|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. februára 2014
Počiatek uvoľnil europeniaze na rekonštrukciu Starého mosta
Projekt výstavby električkovej trate do bratislavskej Petržalky už má zabezpečené financovanie cez eurofondy. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek rozhodol o poskytnutí ...
Zdieľať
BRATISLAVA 10. februára (WEBNOVINY) - Projekt výstavby električkovej trate do bratislavskej Petržalky už má zabezpečené financovanie cez eurofondy. Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek rozhodol o poskytnutí nenávratného príspevku na výstavbu.
Ako informoval hovorca ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Martin Kóňa, projekt za vyše 75 miliónov eur je prvou fázou budovania nosného systému mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. Aj na druhú časť projektu, dobudovanie električkovej trate v úseku Bosáková – Janíkov dvor, sa Slovensko bude uchádzať o peniaze z eurofondov.
Odporúčame:
Vieme, akú farbu Starého mosta chce mať väčšina ľudí
Starý most začali rozoberať, o pamätníku Bratislava nehovorí
Obrazom: Starý most sa lúči s historickou tvárou, zavreli ho
Obrazom: Tri farebné varianty ,nového' Starého mosta
Lepšia doprava z eurofondov
Výstavbu električkovej trate do Petržalky odštartoval eurokomisár pre regionálnu politiku Johannes Hahn spolu s ministrom Počiatkom 2. decembra minulého roku. V prioritnej osi číslo 4 Operačného programu Doprava sú projekty na budovanie integrovaných dopravných systémov pre Bratislavu a Košice. Sú medzi nimi napríklad projekty na nákup trolejbusov, električiek, prímestských vlakov, rekonštrukcie električkových tratí či vybudovanie električkovej trate do Petržalky.
V operačnom programe je aktuálne zazmluvnených už viac ako 93 percent vyčlenených financií, čo je 3 543 809 175 eur. "Vďaka peniazom z Európskej únie sa už o necelé dva roky významne zlepší doprava medzi pravým a ľavým brehom Dunaja. Žiadosť o potvrdenie pomoci na projekt rekonštrukcie Starého mosta bola zaslaná do Bruselu spolu s odporúčaním od technických expertov Európskej komisie (JASPERS)," povedal Počiatek.
Starý most v Bratislave začalo mesto rekonštruovať koncom minulého roka. Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most zrekonštruuje Združenie MHD - STARÝ MOST, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní, a je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ.
Zatvorený od decembra
Most uzavreli 2. decembra 2013 a začali skladať starú konštrukciu. Novú konštrukciu plánuje konzorcium stavať na jar na petržalskom brehu Dunaja a odtiaľ ho potom budú vysúvať ponad koryto Dunaja. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH.
Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Jednou z podmienok na čerpanie nenávratného príspevku je, že Starý most i električková trať Šafárikovo námestie - Bosákova musia byť hotové do konca roka 2015.
Ako informoval Kóňa, Operačný program Doprava znamená pre Bratislavu aj ďalšie projekty. Žiadosť o nenávratný finančný príspevok už schválili pre nákup 80 trolejbusov a 30 električiek, pričom prvé trolejbusy začnú jazdiť v júni a prvé električky v budúcom roku.
Modernizáciu električkových tratí v Dúbravke a na Hlavnú stanicu schválili na národnej úrovni a momentálne vyhodnocujú ponuky na verejné obstarávanie. Pred podpisom zmluvy je aj vypracovanie územného generelu dopravy, ktorý komplexne zanalyzuje dopravnú situáciu v hlavnom meste a navrhne najvhodnejšie riešenia na rozvoj nosného systému hromadnej dopravy.
Ako informoval hovorca ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Martin Kóňa, projekt za vyše 75 miliónov eur je prvou fázou budovania nosného systému mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. Aj na druhú časť projektu, dobudovanie električkovej trate v úseku Bosáková – Janíkov dvor, sa Slovensko bude uchádzať o peniaze z eurofondov.
Vieme, akú farbu Starého mosta chce mať väčšina ľudí
Starý most začali rozoberať, o pamätníku Bratislava nehovorí
Obrazom: Starý most sa lúči s historickou tvárou, zavreli ho
Obrazom: Tri farebné varianty ,nového' Starého mosta
Lepšia doprava z eurofondov
Výstavbu električkovej trate do Petržalky odštartoval eurokomisár pre regionálnu politiku Johannes Hahn spolu s ministrom Počiatkom 2. decembra minulého roku. V prioritnej osi číslo 4 Operačného programu Doprava sú projekty na budovanie integrovaných dopravných systémov pre Bratislavu a Košice. Sú medzi nimi napríklad projekty na nákup trolejbusov, električiek, prímestských vlakov, rekonštrukcie električkových tratí či vybudovanie električkovej trate do Petržalky.
V operačnom programe je aktuálne zazmluvnených už viac ako 93 percent vyčlenených financií, čo je 3 543 809 175 eur. "Vďaka peniazom z Európskej únie sa už o necelé dva roky významne zlepší doprava medzi pravým a ľavým brehom Dunaja. Žiadosť o potvrdenie pomoci na projekt rekonštrukcie Starého mosta bola zaslaná do Bruselu spolu s odporúčaním od technických expertov Európskej komisie (JASPERS)," povedal Počiatek.
Starý most v Bratislave začalo mesto rekonštruovať koncom minulého roka. Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most zrekonštruuje Združenie MHD - STARÝ MOST, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní, a je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ.
Zatvorený od decembra
Most uzavreli 2. decembra 2013 a začali skladať starú konštrukciu. Novú konštrukciu plánuje konzorcium stavať na jar na petržalskom brehu Dunaja a odtiaľ ho potom budú vysúvať ponad koryto Dunaja. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH.
Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Jednou z podmienok na čerpanie nenávratného príspevku je, že Starý most i električková trať Šafárikovo námestie - Bosákova musia byť hotové do konca roka 2015.
Ako informoval Kóňa, Operačný program Doprava znamená pre Bratislavu aj ďalšie projekty. Žiadosť o nenávratný finančný príspevok už schválili pre nákup 80 trolejbusov a 30 električiek, pričom prvé trolejbusy začnú jazdiť v júni a prvé električky v budúcom roku.
Modernizáciu električkových tratí v Dúbravke a na Hlavnú stanicu schválili na národnej úrovni a momentálne vyhodnocujú ponuky na verejné obstarávanie. Pred podpisom zmluvy je aj vypracovanie územného generelu dopravy, ktorý komplexne zanalyzuje dopravnú situáciu v hlavnom meste a navrhne najvhodnejšie riešenia na rozvoj nosného systému hromadnej dopravy.