnka.
"Ľudia sa boja opaľovania a rakoviny kože. Na trhu sme videli dopyt a tak sme sa rozhodli vyvinúť niečo, čo bude pre ženy bezpečné," uviedla hovorkyňa spoločnosti Emily Garassa. Ako dodala, bikiny za 190 dolárov (5 754 Sk) zobrazujú na displeji intenzitu UV žiarenia v škále od 0 do 20. Citlivosť človeka na ultrafialové žiarenie väčšinou závisí od typu kože. O plavky je údajne najväčší záujem v Austrálii a Južnej Afrike, teda v krajinách, ktoré dominujú v počtoch prípadov rakoviny kože. V Spojených štátoch zaznamenajú každý rok milión ochorení na toto zhubné ochorenie. Napriek varovaniam o nebezpečnom slnečnom žiarení, ostal dopyt po bikinách, ktoré tento mesiac oslávili svoje 60. narodeniny, aj naďalej vysoký. Podľa nového prieskumu spoločnosti NPD Group si v Spojených štátoch kúpilo tieto plavky o 18,8 percent ľudí viac ako v minulom roku.
SITA,Reuters,AP