|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
15. novembra 2010
Počítač má doma 72,2 % slovenských domácností
Ku koncu prvého štvrťroka malo osobný počítač 72,2 % slovenských domácností. Najvýraznejší bol tento podiel v skupine viacčlenných domácností s aspoň jedným členom do 16 rokov, ...
Zdieľať
Foto: SITA/APBRATISLAVA 15. novembra (WEBNOVINY) - Ku koncu prvého štvrťroka malo osobný počítač 72,2 % slovenských domácností. Najvýraznejší bol tento podiel v skupine viacčlenných domácností s aspoň jedným členom do 16 rokov, kde vlastní počítač až 94,4 % domácností. Vyplýva to z prieskumu Štatistického úradu SR. Na internet má prístup 67,5 % domácností, pričom najčastejšie používaným typom internetového pripojenia je širokopásmové, ktorý má 73,1 % respondentov a mobilný telefón, ktorý na pripojenie používa 31,7 % opýtaných.
Niečo vyše tretiny, 33,5 % obyvateľov SR starších ako 16 rokov, nakúpilo počas posledných 12 mesiacov nejaký tovar alebo službu cez internet. Viac bolo mužov ako žien, prevládli jednotlivci vo veku 25 až 34 rokov, vysokoškolsky vzdelaní a spomedzi ekonomicky aktívnych to boli zamestnanci vrátane živnostníkov. V štruktúre nakupovaných tovarov a služieb cez internet prevládali odevy, tovar pre domácnosť a knihy.
Štatistický úrad zisťoval aj podiel firiem pripojených na internet. Takmer všetky podniky, 97,8 %, mali v januári 2010 prístup na internet. Väčšina, 54,3 % z podnikov s prístupom na internet sa pripája cez DSL, 26,6 % využíva iné širokopásmové pripojenie. V styku s verejnými inštitúciami najčastejšie, v 87 % prípadov, používali internet na získavanie formulárov. Predaj tovarov a služieb cez internet v roku 2009 realizovalo 8,1 % podnikov.
Niečo vyše tretiny, 33,5 % obyvateľov SR starších ako 16 rokov, nakúpilo počas posledných 12 mesiacov nejaký tovar alebo službu cez internet. Viac bolo mužov ako žien, prevládli jednotlivci vo veku 25 až 34 rokov, vysokoškolsky vzdelaní a spomedzi ekonomicky aktívnych to boli zamestnanci vrátane živnostníkov. V štruktúre nakupovaných tovarov a služieb cez internet prevládali odevy, tovar pre domácnosť a knihy.
Štatistický úrad zisťoval aj podiel firiem pripojených na internet. Takmer všetky podniky, 97,8 %, mali v januári 2010 prístup na internet. Väčšina, 54,3 % z podnikov s prístupom na internet sa pripája cez DSL, 26,6 % využíva iné širokopásmové pripojenie. V styku s verejnými inštitúciami najčastejšie, v 87 % prípadov, používali internet na získavanie formulárov. Predaj tovarov a služieb cez internet v roku 2009 realizovalo 8,1 % podnikov.