|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. decembra 2015
Počiatek pripúšťa, že ustúpi RegioJetu pri IC vlakoch
Minister dopravy Ján Počiatek pripúšťa, že pri prevádzke IC ...
Zdieľať
RegioJet koncom novembra oznámil, že s prevádzkou diaľkových vlakov z Bratislavy do Košíc a späť skončí v prvom štvrťroku 2016.BRATISLAVA 4. decembra (WebNoviny.sk) - Minister dopravy Ján Počiatek pripúšťa, že pri prevádzke IC vlakov ustúpia a vytvoria väčší priestor pre spoločnosť RegioJet, aby mohla prevádzkovať vlaky na trati Bratislava - Košice a späť.
"Momentálne sme vo finálnej fáze vyhodnocovania prevádzky IC vlakov, ktoré prevádzkuje Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). RegioJet pomenoval dôvod odchodu pre to, že konkurujú na tejto trati aj komerčné železničné IC vlaky. Je z môjho pohľadu veľmi pravdepodobné, že z tejto pozície ustúpime a vytvoríme tak ešte väčší priestor pre RegioJet, aby prevádzkoval túto službu, ktorá, ako ste povedali, sa stala populárnou," povedal počas parlamentnej Hodiny otázok Počiatek. Minister dopravy tak odpovedal na otázku poslanca KDH Pavla Zajaca, ktorý sa ministra pýtal, aké kroky Počiatek podnikne, aby obľúbený prepravca RegioJet neodišiel z trate Bratislava – Košice, keďže ľudia sú so službami spokojní.
Súkromný prepravca RegioJet by avizovaný postup ministerstva dopravy považoval za múdry, keďže z hľadiska súťažného práva je to podľa spoločnosti jediné správne riešenie. "Sme pripravení stanoviť dátum, odkedy začneme nasadzovať súpravy až s trinástimi vozňami tak, aby kapacita bola väčšia, než aktuálne na tejto trase v komerčných vlakoch ponúkajú obaja dopravcovia dohromady," zareagoval hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj.
Rozhodnutia ministra Počiatka by podľa šéfredaktorky Železničnej revue Desany Mertinkovej malo veľký význam pre liberalizáciu osobnej železničnej dopravy na Slovensku. "Bude to aj skúška ohňom pre RegioJet, ktorý niekoľko rokov v Česku aj na Slovensku hovorí, že dokáže prevádzkovať komerčné vlaky oveľa lepšie ako štátny dopravca. Bude dôležité, aby čo najskôr nasadil sľubované kapacity," uviedla Mertinková pre agentúru SITA. "Ako svoju prehru by to nemala vnímať ani ZSSK, pretože pri dotovaných výkonoch má dostatočne veľký priestor, aby sa ukázala v čo najlepšom svetle," dodala.
RegioJet koncom novembra oznámil, že s prevádzkou diaľkových vlakov z Bratislavy do Košíc a späť skončí v prvom štvrťroku 2016. Zdôvodnil to nečinnosťou ministra dopravy Jána Počiatka, ktorý podľa prepravcu nezabránil ZSSK v poškodzovaní konkurenta nekalou súťažou a podnákladovými cenami v IC vlakoch. Ministerstvo a štátny prepravca to odmietli. RegioJet tvrdí, že stratil nádej na férové podnikanie na Slovensku. RegioJet zároveň informoval, že od zavedenia nového cestovného poriadku 13. decembra budú medzi Bratislavou a Košicami jazdiť iba tri páry vlakov, zruší nočný spoj a už nezavedie ďalšie plánované denné spoje. RegioJet prevádzkuje vlaky na uvedenej trase od polovice decembra minulého roka.
RegioJet ešte vlani podal podnet na Protimonopolný úrad SR na prevádzku stratových štátnych IC vlakov. Súkromná spoločnosť nechce na výsledok konania čakať a avizovala, že podá žalobu na náhradu škody za zneužitie dominantného postavenia štátneho prepravcu a nastavenia cien so zámerom vytlačiť ju z trhu. ZSSK po príchode RegioJetu na trať Bratislava - Košice koncom minulého roka znížila ceny a rozšírila služby vo svojich IC vlakoch na tej istej trase. Od 15. apríla tohto roka znížila počet týchto vlakov na trati z troch na dva páry v pracovných dňoch a zredukovala ich počet cez víkend. Počet spojov IC vlakov tak znížila zo 41 na 25 týždenne. Zdôvodnila to tým, že odmieta nezmyselnú cenovú vojnu, ktorú na uvedenej trase podľa nej rozpútal RegioJet.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.
"Momentálne sme vo finálnej fáze vyhodnocovania prevádzky IC vlakov, ktoré prevádzkuje Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK). RegioJet pomenoval dôvod odchodu pre to, že konkurujú na tejto trati aj komerčné železničné IC vlaky. Je z môjho pohľadu veľmi pravdepodobné, že z tejto pozície ustúpime a vytvoríme tak ešte väčší priestor pre RegioJet, aby prevádzkoval túto službu, ktorá, ako ste povedali, sa stala populárnou," povedal počas parlamentnej Hodiny otázok Počiatek. Minister dopravy tak odpovedal na otázku poslanca KDH Pavla Zajaca, ktorý sa ministra pýtal, aké kroky Počiatek podnikne, aby obľúbený prepravca RegioJet neodišiel z trate Bratislava – Košice, keďže ľudia sú so službami spokojní.
Súkromný prepravca RegioJet by avizovaný postup ministerstva dopravy považoval za múdry, keďže z hľadiska súťažného práva je to podľa spoločnosti jediné správne riešenie. "Sme pripravení stanoviť dátum, odkedy začneme nasadzovať súpravy až s trinástimi vozňami tak, aby kapacita bola väčšia, než aktuálne na tejto trase v komerčných vlakoch ponúkajú obaja dopravcovia dohromady," zareagoval hovorca RegioJetu Aleš Ondrůj.
Rozhodnutia ministra Počiatka by podľa šéfredaktorky Železničnej revue Desany Mertinkovej malo veľký význam pre liberalizáciu osobnej železničnej dopravy na Slovensku. "Bude to aj skúška ohňom pre RegioJet, ktorý niekoľko rokov v Česku aj na Slovensku hovorí, že dokáže prevádzkovať komerčné vlaky oveľa lepšie ako štátny dopravca. Bude dôležité, aby čo najskôr nasadil sľubované kapacity," uviedla Mertinková pre agentúru SITA. "Ako svoju prehru by to nemala vnímať ani ZSSK, pretože pri dotovaných výkonoch má dostatočne veľký priestor, aby sa ukázala v čo najlepšom svetle," dodala.
RegioJet koncom novembra oznámil, že s prevádzkou diaľkových vlakov z Bratislavy do Košíc a späť skončí v prvom štvrťroku 2016. Zdôvodnil to nečinnosťou ministra dopravy Jána Počiatka, ktorý podľa prepravcu nezabránil ZSSK v poškodzovaní konkurenta nekalou súťažou a podnákladovými cenami v IC vlakoch. Ministerstvo a štátny prepravca to odmietli. RegioJet tvrdí, že stratil nádej na férové podnikanie na Slovensku. RegioJet zároveň informoval, že od zavedenia nového cestovného poriadku 13. decembra budú medzi Bratislavou a Košicami jazdiť iba tri páry vlakov, zruší nočný spoj a už nezavedie ďalšie plánované denné spoje. RegioJet prevádzkuje vlaky na uvedenej trase od polovice decembra minulého roka.
RegioJet ešte vlani podal podnet na Protimonopolný úrad SR na prevádzku stratových štátnych IC vlakov. Súkromná spoločnosť nechce na výsledok konania čakať a avizovala, že podá žalobu na náhradu škody za zneužitie dominantného postavenia štátneho prepravcu a nastavenia cien so zámerom vytlačiť ju z trhu. ZSSK po príchode RegioJetu na trať Bratislava - Košice koncom minulého roka znížila ceny a rozšírila služby vo svojich IC vlakoch na tej istej trase. Od 15. apríla tohto roka znížila počet týchto vlakov na trati z troch na dva páry v pracovných dňoch a zredukovala ich počet cez víkend. Počet spojov IC vlakov tak znížila zo 41 na 25 týždenne. Zdôvodnila to tým, že odmieta nezmyselnú cenovú vojnu, ktorú na uvedenej trase podľa nej rozpútal RegioJet.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.