|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. júla 2013
Po železniciach budú jazdiť ďalšie nové osobné vlaky
Kvalita cestovania na slovenských železniciach sa zvýšila vďaka novým vlakom. Moderné jednotky jazdiace na prímestských a regionálnych tratiach po celej krajine poskytujú oveľa viac pohodlia a sú ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. júla (WBN/PR) - Kvalita cestovania na slovenských železniciach sa zvýšila vďaka novým vlakom. Moderné jednotky jazdiace na prímestských a regionálnych tratiach po celej krajine poskytujú oveľa viac pohodlia a sú spoľahlivejšie ako staršie vozidlá. Možno preto očakávať, že ľudia po skúsenostiach s novou úrovňou eurovlakov budú ešte viac než doteraz využívať osobnú železničnú dopravu na cestu do práce a škôl, ale aj na presun za výletmi a turistikou počas voľných dní, dovoleniek a prázdnin.
Nákup nových osobných vlakov umožňuje Operačný program Doprava (OPD) na roky 2007 až 2013 z finančných prostriedkov Európskej únie a štátneho rozpočtu, vrátane vlastných zdrojov Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. (ZSSK Slovensko). Riadiacim orgánom OPD je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Po dodaní a zaradení do prevádzky 32 nových vlakových súprav troch typov pribudne ďalších 29 moderných vlakov do roku 2015. Dvadsať dieselových motorových vlakov s nízkou podlahou a deväť dvojsystémových elektrických vlakov za predpokladanú cenu celkom 180 miliónov eur bude prepravovať cestujúcich v okolí Bratislavy a Košíc.
Nový projekt na dodávku vlakov na základe verejného obstarávania je súčasťou náhradných projektov miesto zastaveného železničného projektu Filiálka v Bratislave. Nákup týchto vlakov bude financovaný s využitím peňazí Kohézneho fondu Európskej únie. „Verím, že tieto vlaky prinesú presun aspoň časti cestujúcich z automobilovej dopravy do železničnej,“ povedal minister dopravy Ján Počiatek. Nové vlaky sú podľa neho pre ľudí lákavejšie ako staré.
V rámci prvého projektu obnovy vozidiel získala ZSSK Slovensko počas troch rokov 32 prímestských a regionálnych vlakov, pritom posledný z nich prevzala v máji tohto roku. Tento projekt je spolufinancovaný zo zdrojov Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
„Už na prvý pohľad vidieť, že tieto vlaky sa nedajú vôbec porovnávať s tým, na čo sme boli doteraz zvyknutí. A najviac ma teší, že tieto vlaky reprezentujú naozaj dobu, v ktorej žijeme,“ ocenil ich moderný vzhľad a vybavenie minister Počiatek. Zároveň očakáva, že dodávky nových vlakov budú môcť pokračovať aj v budúcom programovom období využívania eurofondov v rokoch 2014 až 2020. Obnovu vlakového parku považuje za strategicky dôležitú pre zvyšovanie atraktívnosti železničnej dopravy.
Desať nových elektrických poschodových vlakov premáva na tratiach Trenčín - Žilina – Liptovský Mikuláš, Žilina – Čadca, Košice – Poprad, Košice – Lipany, Košice – Čierna nad Tisou. Desať poschodových vlakov push-pull (ťahaný-tlačený) jazdí medzi Kútmi a Novými Zámkami, Novými Zámkami a Komárnom a z Bratislavy do Nového Mesta nad Váhom. Dvanásť dieselových motorových vlakov preváža cestujúcich v okolí Humenného, Prešova, Košíc, Nových Zámkov, Nitry a Prievidze. Súčasťou projektu bolo aj dodanie dvoch rušňov a úprava desiatich existujúcich elektrických rušňov radu 263.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 - 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD:
PO1 - Železničná infraštruktúra
PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T)
PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy
PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
PO6 - Železničná verejná osobná doprava
PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
Nákup nových osobných vlakov umožňuje Operačný program Doprava (OPD) na roky 2007 až 2013 z finančných prostriedkov Európskej únie a štátneho rozpočtu, vrátane vlastných zdrojov Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. (ZSSK Slovensko). Riadiacim orgánom OPD je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR.
Po dodaní a zaradení do prevádzky 32 nových vlakových súprav troch typov pribudne ďalších 29 moderných vlakov do roku 2015. Dvadsať dieselových motorových vlakov s nízkou podlahou a deväť dvojsystémových elektrických vlakov za predpokladanú cenu celkom 180 miliónov eur bude prepravovať cestujúcich v okolí Bratislavy a Košíc.
Nový projekt na dodávku vlakov na základe verejného obstarávania je súčasťou náhradných projektov miesto zastaveného železničného projektu Filiálka v Bratislave. Nákup týchto vlakov bude financovaný s využitím peňazí Kohézneho fondu Európskej únie. „Verím, že tieto vlaky prinesú presun aspoň časti cestujúcich z automobilovej dopravy do železničnej,“ povedal minister dopravy Ján Počiatek. Nové vlaky sú podľa neho pre ľudí lákavejšie ako staré.
V rámci prvého projektu obnovy vozidiel získala ZSSK Slovensko počas troch rokov 32 prímestských a regionálnych vlakov, pritom posledný z nich prevzala v máji tohto roku. Tento projekt je spolufinancovaný zo zdrojov Európskeho fondu regionálneho rozvoja.
„Už na prvý pohľad vidieť, že tieto vlaky sa nedajú vôbec porovnávať s tým, na čo sme boli doteraz zvyknutí. A najviac ma teší, že tieto vlaky reprezentujú naozaj dobu, v ktorej žijeme,“ ocenil ich moderný vzhľad a vybavenie minister Počiatek. Zároveň očakáva, že dodávky nových vlakov budú môcť pokračovať aj v budúcom programovom období využívania eurofondov v rokoch 2014 až 2020. Obnovu vlakového parku považuje za strategicky dôležitú pre zvyšovanie atraktívnosti železničnej dopravy.
Desať nových elektrických poschodových vlakov premáva na tratiach Trenčín - Žilina – Liptovský Mikuláš, Žilina – Čadca, Košice – Poprad, Košice – Lipany, Košice – Čierna nad Tisou. Desať poschodových vlakov push-pull (ťahaný-tlačený) jazdí medzi Kútmi a Novými Zámkami, Novými Zámkami a Komárnom a z Bratislavy do Nového Mesta nad Váhom. Dvanásť dieselových motorových vlakov preváža cestujúcich v okolí Humenného, Prešova, Košíc, Nových Zámkov, Nitry a Prievidze. Súčasťou projektu bolo aj dodanie dvoch rušňov a úprava desiatich existujúcich elektrických rušňov radu 263.
Operačný program Doprava (OPD) predstavuje programový dokument Slovenskej republiky pre čerpanie pomoci z fondov Európskej únie v sektore dopravy na roky 2007 - 2013 (Kohézny fond, Európsky fond regionálneho rozvoja). Jeho globálnym cieľom je podpora trvalo udržateľnej mobility prostredníctvom rozvoja dopravnej infraštruktúry a rozvoja verejnej osobnej dopravy. Realizáciou tohto cieľa sa prispeje k zlepšeniu dostupnosti SR, jednotlivých regiónov a ich vzájomného prepojenia a k znižovaniu regionálnych disparít a k podpore rozvoja ekonomických aktivít a zvyšovaniu konkurencieschopnosti SR. OPD má na roky 2007-2013 vyčlenený celkový rozpočet 3,8 miliardy eur. Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR tieto financie zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu prerozdeľuje na významné dopravné projekty, ako sú výstavba diaľnic, obnova ciest, modernizácia železníc, nákup nových vlakov či budovanie verejnej koľajovej dopravy v Bratislave a Košiciach.
Prioritné osi OPD:
PO1 - Železničná infraštruktúra
PO2 - Cestná infraštruktúra (TEN-T)
PO3 - Infraštruktúra intermodálnej prepravy
PO4 - Infraštruktúra a dopravné prostriedky integrovaných dopravných systémov
PO5 - Cestná infraštruktúra (rýchlostné cesty a cesty I. triedy)
PO6 - Železničná verejná osobná doprava
PO7 - Technická pomoc
Investícia do Vašej budúcnosti
Projekt technickej pomoci OPD "Poskytovanie služieb informačnej kampane Operačného programu Doprava 2007-2013" je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.