|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. januára 2016
Počet samovrážd na koľajniciach sa vlani zvýšil o polovicu
Počet samovrážd na tratiach Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) narástol v uplynulom roku o polovicu. Vyplýva to z údajov, ktoré TASR poskytla hovorkyňa spoločnosti ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Bratislava 13. januára (TASR) – Počet samovrážd na tratiach Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) narástol v uplynulom roku o polovicu. Vyplýva to z údajov, ktoré TASR poskytla hovorkyňa spoločnosti Martina Pavliková.ŽSR eviduje celkom 64 ľudí, ktorí v roku 2015 dobrovoľne ukončili svoj život pod kolesami vlakov. Rok predtým to bolo 42 osôb. Tri pokusy o samovraždu sa skončili vlani ťažkým zranením. V roku 2014 to bolo sedem osôb.
Čo sa týka celkového počtu úmrtí na železniciach, sa vlaňajšok vyvíjal pozitívne. Zomrelo celkom 116 osôb, čo je o štyri menej ako v roku 2014. Z toho boli dvaja zamestnanci ŽSR (v roku 2014 žiaden). Celkom 37 osôb sa neoprávnene pohybovalo v koľajisku (v roku 2014 - 67 osôb) a 13 ľudia zomreli na železničnom priecestí (v roku 2014 - 11 osôb).
Ešte lepší je vývoj ohľadom ťažko zranených osôb, ktorých ŽSR za vlaňajšok eviduje 39. Je to o 14 menej ako v roku 2014. Ťažko sa pritom zranil jeden zamestnanec ŽSR, na koľajniciach sa neoprávnene pohybovalo 16 osôb, ťažké zranenie utrpelo aj päť cestujúcich a dve ostatné osoby.
ŽSR sa podľa hovorkyne Pavlikovej snažia podobným tragickým udalostiam predchádzať. V pravidelných týždenných tlačových správach upozorňujú na následky nedodržiavania správania v blízkosti železničných tratí a na železničných priecestiach. Súčasne apelujú na dodržiavanie zákona o dráhach a zákona o cestnej premávke.
„Upozorňujeme, že pri križovaní cesty a železnice alebo chodníka a železnice má vždy prednosť železnica. Vlak je obrovský kolos, ktorý môže mať brzdnú dráhu v závislosti od rýchlosti až kilometer a následky zrážky s ním bývajú fatálne,“ uviedla Pavliková.
Podnik sa vlani už po siedmy raz zapojil spoločne s mediálnym partnerom projektu Zelenou vlnou RTVS a Prezídiom Policajného zboru SR do Medzinárodného dňa bezpečnosti na železničných priecestiach (ILCAD).
ŽSR sa zároveň podľa Pavlikovej snažia v spolupráci s autoškolami prezentovať zásady správania na priecestiach žiakom autoškôl, aby si už od prvých vodičských krokov vštepovali správne návyky riadenia cestných vozidiel.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR