|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 21.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Bohdan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. januára 2006
Po veľkej sláve veľká hanba!
Kto nesie zodpovednosť v kauze landrovery: Palko alebo Mikloš?
Zdieľať
Týchto 22 áut, dovezených firmou Autopark, spol. s r.o., stálo aj bez DPH 30 miliónov korún. Priemerná cena jedného vozidla tak zodpovedá oficiálnej katalógovej cene, o zľave veľmi nemožno hovoriť, hoci pri dodávke 22 kusov by cena mala byť nižšia. Ministerstvo vnútra považuje poruchovosť za výrobnú chybu. Tvrdí však, že reklamáciu voči dovozcovi, respektíve výrobcovi nemôže uplatniť, lebo autá vlastne nakúpilo ministerstvo financií z prostriedkov Phare a rezort vnútra je v danom prípade iba „správcom“ - prijímateľom tohto majetku. Kompetentní z MV SR si preto myslia, že s dovozcom by sa malo sporiť Ministerstvo financií SR, presnejšie Centrálna finančná a kontraktačná jednotka (CFKJ). S ňou totiž podpísal zmluvu o prevzatí vozidiel bývalý generálny riaditeľ ekonomickej sekcie MV SR Martin Cebo. Riaditeľka CFKJ Silvia Czuczorová o probléme vedela a v rozhovore pre náš denník sa nebránila hľadať vedno s rezortom vnútra východisko. Ale zdôraznila: „My zodpovedáme len za formálne náležitosti výberu, je povinnosťou prijímateľa starať sa o majetok ako o vlastný!“ Aj stanovisko hovorcu ministra financií Petra Papanka hovorí o výlučnej zodpovednosti prijímateľa za formulovanie technických podmienok tendra. Nehovorí však nič o tom, čo majú policajti robiť, keď importér dovezie nepodarky za ťažké milióny!
Peter Ondera
Súvisiace články:
Palko nakúpil pokazené autá! (3. 1. 2006)