|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. apríla 2012
Počiatek chce širokorozchodnú trať prenechať Vážnemu
Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek (Smer-SD) by sa rád zbavil zodpovednosti za niektoré oblasti v pôsobnosti svojho rozsiahleho rezortu. Budúcemu vicepremiérovi ...
Zdieľať
BRATISLAVA 12. apríla (WEBNOVINY) - Minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek (Smer-SD) by sa rád zbavil zodpovednosti za niektoré oblasti v pôsobnosti svojho rozsiahleho rezortu.
Budúcemu vicepremiérovi Ľubomírovi Vážnemu, ktorý by mal vo vláde Roberta Fica zodpovedať za prípravu veľkých dopravných a energetických projektov, by chcel prenechať napríklad analyzovanie možností predĺženia širokorozchodnej železničnej trate z východu Slovenska do Bratislavy.
Minister má veľa práce
"Mám jasne vymedzené aktivity, o ktoré sa mám starať. A sú tu niektoré agendy, kde aj ja budem rád, keď budem od nich oslobodený," povedal Počiatek. Zmienil sa pritom o posudzovaní projektu vybudovania širokorozchodnej trate cez Slovensko. "V takom prípade to bude pre mňa len uľahčenie agendy. Mám svojej agendy dosť a myslím si, že budem rád, keď všetko zvládneme," odvetil Počiatek.
Reagoval tak na otázku, či uvažovaný vznik vládneho postu pre Vážneho neskomplikuje prípravu dopravných projektov. V súčasnosti sú totiž v kompetencii rezortu dopravy.
Čo rozhodlo, že sa ministrom dopravy stal práve on a nie Vážny alebo niekto iný, na to sa podľa Počiatka treba spýtať premiéra.
Úvahy o tom, že na výber ministra mohli mať vplyv rôzne záujmové skupiny, označil za mediálne reči.
"Predstavil som premiérovi svoju predstavu o tom, ako si myslím, čo všetko treba v tomto rezorte urobiť a akým spôsobom. A na to sme si podali ruku. To je celé. Ani netuším, či boli nejakí alternatívni kandidáti, a v princípe ma to ani nezaujíma," dodal Počiatek.
Na otázku, či mal sám záujem o post ministra dopravy alebo dostal ponuku, odpovedal, že to bola skôr ponuka.
Vážneho funkcia je zbytočná
Prechádzajúci minister dopravy Ján Figeľ (KDH) nedávno pre agentúru SITA uviedol, že vytvorenie novej funkcie vo vláde pre Vážneho môže sťažiť prípravu a realizáciu projektov. "Určite áno, komplikácie môžu byť veľké. Namiesto toho, aby sa logicky spájali veci, ktoré spolu súvisia, tak Smer sa chystá umelo rozdeliť záležitosti, ktoré sú na seba naviazané. Aká je logika rozdelenia projektov? Niekde ho budú plánovať, inde ho budú pripravovať a úplne inde ho budú realizovať," upozornil Figeľ.
Výsledok bude podľa neho viac úradníkov, väčší nápor na štátny rozpočet, teda na peniaze občanov, a menej transparentnosti. Podľa Figeľa v čase krízy je logické zoštíhľovať štátny aparát, nie ho rozširovať. Smer sa podľa exministra dopravy snaží vyhovieť záujmovým skupinám, tak hľadá niečo pre exministra Vážneho.
Projekty potrebujú koordináciu
Poslanec Vážny (Smer-SD), ktorý bol ministrom dopravy v prvej Ficovej vláde, si nemyslí, že to bude funkcia pre funkciu. Veľké investičné projekty podľa neho potrebujú koordináciu viacerých rezortov.
Na otázku, či vznik novej funkcie neskomplikuje prípravu dopravných a energetických projektov, odvetil, že to ešte treba doštylizovať v kompetenčnom zákone.
"Mám nejakú predstavu, ale treba to doriešiť. Zmyslom takéhoto postu nie je skomplikovanie ale urýchlenie," uzavrel Vážny. Kandidát na post vicepremiéra predpokladá, že do vlády by mohol prísť po zmene kompetenčného zákona, čo podľa neho môže trvať tri až štyri mesiace.
Z plánovaného postu vicepremiéra podľa poslanca vyplývajú dôležité úlohy krátkodobého a dlhodobého charakteru. "Krátkodobé úlohy sú najmä komplexná pomoc na urýchlené spustenie veľkých projektov, medzi ktoré patrí napríklad širokorozchodná trať, ale aj iných projektov energetického a dopravného charakteru z eurofondov a PPP. Z dlhodobých úloh je to najmä definovanie stratégie a smerovania, ktorým sa má Slovenská republika uberať v hospodárskej a ekonomickej oblasti," priblížil Vážny svoje predstavy.
Budúcemu vicepremiérovi Ľubomírovi Vážnemu, ktorý by mal vo vláde Roberta Fica zodpovedať za prípravu veľkých dopravných a energetických projektov, by chcel prenechať napríklad analyzovanie možností predĺženia širokorozchodnej železničnej trate z východu Slovenska do Bratislavy.
Minister má veľa práce
"Mám jasne vymedzené aktivity, o ktoré sa mám starať. A sú tu niektoré agendy, kde aj ja budem rád, keď budem od nich oslobodený," povedal Počiatek. Zmienil sa pritom o posudzovaní projektu vybudovania širokorozchodnej trate cez Slovensko. "V takom prípade to bude pre mňa len uľahčenie agendy. Mám svojej agendy dosť a myslím si, že budem rád, keď všetko zvládneme," odvetil Počiatek.
Reagoval tak na otázku, či uvažovaný vznik vládneho postu pre Vážneho neskomplikuje prípravu dopravných projektov. V súčasnosti sú totiž v kompetencii rezortu dopravy.
Čo rozhodlo, že sa ministrom dopravy stal práve on a nie Vážny alebo niekto iný, na to sa podľa Počiatka treba spýtať premiéra.
Úvahy o tom, že na výber ministra mohli mať vplyv rôzne záujmové skupiny, označil za mediálne reči.
"Predstavil som premiérovi svoju predstavu o tom, ako si myslím, čo všetko treba v tomto rezorte urobiť a akým spôsobom. A na to sme si podali ruku. To je celé. Ani netuším, či boli nejakí alternatívni kandidáti, a v princípe ma to ani nezaujíma," dodal Počiatek.
Na otázku, či mal sám záujem o post ministra dopravy alebo dostal ponuku, odpovedal, že to bola skôr ponuka.
Vážneho funkcia je zbytočná
Prechádzajúci minister dopravy Ján Figeľ (KDH) nedávno pre agentúru SITA uviedol, že vytvorenie novej funkcie vo vláde pre Vážneho môže sťažiť prípravu a realizáciu projektov. "Určite áno, komplikácie môžu byť veľké. Namiesto toho, aby sa logicky spájali veci, ktoré spolu súvisia, tak Smer sa chystá umelo rozdeliť záležitosti, ktoré sú na seba naviazané. Aká je logika rozdelenia projektov? Niekde ho budú plánovať, inde ho budú pripravovať a úplne inde ho budú realizovať," upozornil Figeľ.
Výsledok bude podľa neho viac úradníkov, väčší nápor na štátny rozpočet, teda na peniaze občanov, a menej transparentnosti. Podľa Figeľa v čase krízy je logické zoštíhľovať štátny aparát, nie ho rozširovať. Smer sa podľa exministra dopravy snaží vyhovieť záujmovým skupinám, tak hľadá niečo pre exministra Vážneho.
Projekty potrebujú koordináciu
Poslanec Vážny (Smer-SD), ktorý bol ministrom dopravy v prvej Ficovej vláde, si nemyslí, že to bude funkcia pre funkciu. Veľké investičné projekty podľa neho potrebujú koordináciu viacerých rezortov.
Na otázku, či vznik novej funkcie neskomplikuje prípravu dopravných a energetických projektov, odvetil, že to ešte treba doštylizovať v kompetenčnom zákone.
"Mám nejakú predstavu, ale treba to doriešiť. Zmyslom takéhoto postu nie je skomplikovanie ale urýchlenie," uzavrel Vážny. Kandidát na post vicepremiéra predpokladá, že do vlády by mohol prísť po zmene kompetenčného zákona, čo podľa neho môže trvať tri až štyri mesiace.
Z plánovaného postu vicepremiéra podľa poslanca vyplývajú dôležité úlohy krátkodobého a dlhodobého charakteru. "Krátkodobé úlohy sú najmä komplexná pomoc na urýchlené spustenie veľkých projektov, medzi ktoré patrí napríklad širokorozchodná trať, ale aj iných projektov energetického a dopravného charakteru z eurofondov a PPP. Z dlhodobých úloh je to najmä definovanie stratégie a smerovania, ktorým sa má Slovenská republika uberať v hospodárskej a ekonomickej oblasti," priblížil Vážny svoje predstavy.