|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
21. mája 2019
Počet sťažností na vysielanie médií sa v roku 2018 zvýšil
Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) v roku 2018 prijala 335 sťažností na obsah vysielania médií, čo je takmer o 50 podnetov viac ako v predchádzajúcom roku. ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Bratislava 21. mája (TASR) – Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR) v roku 2018 prijala 335 sťažností na obsah vysielania médií, čo je takmer o 50 podnetov viac ako v predchádzajúcom roku. Vyplýva to zo správy o činnosti RVR, ktorú Národná rada (NR) SR vzala v utorok na vedomie."Celkovo 335 sťažností zaevidovaných v roku 2018 sa vzťahovalo na 382 programov/programových zložiek, v roku 2017 sme evidovali 288 sťažností, ktoré sa týkali 280 programov či programových zložiek," spresňuje správa.
V roku 2018 smeroval najväčší počet sťažností (74) voči TV Markíza. O niečo menej (63) sťažností smerovalo voči Jednotke - prvému okruhu RTVS, a tiež voči televízii Joj (51). Sťažností týkajúcich sa vysielania regionálnych a lokálnych televíznych vysielateľov bolo 30.
Čo sa týka rozhlasového vysielania, RVR prijala 44 sťažností, z toho 32 sa týkalo okruhov Slovenského rozhlasu. Voči prevádzkovateľom audiovizuálnych mediálnych služieb (AVMS) bolo doručených 13 sťažností.
Najviac podnetov (132) vyčítalo nedodržanie objektivity a vyváženosti spravodajských a politicko-publicistických programov, 81 namietalo nevhodnosť vysielaných programov vo vzťahu k ochrane maloletých a 43 podnetov poukazovalo na porušenie zákona v oblasti vysielania reklamy, telenákupu, umiestňovania produktov či sponzoringu. "Ďalších 71 podnetov sa týkalo ľudskej dôstojnosti a ľudskosti a 63 sťažností malo iný charakter, respektíve sa vzťahovalo na rôzne iné ustanovenia zákona o vysielaní a retransmisii," uvádza sa v správe.
Medzi tzv. ostatnými sťažnosťami boli podľa materiálov RVR napríklad podnety na príliš hlučnú reklamu, neodvysielanie záverečných titulkov, ale aj upozornenia na zlé vyslovovanie moderátorov. Sťažovateľom sa nepáčilo napríklad používanie slova "hit" v komentovaní zápasu olympijského hokejového turnaja či vyslovovanie "lobda" namiesto lopta počas komentovania jedného zo zápasov futbalových majstrovstiev sveta v Rusku.
Z celkového počtu vybavených sťažností v roku 2018 týkajúcich sa obsahu vysielania bolo 16 uznaných za opodstatnené, 251 RVR vyhodnotila ako neopodstatnené a šesť sťažností bolo posúdených v časti ako opodstatnené a v časti ako neopodstatnené, a to z toho dôvodu, že sťažovatelia namietali v podaniach viacero porušení ustanovení zákona. Pri 11 sťažnostiach RVR musela celkovo, prípadne v ich časti, skonštatovať nepreskúmateľnosť. K 31. decembru 2018 nebolo vybavených 66 sťažností z dôvodu, že boli naďalej v štádiu prešetrovania.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR