Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

28. marca 2012

Počet podvedených podomovými predajcami prudko rastie



V prvom štvrťroku 2012 Slovenský plynárenský priemysel, a.s. (SPP) zaznamenal takmer 6 000 prípadov zákazníkov, ktorí sa rozhodli obnoviť zmluvný vzťah s SPP na dodávku plynu, pretože sa konaním ...



Zdieľať
slovensky plynarensky priemysel spp BRATISLAVA 28. marca (WBN/PR) - V prvom štvrťroku 2012 Slovenský plynárenský priemysel, a.s. (SPP) zaznamenal takmer 6 000 prípadov zákazníkov, ktorí sa rozhodli obnoviť zmluvný vzťah s SPP na dodávku plynu, pretože sa konaním predajcov alternatívnych dodávateľov pri podpise novej zmluvy cítili oklamaní a zavádzaní. Za celý rok 2011 pritom spoločnosť registrovala vyše 7 000 takýchto prípadov. SPP preto upozorňuje svojich odberateľov z radov domácností, aby neuzatvárali zmluvu bezprostredne po oslovení podomovými predajcami, ale aby si vyžiadali čas na dôkladné preštudovanie a porovnanie ponuky.


V roku 2011 bol jednou z najvýznamnejších zmien na trhu s plynom najmä intenzívny vstup konkurencie do regulovaného segmentu domácností. So vstupom nových hráčov súvisí tiež používanie nekalých predajných praktík. Ide najčastejšie o podomový predaj, pri ktorom sú zákazníci vystavovaní účelovému zavádzaniu a nátlaku s cieľom podpísať zmluvu s alternatívnym dodávateľom ihneď, „medzi dverami“. Najčastejšie prípady zavádzania sa týkajú nepravdivých informácií o údajnom spájaní SPP s inou spoločnosťou, zmene spôsobu fakturácie, resp. vystupovania predajcu iného dodávateľa v mene SPP.

SPP za prvý štvrťrok zaznamenal takmer 6 000 požiadaviek oklamaných zákazníkov o obnovenie pôvodnej zmluvy, čo predstavuje v porovnaní s uplynulým rokom obrovský nárast. Z informácií od nespokojných zákazníkov, ktorí sa na SPP obrátili, vyplýva, že väčšina prípadov sa týkala najmä regiónu východného Slovenska. Z pohľadu tarifnej kategórie využíva vyše 60 % z týchto zákazníkov tarifu D1 (plyn sa využíva len na varenie).

Všetkým odberateľom odporúčame, aby si v prípade oslovenia podomovým predajcom overili všetky poskytnuté informácie a starostlivo zvážili predkladanú ponuku. Ak má spotrebiteľ akékoľvek pochybnosti alebo si chce informácie overiť, môže sa obrátiť na Zákaznícku linku SPP 0850 111 363 alebo na zamestnancov Zákazníckych centier SPP.

Pokiaľ má zákazník záujem o ukončenie zmluvného vzťahu, zrušenie novej zmluvy a obnovenie pôvodnej môže zaňho vybaviť SPP na základe splnomocnenia. Podľa zákona má zákazník právo ukončiť zmluvu uzatvorenú formou podomového predaja (t.j. ak bola zmluva uzatvorená v priestoroch jeho domácnosti) bez udania dôvodu do 7 pracovných dní. Podmienky vypovedania zmluvného vzťahu po uplynutí tejto lehoty si definuje každá spoločnosť vo vlastných obchodných podmienkach.

Pri akejkoľvek komunikácii s predajcami energií SPP odporúča:
1. Overte si totožnosť osoby, ktorá sa s vami skontaktuje.
2. Zvážte, či neznáme osoby vpustíte dnu. Dôverčiví ľudia sa takto často stávajú obeťami krádeže.
3. Ponuku žiadajte predložiť písomne, najlepšie na hlavičkovom papieri spoločnosti. Dobre si prečítajte obchodné podmienky a nezabudnite ani na malé písmenká a texty pod čiarou.
4. Nenechajte sa zlákať zdanlivo výhodnou cenou. Predloženú ponuku si dôkladne prečítajte. Preverte si všetky produkty, služby, jednotlivé zložky ceny, poplatky, obchodné podmienky. Overte si, či v zmluve nie sú zohľadnené aj ďalšie poplatky za uzatvorenie alebo sankcie za predčasné ukončenie zmluvy.
5. Neponáhľajte sa. Požiadajte o čas na zváženie ponuky a využite ho na overenie informácií a zodpovedanie vašich prípadných otázok.
6. Dajte si pozor na skryté poplatky. Pri posúdení cenovej ponuky vám radi pomôžeme.
7. Ak sa vám niekto predstaví ako zástupca SPP, majte sa na pozore, pretože externí odpočtári nesmú požadovať predloženie dokladov totožnosti ani hotovosť.
8. Pozor, aj vaši rodinní príslušníci môžu svojím podpisom platne uzavrieť zmluvu.

Výpoveď zmluvy do 7 dní je bez sankcie.

Ak ste podpísali zmluvu priamo pri návšteve podomového predajcu, máte právo odstúpiť od takto uzavretej zmluvy bez udania dôvodu do 7 pracovných dní. Postupujte nasledovne:
- Zašlite výpoveď novému dodávateľovi, pričom rozhodujúci je dátum na pečiatke pošty (niektorí dodávatelia majú aj 14 dňovú lehotu na vypovedanie bez sankcie, je potrebné si pozrieť obchodné podmienky).
- Vo výpovedi treba uviesť meno a adresu odberateľa, adresu a označenie odberného miesta (číslo POD) podľa zmluvy, dátum jej uzavretia, miesto, dátum a podpis odberateľa.
- Výpoveď pošlite doporučene a potvrdenie o odoslaní si starostlivo uschovajte.
- V prípade odstúpenia od zmluvy v tejto lehote vám dodávateľ nesmie účtovať sankciu za odstúpenie.
- Výpoveď odoslaná prostredníctvom pošty je účinná okamihom doručenia dodávateľovi. Aby ste mali istotu, že dodávateľ výpoveď naozaj prevzal, odporúčame osobnú návštevu a potvrdenie prevzatia dodávateľom.

Slovenský plynárenský priemysel, a.s., (SPP) (www.spp.sk) je nadnárodná energetická spoločnosť a spoľahlivý dodávateľ energií a služieb. SPP priamo nadväzuje na viac ako 150-ročnú tradíciu plynárenstva na Slovensku. Víziou spoločnosti je byť jednou z vedúcich energetických skupín v strednej a východnej Európe so silnou dôverou zákazníkov a obchodných partnerov. SPP poskytuje spoľahlivé a konkurencieschopné dodávky energií a s nimi spojené služby na Slovensku aj na medzinárodných trhoch. Spoločnosť ponúka riešenia pri úspore energií a podporuje iniciatívy zamerané na trvalo udržateľný rozvoj. Akcionármi SPP sú Slovenská republika prostredníctvom Fondu národného majetku (51 %) a konzorcium spoločností E.ON Ruhrgas a GDF SUEZ (49 %).

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Židovská škola v Toulouse dostáva antisemitské odkazy
<< predchádzajúci článok
Bratislava má priame letecké spojenie s Oslom