|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 6.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Renáta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. augusta 2014
Počet pobočiek európskych bánk by sa mal dramaticky znížiť
Do roku 2020 sa bude 95 percent všetkých interakcií medzi klientom a bankou uskutočňovať digitálne a banky v Európe zrušia 40 percent svojich pobočiek. Vyplynulo to zo správy medzinárodnej ...
Zdieľať
BRATISLAVA 25. augusta (WEBNOVINY) - Do roku 2020 sa bude 95 percent všetkých interakcií medzi klientom a bankou uskutočňovať digitálne a banky v Európe zrušia 40 percent svojich pobočiek. Vyplynulo to zo správy medzinárodnej konzultačnej spoločnosti Bain & Company.
Fyzické pobočky ale podľa štúdie celkom nevymiznú, len sa dramaticky zredukuje ich počet, funkcia, veľkosť a vzhľad. Podľa Reuters len v minulom roku zavreli banky v Európe viac ako 3 500 svojich pobočiek.
"Na mnohých svetových trhoch vidíme, že banky s najrýchlejším vývojom v digitálnej oblasti rýchlejšie získavajú klientov," povedal Mike Baxter z Bain & Company. Okolo 45 percent IT výdavkov bánk putuje na zaistenie základných funkcií banky, teda do vecí, ktoré zákazníci nevidia.
Pritom asi len päť až desať percent ide do nových technológií, ktoré banku menia v očiach verejnosti. V prípade bánk s rozvinutými digitálnymi procesmi je tento rozdiel výrazne menší, konštatuje správa. Slováci sú novým technológiám naklonení. Už súčasný vývoj smeruje k dominantnému postaveniu bezkontaktných platieb a mobilného bankovníctva, zároveň sa podľa expertov znižuje aj objem platieb v hotovosti.
"Klienti budú spravovať svoje financie úplne on-line, prostredníctvom rôznych druhov vyspelých aplikácií, ktoré budú monitorovať ich plánované i neplánované výdavky. Aplikácie budú tiež ľuďom radiť ako využiť a investovať peniaze na základe ich návykov," povedal František Cimbálik, špecialista mobilného bankovníctva on-line banky Zuno.
Fyzické pobočky ale podľa štúdie celkom nevymiznú, len sa dramaticky zredukuje ich počet, funkcia, veľkosť a vzhľad. Podľa Reuters len v minulom roku zavreli banky v Európe viac ako 3 500 svojich pobočiek.
"Na mnohých svetových trhoch vidíme, že banky s najrýchlejším vývojom v digitálnej oblasti rýchlejšie získavajú klientov," povedal Mike Baxter z Bain & Company. Okolo 45 percent IT výdavkov bánk putuje na zaistenie základných funkcií banky, teda do vecí, ktoré zákazníci nevidia.
Pritom asi len päť až desať percent ide do nových technológií, ktoré banku menia v očiach verejnosti. V prípade bánk s rozvinutými digitálnymi procesmi je tento rozdiel výrazne menší, konštatuje správa. Slováci sú novým technológiám naklonení. Už súčasný vývoj smeruje k dominantnému postaveniu bezkontaktných platieb a mobilného bankovníctva, zároveň sa podľa expertov znižuje aj objem platieb v hotovosti.
"Klienti budú spravovať svoje financie úplne on-line, prostredníctvom rôznych druhov vyspelých aplikácií, ktoré budú monitorovať ich plánované i neplánované výdavky. Aplikácie budú tiež ľuďom radiť ako využiť a investovať peniaze na základe ich návykov," povedal František Cimbálik, špecialista mobilného bankovníctva on-line banky Zuno.