|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. mája 2011
Po Vážnom zostal neporiadok, Figeľ doniesol novú kultúru
Hlavný radca ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Marián Kolník, ktorý je v tejto funkcii od júla minulého roka, tvrdí, že bývalý minister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD) ...
Zdieľať
Foto: asb.skBRATISLAVA 20. mája (WEBNOVINY) - Hlavný radca ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Marián Kolník, ktorý je v tejto funkcii od júla minulého roka, tvrdí, že bývalý minister dopravy Ľubomír Vážny (Smer-SD) zanechal po sebe veľa neporiadku a súčasný minister dopravy Ján Figeľ (KDH) priniesol novú kultúru slúžiaceho lídra. "Pán Vážny niekoľkokrát s posmeškom hovoril, že kto riadi toto ministerstvo. Či to je pán minister, či som to ja, stále to bolo pre mňa v zvláštnom duchu. Uvedomujem si, že pán Vážny nerozumie, čo to je vedenie. Pán Vážny tu zanechal po sebe ohromne veľa neporiadku," uviedol Kolník v piatok na prvom stretnutí s novinármi. Poslanec Vážny sa viackrát vyjadril, že ministerstvo dopravy riadi v skutočnosti hlavný radca a nie minister Figeľ.
Minister Figeľ podľa jeho hlavného radcu priniesol úplne novú kultúru slúžiaceho lídra. "Vytvára podmienky a vzťahy. Pán minister má na to aj svojou povahou úžasné predpoklady. Pri vytváraní podmienok tá najvzácnejšia vec je delegovanie," poznamenal ďalej Kolník. Minister podľa neho dáva svojim spolupracovníkom na ministerstve na základe dôvery nielen zodpovednosť, ale aj právomoci. Ministerstvo dopravy, keď sem prišiel, bolo podľa hlavného radcu zakliate strachom, ľudia boli ako veci a manipulovalo sa s nimi. "V súčasnosti nie," tvrdí Kolník. "Figeľ sa pýta, čím môžete každý z vás prispieť. Načúva a potom rozhodne. On rozhoduje, ale neriadi, je líder a vedie," uviedol Kolník.
Kolník je spokojný s doterajšími výsledkami rezortu
Vysoko zadlžená Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. podľa neho dosiahla v marci zisk okolo 200 tis. eur a Železnice Slovenskej republiky si so štátom vzájomne vyrovnali pohľadávky. "Je istota, že sa nebudeme zadlžovať. Po dvadsiatich rokoch zadlžovania ideme reštrukturalizovať železnice. Vynikajúca vec," povedal Kolník.
Cargo ani bratislavské letisko sa podľa hlavného radcu v rezorte dopravy nebudú privatizovať, ale štát pre nich bude hľadať strategických partnerov. "Tým pádom eliminujeme akékoľvek tlaky na korupciu. Koncesia znamená, že budeme mať pred sebou dlhodobo nejakého partnera a ten donesie so sebou určité praktiky v tej oblasti," dodal.
Kolník obhajoval zrušenie predražených diaľničných projektov PPP
"Keď sme prichádzali na ministerstvo, cena dohodnutá ministrom Vážnym a koncesionárom na prvý balík bola 380 mil. eur ako ročná platba. Problémy boli v tom, že nebola schválená jedna časť tohto balíka. Čas plynul a koncesionár si myslel, že nás získa tým, že zníži cenu," pripomenul šéf radca. Navrhnutá ročná platba štátu koncesionárovi za prvý balík PPP vlani v auguste klesla na 248 mil. eur. Finančné podmienky pre štát boli podľa neho nevýhodné. "To sa dosahuje v rozvojových krajinách alebo tam, kde vládne junta. Na toto sme mali byť hrdí?" spýtal sa Kolník. Podobne nevýhodný pre štát bol podľa neho aj tretí balík. A druhý balík PPP na výstavbu úsekov rýchlostnej cesty R1, ktorý sa ako jediný realizuje, je napriek tomu veľmi komplikovaný. PPP projekty, ako boli nastavené u nás, označil za nezmyselné.
Kolník pozval zástupcov médií, aby s ním 25. mája strávili celý pracovný deň a oboznámili sa so všetkým, čím sa na poste hlavného radcu zaoberá. Upozornil však, že deň preňho začína o 6:45 a častokrát sú s ministrom Figeľom na ministerstve do neskorého večera. "Smejú sa z nás. Ťažký rezort," dodal. S Figeľom sa spoznal pred desiatimi rokmi cez ich manželky. Kolník má 20-ročné skúsenosti z pôsobenia v biznise.
Minister Figeľ podľa jeho hlavného radcu priniesol úplne novú kultúru slúžiaceho lídra. "Vytvára podmienky a vzťahy. Pán minister má na to aj svojou povahou úžasné predpoklady. Pri vytváraní podmienok tá najvzácnejšia vec je delegovanie," poznamenal ďalej Kolník. Minister podľa neho dáva svojim spolupracovníkom na ministerstve na základe dôvery nielen zodpovednosť, ale aj právomoci. Ministerstvo dopravy, keď sem prišiel, bolo podľa hlavného radcu zakliate strachom, ľudia boli ako veci a manipulovalo sa s nimi. "V súčasnosti nie," tvrdí Kolník. "Figeľ sa pýta, čím môžete každý z vás prispieť. Načúva a potom rozhodne. On rozhoduje, ale neriadi, je líder a vedie," uviedol Kolník.
Kolník je spokojný s doterajšími výsledkami rezortu
Vysoko zadlžená Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. podľa neho dosiahla v marci zisk okolo 200 tis. eur a Železnice Slovenskej republiky si so štátom vzájomne vyrovnali pohľadávky. "Je istota, že sa nebudeme zadlžovať. Po dvadsiatich rokoch zadlžovania ideme reštrukturalizovať železnice. Vynikajúca vec," povedal Kolník.
Cargo ani bratislavské letisko sa podľa hlavného radcu v rezorte dopravy nebudú privatizovať, ale štát pre nich bude hľadať strategických partnerov. "Tým pádom eliminujeme akékoľvek tlaky na korupciu. Koncesia znamená, že budeme mať pred sebou dlhodobo nejakého partnera a ten donesie so sebou určité praktiky v tej oblasti," dodal.
Kolník obhajoval zrušenie predražených diaľničných projektov PPP
"Keď sme prichádzali na ministerstvo, cena dohodnutá ministrom Vážnym a koncesionárom na prvý balík bola 380 mil. eur ako ročná platba. Problémy boli v tom, že nebola schválená jedna časť tohto balíka. Čas plynul a koncesionár si myslel, že nás získa tým, že zníži cenu," pripomenul šéf radca. Navrhnutá ročná platba štátu koncesionárovi za prvý balík PPP vlani v auguste klesla na 248 mil. eur. Finančné podmienky pre štát boli podľa neho nevýhodné. "To sa dosahuje v rozvojových krajinách alebo tam, kde vládne junta. Na toto sme mali byť hrdí?" spýtal sa Kolník. Podobne nevýhodný pre štát bol podľa neho aj tretí balík. A druhý balík PPP na výstavbu úsekov rýchlostnej cesty R1, ktorý sa ako jediný realizuje, je napriek tomu veľmi komplikovaný. PPP projekty, ako boli nastavené u nás, označil za nezmyselné.
Kolník pozval zástupcov médií, aby s ním 25. mája strávili celý pracovný deň a oboznámili sa so všetkým, čím sa na poste hlavného radcu zaoberá. Upozornil však, že deň preňho začína o 6:45 a častokrát sú s ministrom Figeľom na ministerstve do neskorého večera. "Smejú sa z nás. Ťažký rezort," dodal. S Figeľom sa spoznal pred desiatimi rokmi cez ich manželky. Kolník má 20-ročné skúsenosti z pôsobenia v biznise.