|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. decembra 2011
Počet mýtnych úsekov od nového roka klesne skoro o tretinu
Zmena v dvoch fázach Sieť vymedzených úsekov ciest sa bude meniť v dvoch fázach. Prvú SkyToll dokončí k 1. januáru 2012 tak, aby od tohto dátumu platili prevádzkovatelia vozidiel za ...
Zdieľať
BRATISLAVA 14. decembra (WEBNOVINY) - Zmena v dvoch fázach
Sieť vymedzených úsekov ciest sa bude meniť v dvoch fázach. Prvú SkyToll dokončí k 1. januáru 2012 tak, aby od tohto dátumu platili prevádzkovatelia vozidiel za užívanie vymedzených úsekov ciest v súlade s pripravovanou novelou vyhlášky. Táto fáza projektu obsahuje práce na úrovni centrálneho informačného systému.
Druhá fáza bude dlhšia, SkyToll ju dokončí v druhom štvrťroku budúceho roka a zahŕňa aj úpravu geomodelu v palubných jednotkách. Aktualizácia palubných jednotiek bude podľa SkyToll-u automatická. Do skončenia druhej fázy môžu palubné jednotky vydávať zvukový signál aj na miestach, kde už po legislatívnej zmene nebudú hranice vymedzených úsekov ciest. "Napriek tomu spoločnosť SkyToll garantuje, že mýto sa bude platiť presne v súlade s novým zoznamom vymedzených úsekov ciest," tvrdí mýtna spoločnosť. Celkový počet vymedzených úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy s elektronickým výberom mýta sa od 1. januára 2012 zníži takmer o tretinu. Namiesto súčasných 1 607 mýtnych úsekov ich bude o 509 menej, čiže 1 098. Priemerná dĺžka týchto úsekov, naopak, vzrastie z 1,485 kilometra na 2,16 kilometra.
Na zmenách vo vymedzení spoplatnených úsekov sa dohodli mýtna spoločnosť SkyToll, a.s. a Národná diaľničná spoločnosť, a.s.
Ako agentúru SITA v stredu ďalej informoval manažér pre komunikačnú stratégiu a PR v SkyToll-e Anton Bódis, posledným predpokladom, aby pripravovaná zmena vstúpila do platnosti od začiatku budúceho roka, je nadobudnutie účinnosti novely vyhlášky, ktorú pripravuje Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Menej úsekov na cestách 1. triedy
Súčasných 1 607 vymedzených úsekov ciest má celkovú dĺžku 2 386 kilometrov. Po znížení počtu mýtnych úsekov sa ich celková dĺžka skráti o 15 kilometrov na 2 371 kilometrov. Najviac sa pripravovaná úprava vymedzenia úsekov prejaví na cestách prvej triedy, keď ich počet klesne z 1 489 na 979. V prípade diaľnic sa počet vymedzených úsekov nezmení, zostane ich 59. Na "jednotkách“ vzrastie aj priemerná dĺžka úseku, a to z 1,184 kilometra na 1,787 kilometra. Na diaľniciach sa úseky skrátia z priemerných 6,711 kilometra na 6,668 kilometra a na rýchlostných cestách z 3,849 kilometra na 3,793 kilometra.
"Zmeny, ktoré majú vstúpiť do platnosti v novom roku, sa síce najvýraznejšie prejavia znížením počtu vymedzených úsekov ciest, ale rozsah úprav je oveľa väčší," uviedol SkyToll. Bude nutné vymazať 799 a vytvoriť 290 nových úsekov, prípadne modifikovať 501 úsekov. "Takže oproti súčasnému stavu zostane bez zásahu po 1. januári 2012 iba 307 vymedzených úsekov," spresnila mýtna spoločnosť.
Dôvodom pripravovanej zmeny je snaha ministerstva dopravy znížením počtu vymedzených úsekov znížiť aj počet mýtnych transakcií nad rámec zmluvy medzi spoločnosťou SkyToll a Národnou diaľničnou spoločnosťou.
Vyšší počet mýtnych transakcií a zvýšené náklady štátu spôsobili požiadavky dopravcov zapracované do mýtneho systému začiatkom roka 2010. Vtedy sa pôvodný počet vymedzených úsekov zvýšil takmer dvojnásobne a NDS vznikli dodatočné náklady okolo 2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Štát chce zmenšením počtu úsekov dosiahnuť zníženie nákladov na prevádzku elektronického mýtneho systému.
Výnosy sa môžu zvýšiť
Optimalizácia spoplatnenej siete bude podľa predpokladov znamenať výpadky výberu mýta menej ako jeden mil. eur bez dane. Diaľničnej spoločnosti zároveň vzniknú náklady s nastavením, testovaním a implementáciou nového zoznamu úsekov do mýtneho systému. Ani tieto náklady by však nemali presiahnuť jeden mil. eur.
Ak by systém nebol optimalizovaný, predpokladané dodatočné náklady by podľa rezortu dopravy mohli v roku 2012 dosiahnuť 6 mil. až 6,5 mil. eur. V ďalších rokoch by objem dodatočných nákladov v dôsledku očakávaného rastu dopravných intenzít ešte rástol. Po znížení počtu mýtnych úsekov sa tak môžu čisté výnosy NDS z mýta v budúcom roku zvýšiť o 4 mil. až 4,5 mil. eur. V ďalších rokoch by sa mali jej výnosy v čistom zvýšiť o 5 mil. až 5,5 mil. eur.
Sieť vymedzených úsekov ciest sa bude meniť v dvoch fázach. Prvú SkyToll dokončí k 1. januáru 2012 tak, aby od tohto dátumu platili prevádzkovatelia vozidiel za užívanie vymedzených úsekov ciest v súlade s pripravovanou novelou vyhlášky. Táto fáza projektu obsahuje práce na úrovni centrálneho informačného systému.
Druhá fáza bude dlhšia, SkyToll ju dokončí v druhom štvrťroku budúceho roka a zahŕňa aj úpravu geomodelu v palubných jednotkách. Aktualizácia palubných jednotiek bude podľa SkyToll-u automatická. Do skončenia druhej fázy môžu palubné jednotky vydávať zvukový signál aj na miestach, kde už po legislatívnej zmene nebudú hranice vymedzených úsekov ciest. "Napriek tomu spoločnosť SkyToll garantuje, že mýto sa bude platiť presne v súlade s novým zoznamom vymedzených úsekov ciest," tvrdí mýtna spoločnosť. Celkový počet vymedzených úsekov diaľnic, rýchlostných ciest a ciest prvej triedy s elektronickým výberom mýta sa od 1. januára 2012 zníži takmer o tretinu. Namiesto súčasných 1 607 mýtnych úsekov ich bude o 509 menej, čiže 1 098. Priemerná dĺžka týchto úsekov, naopak, vzrastie z 1,485 kilometra na 2,16 kilometra.
Na zmenách vo vymedzení spoplatnených úsekov sa dohodli mýtna spoločnosť SkyToll, a.s. a Národná diaľničná spoločnosť, a.s.
Ako agentúru SITA v stredu ďalej informoval manažér pre komunikačnú stratégiu a PR v SkyToll-e Anton Bódis, posledným predpokladom, aby pripravovaná zmena vstúpila do platnosti od začiatku budúceho roka, je nadobudnutie účinnosti novely vyhlášky, ktorú pripravuje Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Menej úsekov na cestách 1. triedy
Súčasných 1 607 vymedzených úsekov ciest má celkovú dĺžku 2 386 kilometrov. Po znížení počtu mýtnych úsekov sa ich celková dĺžka skráti o 15 kilometrov na 2 371 kilometrov. Najviac sa pripravovaná úprava vymedzenia úsekov prejaví na cestách prvej triedy, keď ich počet klesne z 1 489 na 979. V prípade diaľnic sa počet vymedzených úsekov nezmení, zostane ich 59. Na "jednotkách“ vzrastie aj priemerná dĺžka úseku, a to z 1,184 kilometra na 1,787 kilometra. Na diaľniciach sa úseky skrátia z priemerných 6,711 kilometra na 6,668 kilometra a na rýchlostných cestách z 3,849 kilometra na 3,793 kilometra.
"Zmeny, ktoré majú vstúpiť do platnosti v novom roku, sa síce najvýraznejšie prejavia znížením počtu vymedzených úsekov ciest, ale rozsah úprav je oveľa väčší," uviedol SkyToll. Bude nutné vymazať 799 a vytvoriť 290 nových úsekov, prípadne modifikovať 501 úsekov. "Takže oproti súčasnému stavu zostane bez zásahu po 1. januári 2012 iba 307 vymedzených úsekov," spresnila mýtna spoločnosť.
Dôvodom pripravovanej zmeny je snaha ministerstva dopravy znížením počtu vymedzených úsekov znížiť aj počet mýtnych transakcií nad rámec zmluvy medzi spoločnosťou SkyToll a Národnou diaľničnou spoločnosťou.
Vyšší počet mýtnych transakcií a zvýšené náklady štátu spôsobili požiadavky dopravcov zapracované do mýtneho systému začiatkom roka 2010. Vtedy sa pôvodný počet vymedzených úsekov zvýšil takmer dvojnásobne a NDS vznikli dodatočné náklady okolo 2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Štát chce zmenšením počtu úsekov dosiahnuť zníženie nákladov na prevádzku elektronického mýtneho systému.
Výnosy sa môžu zvýšiť
Optimalizácia spoplatnenej siete bude podľa predpokladov znamenať výpadky výberu mýta menej ako jeden mil. eur bez dane. Diaľničnej spoločnosti zároveň vzniknú náklady s nastavením, testovaním a implementáciou nového zoznamu úsekov do mýtneho systému. Ani tieto náklady by však nemali presiahnuť jeden mil. eur.
Ak by systém nebol optimalizovaný, predpokladané dodatočné náklady by podľa rezortu dopravy mohli v roku 2012 dosiahnuť 6 mil. až 6,5 mil. eur. V ďalších rokoch by objem dodatočných nákladov v dôsledku očakávaného rastu dopravných intenzít ešte rástol. Po znížení počtu mýtnych úsekov sa tak môžu čisté výnosy NDS z mýta v budúcom roku zvýšiť o 4 mil. až 4,5 mil. eur. V ďalších rokoch by sa mali jej výnosy v čistom zvýšiť o 5 mil. až 5,5 mil. eur.