|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. septembra 2010
Po zrušení PPP na D1 môže prísť o prácu 5000 ľudí
Spolu okolo päťtisíc ľudí môže prísť o prácu v dôsledku zrušenia 1. balíka verejno-súkromného partnerstva (PPP) na výstavbu a prevádzku piatich ...
Zdieľať
Ľubomír Vážny
Foto: SITA/Jozef Jakubčo BRATISLAVA 8. septembra (WEBNOVINY) - Spolu okolo päťtisíc ľudí môže prísť o prácu v dôsledku zrušenia 1. balíka verejno-súkromného partnerstva (PPP) na výstavbu a prevádzku piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom v dĺžke 75 kilometrov. Ako v stredu na brífingu informoval exminister dopravy a teraz poslanec Ľubomír Vážny (Smer-SD), spoločnosť Doprastav v súvislosti s tým plánuje do konca tohto roka prepustiť okolo 750 a Váhostav - SK, a.s. 320 pracovníkov.
Keďže na jedno miesto zamestnanca v stavebníctve sú podľa neho napojené ďalšie štyri miesta subdodávateľských a obslužných činností, počet ľudí, ktorí majú prísť o prácu po zastavení realizácie prvého balíka PPP, môže predstavovať okolo päťtisíc. Doprastav a Váhostav sú členmi medzinárodného konzorcia, ktoré malo diaľničné úseky na severe Slovenska postaviť zo súkromných zdrojov. Vážny ďalej uviedol, že obe spoločnosti plánujú v budúcom roku prepustiť ďalších 500, respektíve 200 zamestnancov.
"Táto vláda chce a mieni zvyšovať zamestnanosť na Slovensku. Opak je pravdou. Náš program bol postavený tak, že využijeme všetky slovenské stavebné kapacity na dopravnej infraštruktúre. Ich program je taký, že slovenský stavebný trh pripravia o 5 tisíc pracovných miest," povedal Vážny s tým, že títo ľudia sa budú musieť presunúť do sociálnej siete.
Odstúpenie a zrušenie kontraktu v rámci prvého balíka PPP podľa exministra dopravy významne škodí záujmom Slovenska. "Tieto následky budú dosť vážne a nedozierne. Nie je pravda a pán minister Figeľ klamal, že konzorcium nemá rozpočtové krytie," dodal Vážny. Podľa neho štát má spolu s Európskou komisiou vyriešiť enviroproblém v súvislosti s výstavbou jedného úseku D1. Kvôli tomu sa nepodarilo projekt finančne uzatvoriť. Terajší minister dopravy Ján Figeľ sa podľa Vážneho za dva mesiace vo funkcii nespojil s Európskou komisiou, aby riešil tento problém tak, aby mohol projekt PPP pokračovať.
SITA
Keďže na jedno miesto zamestnanca v stavebníctve sú podľa neho napojené ďalšie štyri miesta subdodávateľských a obslužných činností, počet ľudí, ktorí majú prísť o prácu po zastavení realizácie prvého balíka PPP, môže predstavovať okolo päťtisíc. Doprastav a Váhostav sú členmi medzinárodného konzorcia, ktoré malo diaľničné úseky na severe Slovenska postaviť zo súkromných zdrojov. Vážny ďalej uviedol, že obe spoločnosti plánujú v budúcom roku prepustiť ďalších 500, respektíve 200 zamestnancov.
"Táto vláda chce a mieni zvyšovať zamestnanosť na Slovensku. Opak je pravdou. Náš program bol postavený tak, že využijeme všetky slovenské stavebné kapacity na dopravnej infraštruktúre. Ich program je taký, že slovenský stavebný trh pripravia o 5 tisíc pracovných miest," povedal Vážny s tým, že títo ľudia sa budú musieť presunúť do sociálnej siete.
Odstúpenie a zrušenie kontraktu v rámci prvého balíka PPP podľa exministra dopravy významne škodí záujmom Slovenska. "Tieto následky budú dosť vážne a nedozierne. Nie je pravda a pán minister Figeľ klamal, že konzorcium nemá rozpočtové krytie," dodal Vážny. Podľa neho štát má spolu s Európskou komisiou vyriešiť enviroproblém v súvislosti s výstavbou jedného úseku D1. Kvôli tomu sa nepodarilo projekt finančne uzatvoriť. Terajší minister dopravy Ján Figeľ sa podľa Vážneho za dva mesiace vo funkcii nespojil s Európskou komisiou, aby riešil tento problém tak, aby mohol projekt PPP pokračovať.
SITA
Po zrušení PPP na D1 môže prísť o prácu 5000 ľudí - diskusné fórum čitateľov